Allsbo

Det har spelats boll i helgen i Allsbohallen JIF:s årliga inomhusturnering gick av stapeln på lördagen och vanns inte helt oväntat av hårdsatsande Emmaboda IS vilket var helt rättvist. Nu såg jag inte EIS i gruppspelet ,eftersom jag den tidiga stund hade annat att göra, men i slutspelet ttyckte jag att dom visade att dom är värdiga vinnare. LBK var nära att ta den andra finalplatsen men blev snuvade på densamma av Madesjö som i semin slog ut Lindås på straffar efter att LBK missade i typ sjätte rundan. Final i stället mellan EIS och Madesjö som i första halvlek var ganska jämn men sedan gick Emmaboda ifrån och vann
JIF då? Njaae, med endast en inspelad pinne så vinner man inga allsbocuper, inga matcher alls faktiskt. Efter 0-0 mot Orrefors såg det hela ut att kunna bli en trevlig eftermiddag men den förhoppningen grusades ganska snabbt. Saknaden efter lagets stora stjärna var enorm och trots oerhörda påtryckningar från fans och beundrare så valde jag, på grund av min svåra armskada (fingret är en del av armen väl?) så tyckte jag att jag inte kunde göra mig själv rättvisa och valde därför att kliva av men redan nu har jag lagt upp taktiken inför Nybro open och Emmabodas cup.
Noterade att även Bodabruks hemsida hade konstaterat det jag precis skrev och det känns mycket tillfredsställande att man är saknad även därifrån.
Jag såg som sagt inte förmiddagspasset men vill ändå utse Zoran Cipra och Fredrik Aronsson, bägge EIS, till turneringens bästa spelare. Men som sagt, alla de bästa var ju inte med..

Brorsan representerade som vanligt Lindås och hade för att underlätta sitt spel märkt upp sin högra sko med orange tejp för att på sätt snabbt kunna ta reda på vilken fot han eventuellt skulle kunna orsaka störst förtret till det andra laget med. Tack vare denna princip så sköt han det mest rungande stolpskott i familjens historia.

Igår kväll så var det julpyssel inför julskyltningen och denna pysselafton förlades här vilket var trevligt och den gick till på detta vis.Folket av kvinnligt kön intog snabbt sina platser i köket medans Svante och jag drack öl och whisky framför tv:n. MIn ohyggliga armskada satte förstås punkt för även julpyssel så därför var det enda rätta att slå sig ner i tv-soffan. Men med tanke på att jag var relativt nära medvetslöshet vid detta tillfälle så valde som sagt även Svante att ansluta till mitt gäng bara för att ha mig under uppsikt i fall något skulle hända.

Nu ska jag äta lite frukost
/~~/


Kommentarer
Postat av: NM

Det värsta skottet i Johanssons familjens historia,skulle väl gå till historien som ett helt vanligt bakåtpass i dom flesta andra familjer...
Men som sagt alla har vi olika referenser för vad som är hårt eller inte...

2007-12-02 @ 12:02:17
Postat av: Ante

Jag ska säga dig Medin att det finns mycket som tyder på att i alla fall jag har ett väldigt nära släktskap med Ronald Koeman.

2007-12-02 @ 13:38:03
Postat av: Gammal spelare

Farsan nickade hårdare än någon av sönerna någonsin skjutit.

2007-12-02 @ 14:13:27
Postat av: AK

Nåja...Martin visade i a f att han anammat Antes tes om att det är framspelningar o inte mål som räknas. Att sen inte Jonas riktigt räknade med att Martin skulle passa när han hade öppet mål o därför tvingades lägga sig på knä för att få in bollen är ju en helt annan sak...:-)

2007-12-02 @ 14:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0