Vakans

Lunchrast på Flygt. Har precis varit och ätit isterband med dillstuvade potatis, en tallrik sallad,tre mackor och två glas mineralvatten.Nu ska man nog stå sig till kvällen. Lunchrasten är bland det bästa som händer på hela dagen. Det är då jag och min kompis som också ska sluta snusa  den 13/8, får ta arbetsdagens enda snus. Man kan ganska lugnt säga att den sitter ganska fint. Efter en förmiddag fylld av vrede, ilska och sorg( sammanfattat: abstinens) så förbyta alla onda tankar ganska omgående när man har fått sitt snus vid kvart i tolv. Jag undrar hur fan det ska gå när det blir dags på allvar.

I går kväll körde vi vårsäsongens sista träning, ska faktiskt bli väldigt skönt med lite vila från fotbollen. Match i morgon mot If Stjärnan uppe i Påskallavik och sen är det fritt fram till slutet av juli om jag itne missminner mig.

På lördag är det fest på IP. Först på programmet står kubbturneringen. Jag börjar bli nervös, jag kan ha överdrivit min kubbkunskaper lite igår på träningen. Men jag är ändå inte orolig. Dennis lag skulle inte träffa vatten från en båt så dom slår vi ju i alla fall.Ett problem kvartår dock. Jag har inte tagit ut mitt lag ännu. Jojje, ska du vara med så jävlar är det träning som gäller.Jag har som sagt skruvat upp förväntningarna på mitt lag en del. Den tredje platsen är fortfarande en vakans.

Jag kan inte släppa funderingen på tejprullen som kom upp på gårdagens träning. Det borde gå på något vis. Jag återkommer i detta ämne.

I kväll drar dom klassiska grillkvällarna igång på Casablanca, jag hoppar över det i kväll eftersom jag har en tendens att bli så jävla bakfull efter dom tillställningarna. Jag väntar till semestern istället.

Nu är det dags att fortsätta dagens slit...runt 50 timmar kvar nu till semestern. Känns som en hel evighet.
/~~/


Kommentarer
Postat av: Crizze

Hallå Ante,
Det var skönt att se att allt stod väl till på gamla mixer idag. Sen drog jag som du kanske märkte på en liten crusing-runda i Emmaboda.. Tycker det byggs som attans, nya lägenheter och grejer. Trevligt att läsa din blogg, det kommer jag fortsätta med!

2007-07-06 @ 16:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0