Placebo

Höstpremiär i går på IP mot Läckeby som vi dessvärre förlorade med 4-2 vilket på många sätt var orättvist.
Uppvärmningen känndes bra och det var ett laddat JIF som tågade ner för trätrappan in på plan. Matchen drog i gång och vips så var det 2-0 till Läckeby. Det första målet kommer genom att vi slarvar i en uppspelsfas och deras anfallare bryter och rundar någon av våra backar och skjuter stiligt in matchens första mål. Andra kommer på en hörna där vi helt enkelt inte ligger tillräckligt nära våra markeringar och tvåan är ett faktum. Sedan tog vi över matchen mer och mer och precis innan vilan så gör Pettan äntligen sitt första för säsongen när han skär in från högerkanten efter att ha fått en fin boll från Bergkvist och skjuter behärskat in reduceringen vid målvaktens vänstra stolpe. I pausvilan känns allt bra förrutom att Hampus måste kliva av. Alla känner att poäng är inom räckhåll.
Andra halvlek startar som den första slutade. Vi pressar på ordentligt första kvarten men det hjälper inte då Läckeby sticker upp i en kontring och helt orättvist sätter 3-1 som bara någon minut senare även blev 4-1 och det var ännu mer orättvist. Tunga huvuden i JIF men vi lyckas till slut reducera deras ledning genom ett sent mål av Pettan. Vi spelade alltså ganska bra men vi släpper till för enkla mål. Trekanten ska få lida för detta på tisdag.
Bäst i JIF var tvåmålskytten Pettan och jag tycker Klevtun gjorde en fin match på sin ytterback. Även Adam Wellrup som gjorde comeback efter skadan var verkligen spelsugen och spelade dessutom mycket bra.
Min egen insats var som vanligt slätstruken. Spelade yttermittfältare i 70-75 minuter och eftersom vi inte vann så är jag inte alls nöjd med min insats.

                                                                             AVVÄNJNINGEN DAG 6


I dag är det den sjätte dagen utan snus. Just denna dagen har inte pågått så länge än men ändå. I går, fredag, var den hittils värsta dagen utan snus. Jag var sugen precis hela dagen plus att jag var riktigt trött efter att ha börjat jobba vid 4.45. Med andra ord så var jag inte på humör alls.
När väl fotbollsmatchen drog i gång så försvann tankarna på snus vilket är skönt. Försvann gjorde även det nikotinplåster som jag hade placerat på ett smart ställe på min kropp som  inte alls var så smart eftersom det försvann och jag fick vara utan nikotin resten av dagen.
När det var som allra värst igår så blötte jag ner en bit hushållspapper,stoppade den under läppen och satte mig vid datorn och lyssnade på det brittiska punkbandet The Toy Dolls version av barnsången Nellie The Elephant. Den ligger på youtube för den som vill se den. Ingen höjdarlåt, absolut inte men man blir på gott humör när man titttar och lyssnar på den videon.

Idag har jag planerat att vänta så länge det går innan jag ger min min kropp någon som helst form av nikotin. Jag vill se hur mycket hjälp plåstren och pillren egentligen är. Jag misstänker att det är lite placebo-varning på sådana produkter nämligen.
Jojje är och spelar match långt borta så jag är hemma själv hela dagen vilket faktiskt kan underlätta ett sånt här experiment en del då man inte behöver få dåligt samvete för att man är tjurig hela tiden.
Ska gå och testa om mina skills i betapet har försvunnit i samband med snuset. Kraften kanske satt i snuset ändå?

/~~/


Kommentarer
Postat av: Crizze

Tjena ante, alltid kul att läsa din blogg. Jag satt nyss inne å kikade lit epå wikipedia och kom in på tingsryd och märkte då bland annat att det inte finns något skrivet om en sådan legend som Kjell Samuelsson på Wikipedia. Du med dina expertkunskaper borde väl kunna gå in å skriva lite. Och det lilla som står om Tampa känns mest som ett hån, där tycker jag definitivt att du har en roll att fylla! /Z

2007-08-18 @ 17:18:36
Postat av: Ante

Jag håller med dig. Big Kjell är en sann legend och borde absolut vara omnämnd där.Jag misstänker att han finns med på den engelska versionen men jag är inte säker. Det som står om Tampa är förvisso inte mycket men å andra sidan använder fansen sig mest av den officiella hemsidan. Jag tror inte det står så mycket om något lag där. Men annars är nog Wikipedia den besta sajten på hela nätet. Där har jag slagit ihjäl många timmar.

2007-08-18 @ 18:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0