Finbesök

Idag på jobbet har det varit finbesök från USA. Högsta ledningen spatserade tämligen ointresserade igenom WWW:s korridorer och förärade även min avdelning med ett besök. Då jag tydligen inte anses proper nog för att ge en rättvis bild av WWW så stövlade dom raskt förbi min lilla packning, dock tyckte jag att en av dom nickade åt mig men detta kan jag mycket väl ha hittat på själv i efterhand.
Vad som slog mig när dessa stiliga herrar traskade igenom Mixerverkstaden var att under den kvarten som tillbringade där så tjänade de tillsammans antagligen mer än vad jag kommer att göra under hela min tid på WWW. Jag hoppas jävligt innerligt att dom också då åstadkom mer på den kvarten än vad jag kommer att göra under min karriär på Flygt. I morgon är det jag som tar en extra kopp kaffe med gott samvete. Lyxkaffe med mjölk till och med...ha.
Nu kanske jag kan låta lite bitter och avundssjuk kan tyckas och det är helt korrekt uppfattat. Jag hade gärna haft någon av deras lönekuvert, det sticker jag inte under stolen med. Men jag noterar här på skrivbordet att Jojje har fått två värdecheckar á 50kr på HM så man ska väl inte klaga...HM som dessutom är min favoritaffär. Not.

Har som vanligt på tisdagar spelat innebandy i Flygthallen och inte heller denna gång lyckades jag att hamna på Henke Medins lag. Henke, som för övrigt förtjänar all sorts beröm för att han över huvud taget vågade visa sig där efter mitt väldigt fysiska spel mot just honom sist han behagade att dyka upp.
Vi var idag väldigt mycket folk och fick hyra en extra bana och dela upp oss i fyra lag. Vårt lag slutade precis utanför pallen och det ska vi vara nöjda med... Medin nämnde också i förbifarten att en spelare i mitt lag tydligen arbetar på ett fik i Emmaboda, vi kan kalla det för Felix., vilket jag anser var hela anledningen till att vi som sagt missade medaljerna den här gången. Eller kanske inte riktigt hela anledningen ändå...

Champions League på TV i kväll, Liverpool-Besiktas. Kan bli en sevärd match då jag efter ha sett Fenerbahces hemmamatch mot Inter har en helt annan inställning till turkisk fotboll. Men jag tror att turkarna får det tufft på Anfield och LFC vinnner med 4-1.

Testade att gå upp på första ringningen i morse. Det gick men hela dagen blev  mest konstig.

Hamnade på något oförklarligt vis på Amigo i lördags efter en fantastiskt trevlig förfest hos Peter och Karro där tanken egentligen bara var att snacka skit ett par timmar och sedan ta kvällen men med Tallen & Ansos tärningsspel färskt i minnet så blev det inte så. Samtliga på festen, som förutom ovan nämnda även inkluderade Sarah Bruze och Frida Hörling, kom i fin form och vi tog det gemensamma beslutet att ta oss ner till Amigo. Väl där ångrade vi vårt beslut ganska fort eftersom Bodega El Toro denna kväll hade stora likheter med min plånbok. Bandet som spelade sägs endast ha rivit av en låt och sedan gett upp eftersom ingen lyssnade enligt säkra källor. Jag observeade dom endast när dom packade i hop sina saker och det måste ha kännts tungt.
Vi bestämde oss för att istället bege oss bort emot Ettans för intag av nattamat vilket gick som en dans(kvällens enda...). Vi fick till och med åka raggarbilhem med en WWW-kollega! Andra gången på bara några månader som vi åker raggarbil. Peter och Karro var vårt resesällskap för kvällen och även dom uppskattade färden

Jag gjorde årets mål idag, eller hur Medin? Visst det var lite tur men jag skulle vilja se dig göra något liknande...

Nu får det va´
/~~/

Kommentarer
Postat av: HM

Det var väl inte årets,men det var snyggt,men det var också det enda riktiga ni gjorde. Jag gör så många istället. Men utan säga för mycket så fanns det fler orsaker än det nämda i texten att ni bara fick spela på loserbanan.Men se det positivt du var på det toppade skiftet när fin besöket var på WWW idag..:)

2007-11-06 @ 21:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0