Alternativ

Ikväll finns det tre saker jag vill göra...
*Titta på Nybro- Växjö
*Titta på Gantesbo-Olofström
*Skrapa fram 25 000 i månaden i 25 år på Triss
...och en sak jag helst slipper
*Titta på Idolfinalen.

Nybro-Växjö-alternativets odds försämrades ordelntligt när min kompis, smygvikingen Lasse Sjuk helt plötsligt ballade ur. Och åka själv på hockey gör jag inte så vi får se hur det alternativet tar sig

Gantesbo-Olofström-alternativet ter ju sig då lite mer lättåtkomligt och seglar upp som dark horse i detta sammanhang. Problemet är bara att det gänget som ska titta på Idol i mitt hem i kväll har planerat att äta tacos vilket jag är ohyggligt svag för och befinner jag mig i Emmaboda vid samma tidpunkt som en tacosbuffé dukas upp i hemmet så blir det komplikationer...Men som sagt denna match har seglat upp som det kanske bästa alternativet.

Skrapa-fram-25 000-i-månaden-i-25-år-alternativet hade väl kanske varit det allra smidigaste alternativet men här gäller det att vara realist. Trissgudarna har haft ett gäng chanser att ge mig denna högvinst men har sumpat det varje gång så därför finns det inget som tyder på att något annat skulle bli fallet denna gång. Dessutom har jag ingen lott och då är det näst intill omöjligt.

Då återstår Idol-alternativet. Jag är inte så mycket för det programmet (även om Amandas version av Leonard Cohens "Hallelujah" senast gav mig ståpäls).
Om sanningen ska fram så är det mer tacosen som lockar...
Jag vet fan inte hur jag ska göra.
Jag blev sugen på att titta på innebandyn.
Jag får se hur jag gör

Har även idag varit hos mina väninnor sjuksköterskorna på vårdcentralen. 80% av dom som jobbar där kan numera mitt personnummer utantill inklusive de fyra sista. Idag var det bara en enkel omplåstring på schemat och det gick smidigt och lätt men jag skall vara bandagerad ända tills måndag kl 13.00 då det blir ett nytt besök hos mina kompisar där.

Tampa slog Carolina med 2-1 och Johan Holmqvist i Tampas kasse var endast 15 sekunder från att notera sin första "nolla" i NHL. Det kommer "Honken", det kommer. Lecavalier visade god form och klev av isen med ett mål och en fin assist i bakfickan. Crosby får svårt att komma i fatt i poängligan!

Jag drömde att jag snusade i natt och vaknade upp med jordens ångest. Men herrejävlar vilken god snus det var.  116 dagar sedan sista prillan spottades ut men jag ska villigt erkänna att det hade suttit otroligt fint med en fet generalsnus. Men som alla vet så är snus bara för vekt folk och töntar.

Såg för övrigt en rikitg höjdarmatch igår kväll mella MoDo och Färjestad som slutade 5-2 till Modoiterna. Wernblom fick göra sitt efterlängtade jubileumsmål som markerar att han numera har gjort flest mål genom tiderna för MoDo Hockey vilket måste ses som stort med tanke på vilka som har spelat där genom åren.

Jag hoppas fortfarande på att Lasse Sjuk ringer snart och säger att han har ångrat sig angående hockeyn i Victoria ikväll.

Nu måste jag spela Betapet ,jag är i toppslag.
/~~/

Kommentarer
Postat av: NM

sitter i Östergöl och har gjort veckans nutidstest mot Martin..
Verkar som om folket i din familj skulle må bäst av att titta på spåret...

2007-12-07 @ 15:46:21
Postat av: Ante

Lille gubben.Vi ska spela TP du och jag,det hör jag det...

2007-12-07 @ 16:35:25
Postat av: AK

Men herregud Ante du menar väl inte att det på fullt allvar finns normalt funtat folk som tittar på Idol när det är På Spåret på TV...?
Inte underligt i så fall att världen ser ut som den gör och att folks allmänbildning allt oftare verkar gränsa till IQ fiskmåsnivå...

2007-12-07 @ 21:08:05
Postat av: Ante

AK: Jo AK, precis så är det. Jag kan dock glädja dig med att jag vanligtvis inte är en av dom.
Beträffande IQ-nivån på baserat på folks tv-val så låter jag min åsikt där vara osagd...

2007-12-07 @ 22:15:44
Postat av: Ante

AK: Håller dock med dig om att "På spåret" är förstklassig (!) underhållning...

2007-12-07 @ 22:18:40
Postat av: AK

Näe Ante, dig bekymrar jag mig inte ett dugg för...där är man ju chanslös på World Travel Challengequizzen på FB... :-)

2007-12-07 @ 23:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0