Hårsvall

Det är hårda dagar på jobbet nu. Idag när jag kom så möts jag av en hånflinande långhårig man som tycker att undertecknad är en mes för att jag oftast bär mössa på höst- och vintermorgnar under mina cykelfärder ner mot fabriken. Alla har ju inte liknande svall som vissa av mina jobbarkompisar och måste därför ta till mössa dylikt under de kallare dagarna. Nu var det inte direkt kallt idag på morgonen utan snarare en ganska bra bit över 10 grader och därför hade jag väl kanske inte behövt alla attiraljer men jag visste inte om temperarturen när jag klädde på mig i morse.Men vad jag vill komma till är att JAG avgör när jag vill ha mössa och inte Frasse Larzén.
Såhär i efterhand så har jag kommit på att anledningen till Frasses nöjda min strax innnan 06.00 i morse kanske inte alls var för att häckla mig utan kanske mer för att Nybro tog två fina pinnar i går kväll mot Nyköping. Frasse är ju,som ni alla vet vid det här laget, smygviking och idag har han följdaktningsvis varit på strålande humör...

Ska snart bege mig bort till min lillebror för att se om svenskarna kan knyta ihop säcken och ta sig till EM i kväll.Jag vågar itne hoppas på för mycket efter utskåpningen på Windsor Park i våras då Healy visade att det fanns luckor i det svenska försvaret som sällan syns.De tgäller att täppa till dom ikväll.

På fredag blir det Malmö.

Har lyssnat färdigt på Camilla Läckbergs bok "Olycksfågeln" och är oerhört imponerad. Helt suveränt bra bok. Har aldrig tidigare fått kalla kårar och rysningar på jobbet(inte av ljudböcker i varje fall men möjligtvis av ökade krav och hot om flyttning och nedläggning) men idag fick jag det. I morgon  ska jag börja beta av nästa bok i serien, "Tyskungen". Jag har insett att jag har börjat i fel ände med hennes serie men jag hoppas att det ska funka att läsa/lyssna på dom tidigaste lite senare. Någon som vet?

Har gynnat Radio-Lasse med 199 kr idag. För ett par nya hörlurar.Sådana små som man stoppar in i örat. Dyrt tycker jag. För 199kr bör musiken låta inihelvete bra.

Spelade innebandy i två timmar igår. Matt i dag.

Nu ska jag ringa min bror.
/~~/

Kommentarer
Postat av: Crizze

Som rutinerad Läckberg-läsare kan jag nog lugna dig med att det ska fungera. Isprinsessan är väl den första tror jag. Det är väl bara storyn med Patrik, Erica oxh det ständigt charmiga Mellberg som går igenom alla böckerna.

Ha det bra andy å simma lugnt!

2007-10-18 @ 08:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0