Bröd

Det sägs i bland att hösten är en lugn årstid festmässigt. För mig blir det alltid tvärtom känns det som. Jag står just nu inför en "trippel dubbel" vilket innebär att det är något inbokat som innebär att alkohol kommer att förtäras, i tre helger i rad med början nu på fredag. Då åker vår avdelning på klassresa till Kalmar för att bowla och äta på relativt nyöppnade Harry´s. På lördagen sedan är det lottöppning hos Strand/Hörling och vad gäller den kvällen så ska det bli intressant att se om David har räknat rätt vad gäller fjällresan (jag betalar dig när vi träffaspå lördag David).

Innebandyn i kväll gick bra och första timmen dominerade mitt lag men sedan tog det "ovästade" laget över och spelade hem totalsegern med sammanlagt 2-1 i matcher. Det gick ett hett rykte tidigt idag på morgonen beträffande att Henke M skulle kompa ut och infinna sig i Flygthallen (eller heter den WWW-hallen?) för två timmar innebandyspel. Jag gick hela dagen och tänkte ut spydiga kommentarer men även olika försvarstaktiker om det skulle visa sig att den gode Medin skulle träffa någon öm punkt. Nu behövdes varken det ena eller andra eftersom han inte dök upp. Antagligen darrande av rädsla. För mig.

Endast några dagar kvar tills 100-dags-jubileet...

Jag såg fotbollsgalan igår. Vad fan var det för pris fotbollskanalen hade kommit på. Dom nominerade var Kalmar FF:s dokumentär fårn La Manga, Marta, Andres Vasquez drömmål och någon till. Man kan ju inte nominera olika prestationer i samma klass. Det funkar inte så.
Det som att nominera Zlatan till årets back.

Hur kommer det sig för övrigt att ingen i Kalmar ens var nominerad? Sveriges näst bästa lag...Sorgligt

Bengt Andersson måste ha varit full??

Almenäs klänningar var inte alls lika vackra som förr om åren...

Nu ska jag bre mina mackor inför morgondagen...
Jojje hade gjort mina mackor till frukostrasten idag då hon tyckte jag hade förtjänat det efter att jag hade haft storstädning i våra skåp i går. Frasse Larzén upptäckte detta tidigt då ingen blåbyxa av manligt kön någonsin tidigare har haft mer en ett pålägg på sina frukostmackor. Jag hade idag prickig korv,gurka,paprika och sallad på mina och fick därmed också ta mitt straff.
I morgon är dock allt som vanligt igen. Lingongrova och prickig korv...endast prickig korv.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Ante

Om jag inte missminner mig så gick tidsfristen ut två veckor efter ditt SMS vilket mottogs av mig den 2 november klockan 11.02. Det innebär att Sjöndin och undertecknad med god marginal har klarat den gränsen. Beträffande vår ekonomiska situation så har du helt rätt i att där finns mer att önska. Snål är jag också så även där har du rätt...
Pengarna är insatta på ditt konto för en kvart sedan. Ses på lördag, då kommer du få dina fiskar varma i Twister...

2007-11-15 @ 21:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0