Kvart

Tre Kronor tog sig till semifinalen i hockey-VM efter att ha sovit sig igenom kvarten mot lillkusinen Danmark som man vann med 4-2. Inte en droppe svett eller blod spilldes utav de svenska som måste ha varenda jävla kraft kvar inför semin på lördag. Sömnigare och sämre ishockey har jag inte sett sedan jag såg Nybros match mot Hammarby i Victoriahallen i Allsvenskan för några år sedan. Den matchen gäller fortfarande som det sämsta jag någonsin sett, men denna kamp var inte långt efter.

Vidare i det nordiska hockeysläktet så åkte lillebrorsan Finland ganska väntat ut mot Tjeckien. Väldigt synd förvisso då jag hade funnit det ytterst tillfredsställande att på lördag eftermiddag fått sänka några kalla till vårt mest klassiska derby alla kategorier, alla sporter. Nu blir det Tjeckien och det är nitlott på alla sätt och vis för Sverige. Dels hade intresset varit skyhögt vid en semi mot finnarna, nu blir det bara en axelryckning för många, och dels är Tjeckien ett bättre lag i denna turneringen än vad Finland är så därför hade Finland passat bättre på alla vis.

Har varit ute och sprungit en sväng och är nu nyduschad och nyrakad samt mysklädesbeklädd så jag tänkte nu återigen inta ryggläge i soffan för att se Ryssland- Kanada. De flesta tror på Ryssland och med tanke på att man har hela 14 OS-spelare med (och de 14 var inte direkt utfyllnadsspelare) mot Kanadas enda (Cory Perry, som var en av de mest okända i det kanadensiska laget). Jag vet dock av erfarenhet att det är mycket ointelligent att räkna bort Kanada.  Jag är ganska säker på att det blir en jämn match där jag håller en tumme för Kanada som är anförda av Tampa-spelarna Steve Stamkos och namnen Downie. Kul match att vänta.

Har varit på babysim i dag med familjen. Ellie gillar det. Jag kan eventuellt tycka att det är lite överskattat, men då jag redan har en enorm vattenvana i jämförelse med min dotter som dessutom älskar det så väljer jag att glatt konstatera att det är värt penningen.

Fredag i morgon igen. Det går vansinnigt fort mellan gångerna.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0