Ronny o Ragge

Ännu en jätteförlust, denna gången var det mot borta mot St.Sigfrid och resultatet blev 5-0 till hemmalaget.
Vi provade att spela en lite mer defensiv uppställning med två defensiva innermittfältare i en 4-5-1 formation och det kändes betydligt bättre än senast mot Alstermo. I första halvlek så har Sigrfrid bollövertaget och skapar många chanser men även vi har ett par klara målchanser.Stefan hade ett kanonläge på Hampus fina inlägg och jag även jag själv kom mer eller mindre fri med målvakten från min högerkant och valde att avsluta själv istället för att spela bollen till en in i helvete fri Hampus som alla gånger hade satt den om jag bara inte hade fått för mig att göra det själv. Jag hör honom skrika att han vill ha bollen men jag hade redan bestämt bestämt mig för att avsluta själv och det hela slutade med att det blev ett dåligt skott utanför keeperns bottre stolpe.
Då var ställningen fortfarande 0-0 men en liten stund senare så gör ändå Sigrfrid 1-0 och det står sig till pausvilan.
Andra hinner knappt börja innan vi släpper in tvåan. Efter det flyttar vi upp positionerna och pressar riktigt bra och vinner många bollar på deras planhalva utan att för den sakens skull kunna behålla bollen där. För många enkla missar och för många bortslagna passningar gör att så fort vi har bollen på deras sida så tar dom den ganska lätt och startar anfall åt vårt håll som blir farliga nästan varje gång och på slutet rullar även de sista målen in i en strid ström.Vi orkar helt enkelt inte hänga med St Sigfrid. För många spelare borta igen( dock gör dom som kommer in och ersätter dessa spelare ett väldigt bra jobb) och ett självförtoende som är nerkört i botten gör att vi som sagt inte orkar hänga med när det ramlar i några bollar.
Alla kämpade så länge det fanns liv i matchen men det räckte inte till. Bäst i JIF denna gång var Charlie Dziobek som spelade stabilt på sin högerbacksplats framför allt i första halvlek.
Jag själv fick nytt förtroende på högermitten och jag börjar trivas där. Tycker att jag kommer mer till min rätt där  även om jag aldrig kommer vara nöjd med varken min egen eller lagets instas när vi förlorar.
En bra förlorare är nog den största förloraren av alla...Man får aldrig vara nöjd efter en förlust.

                                          image14
                                                             Det sket sig i går med.

I gårkväll efter matchen låg jag och kikade på Ronny o Ragge. Det är humor. Hade nästan glömt hur jävla roliga dom två är.

Nu är jag ledig fram tills på måndag så det är väldigt skönt.I morgon bär det av till Tyskland för att handla dryck inför sommaren.

Midsommar snart också, den kommer att firas nere i Malmö hos Ann Sofie och Marcus. Ska bli trevligt.
/~~/

*OBS.Bilden är tagen från www.freonfilm.com/blog/wp-content/simonpegg.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0