Halvblodsproffs

Efter att tidigare idag blivit utsedd till "Årets Bloggare" av Östran så har den övriga delen av dagen mest gått åt till intervjuer i diverse medier samt autografskrivning till de horder av autografjägare som bildat kö utanför 49:an under eftermiddagen. Polisens piketstyrkor och arméns amfibiebataljon har gått vakt och placerat ut krypskyttar på strategiska poster. En i tvättstugan, en hos den gamla damen tvärs över och en inne hos Fagerström så säkerheten är på topp här och jag känner att jag i lugn och ro kan fortsätta blogga...

Sitter och fundera på att knäcka en kall innan det bär av till Nybro för att se hockey.Skjutsen är ju ordnad i och med att farsgubben tog på sig den biten. Det verkar till och med som om att Peter är sugen på att hänga med och iså fall får vi nog ta med pluntan.
Nybro- AIK i kväll och jag tror stenhårt på Nybro i denna drabbning. Känns som om det kan bli en del folk där i kväll också.

Jag missar ju förvisso innebandyn i kväll vilket känns lite trist. Inte för mig men för alla mina lärjungar som ikväll går miste om att få se mig skapa magi med mitt trollspö till innebandyklubba. Jag kan tänka mig att Henke Medin i synnerhet kommer att sakna mig då han är den i skaran som har absolut mest att lära...

Frasse Larzén har fortfarande inte hört av sig om kvällens match. Han kanske möter upp på plats...

Tampa åkte på en jävla smäll i natt hemma mot Canadiens vilket överraskade mig ordentligt. Honken blev utbytt igen.

I morgon sägs det vara träning i Allsbohallen och den tänker jag i sådana fall deltaga på. Jag känner att jag har en hel del att ge där i morgon. Det enda jag hoppas på är att slippa Klevtuns volley-rens i skrevet som sist olyckligtvis tog vår framtida center-tank Tobban på ,som han själv uttryckte det, juvelen.
Jag har ju som alla seriösa semi-proffisionella ( Dennis lovade mig en gång ett par fotbollsskor när jag skrev på och det räknar jag som lön men jag har inte fått pjucken än så därför betecknar jag mig endast som semi-proffisionell) idrottsmän tränat stenhårt under juluppehållet med två oerhörda fyspass. Ett i Allsbohallen som då kryllade av allsvenskar och ett pass i går i B-hallen som inkluderade ett helt gäng div-2-spelare. Så jag tror att jag är redo att bli det affischnamn jag en gång i fyraårsåldern slutade drömma om att bli.

Det sägs att min morfar är en ny läsare av denna blogg vilket gläder mig oerhört. Farsan hade tydligen visat honom hur man surfar in hit och personalen på Tingsryds bibliotek lovade att hjälpa honom.
Så välkommen hit morfar!
/~~/

Kommentarer
Postat av: HM

Det var tur för dig att du inte kom, för då hade du inte hittat hem . På tal om träning det har ringt hela julhelgen om det du skrev att ni saknade i JIF.:)

2007-12-28 @ 18:01:29
Postat av: AK

Ante: Till skillnad från dig så gjorde den gode Frasse L en vettig prioritering. Det vil säga han föredrog att se din sambo spela fotboll före lite korphockey i Nybro...:-)
PS Det var nåt djävulskt vad du fick upp ångan på slutet igår kväll i B-hallen, men du hade ju tydligen tjuvtränat med allsvenska apelare innan...:-)

2007-12-28 @ 21:08:29
Postat av: Ante

HM: Vi saknar inte det i JIF, vi har ju mig...

AK: Det var dom allsvenska spelarna som tjuvtränade med mig...

2007-12-28 @ 21:55:19
URL: http://www.yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0