Måndag morgon

Då var det måndagsmorgon igen och man sitter och inväntar eftermiddagsskiftet. Inte så skoj kanske att tillbringa halva natten på Flygt (eller www som det numera heter).
Helgen har varit mycket bra. Vi satt inne hos Johannes och Linda och kollade på den märkligaste fotbollsmatch jag någonsin sett. Sverige gick upp till 3-0 direkt utan att på något sätt dominera och sedan tog danskarna över totalt. Dom hämtade upp till 3-3 och var i mona ögon värda minst en poäng men så blev (förmodligen) inte fallet. Christian Poulssen fick sitt livs snedtändning och nitade Rosenberg i straffområdet med typ en minut kvar att spela. Poulssen åkte ut och Sverige tilldömdes straff. Då gjorde han entré. Tidernas största idiot springer in på planen och ska plocka domaren och hade gjort det också om inte Morten Gravgaard vart med på noterna för han lyckades få undan dåren.Jag förstår inte hur sånt kan hända. Vart var vakterna?
Nu är det verkligen inte bara i Danmark sånt händer. Det har hänt här många gånger också men jag får för mig att inte ens i Sverige är vakterna så slappa som på Parken in Köpenhamn. Allt annat än tre poäng till Sverige är fel.

Lördagskvällen  avnjöts nere på Casablanca och det var ungefär som vanligt där. Mycket öl och många fulla människor. Jag själv tillhörde förmodligen toppskiktiet med tanke på diverse minnesluckor. Men ingen ångest har dykt upp så då får man säga att det var en lyckad kväll.

Ska snart igång med att laga spaghetti och köttfärssås som jag ska ta med mig i kväll till jobbet.

Jobbar bara två dagar denna veckan violket är jävligt bra.På torsdag bär det av till Tyskland.
/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0