Över för den här gången

Tampa åkte ur Stanley Cup i går kväll efter att ha torskat sjätte matchen hemma med 3-2 mot Devils. Matchen sändes på Canal + precis som 0-3 förlustmatchen i fredags natt så jag har fått se mitt gäng två gånger denna helg. Alltid något.
Matchen i fredags var en märklig historia. Tampa höll i taktpinnen men fick bara inte hål på Brodeur som gång på gång visar att han världens obestridlige etta. New Jersey däremot satte sina chanser på Honken, som inte på något sätt var dålig men som fick väldigt svåra skott mot sig. Matchen urartade på slutet med ett par ganska hyfsade slagsmål med bland andra Tampas Andre Roy som försökte få Johnny Oduya att gå en rond men Oduys ville inte så offret fick istället bli Mike Rupp. Även Nolan Pratt och Jamie Langenbrunner hade en batalj. Ordentligt grinigt var det alltså dom sista minuterna och när till och med Tampas coach Tortorella mer eller mindre var på väg över i New Jerseys bås så var det riktigt irriterat. Förlust med 3-0 i alla fall.

I går kväll så började Lightning i ett ursinnigt tempo men utan att få hål på Brodeur, i stället var det Devils som fick både 1-0 och 2-0 innan Brad Richards kunde reducera med ett stenhårt skott i powerplay. Devils gjorde sedan omgående 3-1 innan Brad Richards igen i powerplay gjorde 3-2 om stod sig matchen ut.
Tortorella gick mer eller mindre runt på två kedjor nästan hela period två och tre men det hjälpte inte. Lamouriello matchade hela tiden Devils perfekt och spelade sina bästa defensiva spelare mot Lecavaliers lina och gav därmed dom minimalt med utrymme.
Jag såg som sagt matcherna och kan inte riktigt peka på vad man kunde gjort bättre. Jag inser nog snarare att New Jersey var en klass starkare denna gången och att Martin Brodeur kanske är världens för närvarande bästa ishockeyspelare. Fan vet om det inte är så...

Devils får nu ta sig an Ottawa medans Rangers får Buffalo i conference-semifinalerna på den östra sidan. Väst är inte färdigspelad än.

Johansfors IF genrepade i lördags mot Älghult. Matchen vann vi med klara 6-1 och hade vi haft Pettan med så hade nog siffrorna blivit tvåsiffriga. Men jag tycker ändå inte vi var speciellt bra. Det var lojt på många håll (även jag själv bör nog höja mig ett par snäpp). Vi spelade hela tiden lite för svårt. Istället för att slå enkla pass längs marken så vill vi slå 70 meters-svep och det reder vi u inte ut så det måste jobbas bort inför premiären på fredag då betydligt tuffare motstånd i form av Flygsfors står på andra sidan. Träning i kväll och det ska bli intressant att höra snacket om matchen...Ska faktiskt bli väldigt skönt att träna. Jag har haft en väldigt lugn helg så jag har krafter kvar att träna med i dag!

I fredags köpte vi ny TV. Vilken fantastisk grej. Jag är riktigt nöjd. Även lite möbler på IKEA införskaffades så fredagskvällen gick till stor del åt till att montera upp en byrå och en TV. Lite senare satte jag mig dock och tog den obligatoriska fredagswhisky som denna gång var en (faktiskt två...) Jim Beam.

Helgen blir väl inte lika lugn antar jag, lottöppning på lördag sedan ska vi i väg till Göteborg måndag-tisdag. Misstänker att en och en annan bärs kommer att slinka ner.

Såg filmen Click med Adam Sandler i lördags. En sådan fjärrkontroll skulle jag kunna tänka mig...

Jag undrar lite stilla vad Kalmar FF tänkte när man inte slängde tillbaka bollen till HBK när deras spelare låg skadad och en HBK-back skyfflade ut bollen. Sådant får man inte tumma på.
Sedan undrar jag nästan ännu mer varför i helvete inte HBK själva släger tillbaks bollen till KFF i en liknande situation. Det är ju nästan ännu mer korkat att göra samma sak en gång till.
FF förlorade i vilket fall som helst matchen vilket jag inte trodde att dom skulle göra. Nu har man DIF hemma på söndag och det är inte lätt alls men jag tror att det kan gå vägen ändå, jag hoppas verkligen det.

Det har med andra ord inte varit någon bra helg för mina favoritlag.

Nu måste jag ut på golvet och producera...

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0