Lasse

Fredagskväll och favoritprogrammet På Spåret är precis slut. Johanna tittar på Let´s Dance men då jag i mångt och mycket är ganska ointresserad av den formen av program väljer jag i stället att tillhandahålla er med diverse onödig information om mitt liv en liten stund.

På Spårets resmål i kväll var i tur och ordning Kiruna, Amman och Aarhus. Kiruna och Amman gick relativt enkelt att knäcka medan poletten knappt fortfarande trillat ner beträffande Aarhus. Firma Luuk/Lindström växer för varje program och är sannerligen fullgoda ersättare till Oldsberg/Hellberg som förvisso var outstanding men efterträdarna gör som sagt ett utmärkt jobb.

Bara dagar kvar till OS i Vancouver drar igång. Mitt tips inför hockeyturneringen är följande:
1. Kanada
2. Sverige
3. USA
4. Ryssland


I går kväll var det VikingBowlingens femte deltävling och den slutade precis som de allra flesta tävlingar slutat den här säsongen med Lasse Frisk som jumbo och undertecknad som segrare. Segern satt jävligt hårt åt då jag inte haft den rätta flyten under de inledande tre serierna, men efter en prydlig 204-runda i sista så gick jag, för att damma av ett gammalt uttryck, "i kapp och förbi". Frisk som mer eller mindre hade minst en andraplats som i en lite ask tappade fokus och släppte in Franzén och mig i matchen som vid den tidpunkten kämpade för att undvika sistaplatsen. Franzén var tämligen säker på Frisks inkompetens. Jag frågade min hårfagre konkurrent efter att Frisk satt två strikar i rad i sista serien om inte det var segerrycket? Franzén fnös ett par gånger och förkunnade att så ej var fallet och att Lasse Frisk som vanligt skulle hamna sist vilket han också gjorde... Som vanligt...
Nu är februaris deltävling av yttersta vikt för alla inblandade. Jag leder jakten på de 160 000 ören som ligger i vinstpotten med 12 sammandragspoäng, Mange är tvåa med åtta. Franzén, som för övrigt trollband delar av publiken i går med sitt klassiska "tjollahoppsasteg", ligger på sex pinnar och Frisk har fyra. Till saken hör att jag faktiskt, för en gångs skull, tyckte att Frisk borde haft poäng då han spelade jämt men VikingBowlingen är en hård tävling där hårda killar tar hem poängen.

Brasse-Lasse Johansson till EIS?? Det hade varit något. Rykten placerar honom där...

Tampa har tre raka segrar. Det har inte hänt sedan januari i fjol. I natt kan strecket förlängas då Anaheim kommer på besök. Victor Hedman var senast ytterst när att dra på sig sina första fighting major-utvisning senast då han och Scott Gomez hade en ganska underlig batalj som slutade i att Hedman inte bara slängde handskarna utan även hela överkroppsutrustningen. Dom landade ett par tjuvnyp på varandra innan domarna hann emellan. Hedman och Gomez fick i stället för fem minuter vardera för slagsmål 2+2+10 för roughing och misconduct.

Har spelat nästan två timmar innebandy i afton och idag var det jobbigt. Första timmen satt det mesta som det skulle. Den avslutande delen var seg och jobbig, men det är väl kanske det som ger...

I morgon blir det whiskyprovning hemma hos Mattias Evestål och det ska förstås bli mycket trevligt. Whisky i goda vänners lag är aldrig fel. Ska dock på svägerskan Nathalies sista uppträde i Kalmarrevyn på söndag så alkoholintaget på lördag kväll får bli därefter. Nathalie ska enligt uppgifter vara en naturbegåvning och jag ser mycket fram emot att se hennes uppträde.


Gulsvart nästa säsong?

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Håller med dig iom På Spåret...fast det är för lite sportfrågor numera...:-)



BrasseLasse ja...det vore väl bara på sin plats att han kommer hem snart. han är ju ändå född i Emmaboda...:-)

2010-01-30 @ 20:13:36
Postat av: Ante

AK: Ja, det hade varit en värvning av klass. Dock lär det nog inte hända, men det är kul när sådana rykten börjar cirkulera. Han hade tillfört EIS massor.



Ja, visst är det för lite sport i På Spåret!

2010-01-31 @ 09:14:34
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0