Nära-döden-upplevelse

I går var ingen höjdardag ur mitt perspektiv. Först och främst var det måndag vilket sällan genererar några lyckokänslor hos mig. Men den stora orsaken till mitt missnöje mot gårdagen är att jag skadade mig på jobbet.
Jag skulle montera en fästplatta/kabelgenomföring och skulle dra dom två sista sexkantsbultarna med det exakta momentet 76 nm. Då hände det. Efter att jag som vanligt styrt in bitsen i sexkanten på bulten med vänsterhandenså höll jag den strax över den snurrande bitsen vilande mot kroppen på skruvdragaren då bitshelvetet går av på mitten och den numera sylvassa del som fortfarande snurrar på skruvdragaren snurrar med stor kraft rakt in i mitt vänstra pekfinger och blodet sprutar (jag lovar, det sprutade verkligen) åt alla håll och kanter. Tony och Nicklas som jag arbetade med då undrar vad fan som händer och verkar från början tro att det är på skoj innan dom inser att det faktiskt är riktigt blod. Dom sätter tryck på såret (vilket var mer en enda sörja av hud,kött och blod) och efter ytterligre någon minut dyker Fredde Bärsärk och visar upp ett brett kunnande inom första hjälpen och bandagerar om fingret tills det att WWW-läkaren kommer och omgående skickar upp mig till läkarstationen för vidare vård. Nicklas körde upp mig då ingen tyckte att cyklen var ett lämpligt alternativ.Väl där så kommer vi fram till att inga senor eller ben gått av i fingret då jag kan röra det i den mån man uppenbarligen ska kunna röra ett skadat finger. Efter att läkaren klippt bort diverse obrukbara delar ur såret syddes det ihop så numera är jag sjukskriven på obestämd tid tack vare dålig kvalitet på ett bits...
Det var som ni alla hör ohyggligt synd om mig i går vilket jag utnyttjade mycket hemma. Det funkade bra tills Jojje fick höra om en kille i Lammhult som sågat av sig fyra fingrar och hans skada satte min i ett annat perspektiv enligt henne....
Nä jag räknar med att överleva
Tack ni som hjälpte mig!

Vill lova att det mesta är lite svårare att göra när man inte kan använda båda sina händer fullt ut. Vill man till exempel ha strumpor på sig och byxorna knäppta, vilket jag oftast vill, så upptäckte jag i morse att det gäller att ha god tid på sig på morgonen vilket jag förvisso har eftersom jag inte jobbar just nu...Blogga är inte heller skitlätt. Jag är redan så otroligt rastlös...

Klockan 13.00 i dag är det åter dags för en ny kontroll uppe på läkarstationen hos Eva-Lena.

Så där ja, nu har jag tyckt nog synd om mig själv för denna gången...

/~~/


Kommentarer
Postat av: KG

Det är ju inte utan att man undrar vad det är med bröderna Johansson och handskador. Dock måste jag väl tycka att det var bättre att göra som Martin gjorde å fick en
sjukskrivning under sommaren än att klippa en i det här underbara vädret =)

2007-11-27 @ 12:50:08
Postat av: Brittny

Krya på dig Andy Jo.
Brittny

2007-11-27 @ 16:27:10
Postat av: Ante

KG: Jag har ju alltid gillat vintern...
Brittny: Tack ska du ha, jag kommer ner och hälsar på på torsdag, hörde att det var smörgåstårta då!

2007-11-27 @ 17:19:01
Postat av: HM

Jag vill se dig på tisdag på innebandyn en fingerskada kan ju inte stoppa dig. För jag har sett dina youtube filmer och där spela dom vidare. Krya på dig ..;)

2007-11-28 @ 08:03:32
Postat av: Ante

HM: Jag undrade just när du skulle ta tillfället i akt att sparka på den som redan ligger...Nä det blir nog ingen innebandy de närmsta veckorna men sen... då skulle du nog önska att jag hade fått amputera! Ha det bra

2007-11-28 @ 09:04:12
Postat av: NM

Jag tror helt enkelt att bröderna Johansson har kommit på ett system för hur man klämmer ur pengar från försäkringssystemet...

2007-11-28 @ 19:31:08
Postat av: MA

En kärr....innebandyspelare klarar självklart inte av att spela lite småskadad! Till det behövs en man!

2007-11-28 @ 19:38:52
Postat av: Ante

NM: Vi lärde oss av dig...Grattis förresten!
MA: !!! Var det hämden för Markkuulio?? Jag hade gärna spelat men det går helt enkelt inte då händerna är en relativt väsentlig del av innebandyspelet...

2007-11-28 @ 20:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0