Katastrofen i Skruv

Jag undrar hur jag ska enklast ska beskriva slakten på Skruvs alldeles fantastiskt fina anläggning...
Jag börjar somvanligt med att hänga ut de skyldiga elva, samt avbytarna:

MV: Stefan Persson
HB/VB: Charlie Dziobek, Henrik Nordström
MB: Marcus Joelsson, Dennis Randewall
HM/VM: Andreas Klevtun, Magnus Lundegårdh
IM: Andreas Johansson, Peter Andersson (C)
ANF: Adam Wellrup, Oscar Ahlström
AVB: Hampus Eriksson, Robin Franksson, Magnus Gustafsson


Jag tänkte att jag börjar med att lista de saker som var bra,i vår synvinkel i första, i punktform:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
* Mina nya benskydd var hyfsade
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
* Vattnet var gott
*
*
*
*
*
*
*
*
*

I pausen så var det ett drygt dussin forsare som skämdes i omklädningsrummet efter att ha genomfört säsongens i särklass sämsta halvlek. Jag ställer mig frågande till om jag någonsin deltagit i en sämre halvlek. Jag tror knappt det.

Jag listar vidare de bra sakerna från andra halvlek
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
* Även i denna halvlek var mina nya benskydd helt OK.
*
*
*
*
*

Sammanfattning:
Skruvs IF- Johansfors IF 5-1
1-0, 3 min
2-0 ,8 min. Straff
3-0, 55 min
4-0, 65 min
5-0, 70 min
5-1, Peter Andersson, 90 min. Hans 14:e denna säsong.


Matchens minst dåliga JIF:are
*** Henrik Nordström
**  Andreas Klevtun
*   Magnus Lundegårdh


Som ni alla förstår så var det ingen bra match från vår sida. Det var en ren katastrof faktiskt och kan vi inte prestera bättre i en sån här match, där Skruv för övrigt borde ha vunnit med betydligt större siffror, så är vi inte ett lag för femman, eller ens för toppskikitet av sexan.
Bodabruk på fredag, och där kommer det inte att bli några gratispoäng, det kan jag lova. Men å andra sidan, är vi inte taggade där så vet i fan när vi kommer vara det.

Jag säger som min gode vän Charlie Dziobek sa till mig i duschen efter matchen. " Efter det här funderar jag på att låsa in mig i källaren, ge kärringen ett basebollträ och sedan låta henne slå mig hela natten med det"... Lite så känns det faktiskt...

Vi måste väl för tusan vara bättre än så här JIF?

/~~/

Kommentarer
Postat av: PaKkE

Förbannat bra skrivet.. skäms på er JIFare!! Jag kommer ändå att lägga upp bilder under lördag fm.

2008-08-29 @ 22:40:01
Postat av: HM

Jag sa ju till dig i tisdags att det var en mycket fin idrottsplats. Men För det behöver man inte går runt i 90 min och titta på omgivningen :).

2008-08-29 @ 22:51:23
Postat av: Ante

PaKkE: Dina bilder är alltid kul att titta på! Du var väl en av få forsare som åkte från Skruv med ett godkänt arbete i bagaget.

2008-08-29 @ 22:57:57
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

HM: Det var i alla fall precis vad vi gjorde. Men som sagt, anläggningen är ypperlig även om själva planen är lite halvtaskig.

2008-08-29 @ 22:59:11
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Simon

kan nog inte hålla med dig riktigt om dina stjärnor där tycker jag absolut att Stefan skulle ha varit med som absolut gjorde några finfina räddningar...jaja bara att bryta ihop och krossa Boda nästa match istället.

2008-08-29 @ 23:49:41
Postat av: Ante

Simon: Stefan var länge med i tankarna om vilka som skulle få poäng, men enligt mig var de tre som fick poäng bättre.

2008-08-30 @ 00:19:07
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Nicke. G

Stefan Persson räddade oss mot en ännu större förnedring. Hur många frilägen tog han inte, hur många andra räddningar gjorde han inte. Jag tycker han var den absolut bästa spelaren i JIF denna mörka kväll.

2008-08-30 @ 08:15:46
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Nicke G.

oj, nu är det jag som är lite förvirrad. När jag beskriver Stefan Persson räddningar så ska givetvis inte ordet inte vara med. :-) Så här ska det stå i min förra kommentar.



Stefan Persson räddade oss mot en ännu större förnedring. Hur många frilägen tog han, hur många andra räddningar gjorde han. Jag tycker han var den absolut bästa spelaren i JIF denna mörka kväll.



2008-08-30 @ 08:19:27
Postat av: Ante

Nicke G: Jo, kanske var det så att Stefan borde fått någon stjärna. Men jag ändrar ingenting. Ska jag vara helt ärlig ville jag nite ge någon stjärna till någon i laget efter den insatsen vi gjorde i går. Men dom tre som jag tog ut, gjorde det bäst enligt mig.

2008-08-30 @ 09:26:07
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Nicke.G

Ante.. Du ska inte ändra dig.. Det är din blogg och du skriver vad du dina åsikter och vad du vill :-) Det är vi andra som ska tycka annorlunda eller hålla med dig genom kommentarerna. Precis som det ska vara.

2008-08-30 @ 10:28:50
Postat av: Ante

Nicke G: Kunde inte ha sagt det bättre själv. Men jag skäms som en hund efter insatsen igår, och precis som jag tidigare skrev så var det ingen forsare som var bra igår.

Nu gäller det att visa på fredag mot Boda att vi inte är så dåliga som vi ger sken av.

2008-08-30 @ 10:44:33
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: PakkE

Tack Ante! Men jag hade hellre bara knäppt en bild med några samlade JIF spelare som hade gjort våra segermål än att skämmas över spelet som ni mäktade med igår.

2008-08-30 @ 14:48:26
Postat av: Ante

PaKkE: Det ska du få göra på fredag.

2008-08-30 @ 16:44:40
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Simon

Klart du inte ska ändra dig ville bara säga att jag tycker att stefan om någon skulle haft någon stjärna.

men det är min uppfattning från sidan vet ju även jag att det brukar skilja sig en del i uppfaning mellan plan och läktaren.

2008-08-30 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0