Deodorant från ÖB

Jaha, då var halva gott och väl halva arbetsveckan gången och nu är det nedförsbacke inför helgen. I och för sig en nedförsbacke innehållandes en hel del fotboll vilket inte alltid är att betrakta som nedförsbacke i mitt fall då jag dessvärre egentligen helt saknar talang för den idrotten. Jag brukar säga att den stora anledningen till att man fortfarande håller på är gemenskapen och det mina vänner, det är dagens sanning. Det är fortfarande vansinnigt skoj att komma ner till IP och höra snacket i omklädningsrummet och se den ena spelaren efter den andra som tejpar fötter och knän inför de stundande övningarna ute på planen i förhoppning om att smärtan skall lindras.
Träningen bedrivs, med oftast någorlunda bra koncentration på övningana och alltid de obligatoriska jublandet när någon stänker upp en felträff i krysset vilket in i helvete sällan var den bollens tänkta placering när skottet avlossades. Spelaren som skjutit måste givetvis se så kall ut som möjligt efter kryssaskottet för att ingjuta i oss andra att det var helt enligt planerna och att han när som helst kan göra om samma bedrift utan några som helst problem. Det har dock aldrig hänt att någon lyckats två gånger i rad.
När det senare blir dags att runda av den träningskvällens aktiviteter så känner man sig oftast ganska glad att man valde ett träningspass istället för en påse chips i soffan. Och när man sedan är nyduschad och dessutom har fått på sig någon av de diffusa ÖB-deodoranter från som är ganska vanligt förekommande i vårt lags träningsväskor, definitivt i min egen,så känner man sig helnöjd med kvällen.

Även i dag har vi varit och kollat på hus, det jobbiga är bara att ju fler hus man tittar på desto mer får man i huvudet att fundera på. För gudarna ska veta att det är inget lätt beslut att ta när man ska bestämma sig för vart man ska bo typ resten av livet om allt gåt enligt planerna vilket är den målsättning man måste ha när man letar hus.
Det dyker upp lite intressanta objekt lite då och då. Det tråkiga är bara att är det ett riktigt fint hus så är man långt i från ensamma att vara intresserade av det och det är då budgivningen börjar. En budgivning hade inte varit något problem om jag hade hetat Kamprad eller Gates i efternamn men nu är det så att jag heter Johansson och det innebär att mitt konto inte är en rånares huvudprioritet vid ett bankrån.

I kväll är det hockey på TV. Match fem i finalserien som jag numera är tämligen säker på att HV71 tar hem. Övertidsegern i Linköping i fredags var bokstavligen talat guld värd för Jönköpingslaget. Johanna är med Barbro i Belganet för att se när EIS damer tar sig an Belganet/Hallabro i Svenska Cupen. Jag hann dessvärre inte följa med. Någon måste ju vakta lyan. Och när jag ändå vaktar kanske jag kikar lite på hockeyn...

På söndag genrepar vi mot Lindås/Långasjö på IP. En match som kommer att bli en tuff nöt för oss att knäcka. L/L har en stark trupp och borde enligt mig vara med och slåss i toppen av femman.
Det kommer att bli en väldigt rolig match att spela på söndag. Klockan 11.00 för övrigt. Matchen flyttades så att de som är intresserade ska hinna in till Fredriksskans för att se när Kalmar FF tar emot Hammarby...

...men först väntar GIF Sundsvall i Medelpad, och det vågar jag lova att Sundsvall borta är ingen lätt match. Senast slog man Ljungskile med 4-0 på Norrporten Arenas konstgräs och här kommer Kalmar att få det tufft. Jag hoppas och tror givetvis på vinst för de röda men vill ändå understryka att Sundsvall kommer att bli obehagliga för många lag i år.

Fick Twin Peaks-boxen igår. Nu vet jag ju redan hur det går för alla karaktärerna i serien men likväl ser jag fram emot att än en gång titta på hur BOB ( jo,hans namn stavas alltid med versaler)sätter skräck i den mystiska staden.Med på köpet fick jag även filmen "Fire Walk With Me" som jag har för mig utspelade sig innan Laura Palmer stämplade ut.
Ugglorna är inte vad de verkar vara...

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Visst fanken- vad hette damen med ugglorna?

PS Tror tipspromenader är din sport, helt klart...:-)

2008-04-16 @ 21:53:22
Postat av: Ante

AK: Du menar nog "The Log Lady" Kvinnan med vedkubben som även hade något samband med ugglorna. Annars var väl BOB i bland en uggla i Coopers fantasi?

2008-04-16 @ 22:06:16
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Ja det stämmer ju...vedkubben var det...men hon svamlade väl om ugglorna i skogen har jag för mig...fasen det är ju över 15 år sen nu...Lara Flynn Boyle..:-)

2008-04-16 @ 23:10:16
Postat av: Ante

AK: Jo det gjorde hon, det är närmare bestämt 18 år sedan det sändes. Lara Flynn Boyle som Donna och Mädchen Amick som spelade Shelly Johnson var snygg utav helvete! Underhållning på högsat nivå!

2008-04-17 @ 16:02:51
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0