Aktiviteter

Söndag igen och söndagar har en tudelad position för mig. Det är förstås vansinnigt skönt att vara ledig och kunna fixa och dona här hemma, men det är också en ständig påminnelse om att man inom kort ska upp och jobba igen efter helgen. Vad som är bäst med söndagar är antagligen det rika utbud av högkvalitativ idrott på TV. Denna eftermiddag kommer jag att se hockeykvartsfinalen mellan LHC och Frölunda bekvämt tillbakalutad i soffan med min dotter som jag inbillar mig har ett minst lika brinnande intresse för hockeyn som jag...

Har ägnat förmiddagen åt lite utomhusaktiviteter i form av däckbyte på bilen och en liten upprustning av min cykel. Man får lida för sin egen dumhet när man inte märker upp däcken ordentligt. Detta fick jag känna på idag, men det löste sig till slut. Nu är i alla fall vinterdäcken väl märkta inför höstens byte vilket jag då kommer att uppskatta inbillar jag mig.

Johanna rensat mellan stenplattorna på vår gång och det blev förstås väldigt bra. Det är härligt med vårdagar och de aktiviteter som egentligen i sig är skittråkiga men som ändå blir ganska OK när man kan vara utomhus utan att frysa röven av sig.

Ellie och jag ska gå ner till konstgräset i kväll för att se Jojje spela B-lagsmatch. Ska bli trevligt att se ifall de gamla takterna sitter i sjöndinskan.

Henrik Sedin gick i natt över den magiska 100-poängsgränsen i NHL i 4-2-förlusten mot San Jose. Detta är enormt stort i en statistiktokig liga och Henrik själv säger att han är väldigt stolt över att ha nått denna milstolpe som ytterst få spelare klarat av. I snitt kanske fem eller sex spelare om året lyckas och endast sju svenskar genom tiderna har gjort det. Tvillingbrorsan Daniel hade högst troligt också lyckats om det inte varit så att en skada gjort honom ospelbar under en alldeles för lång tid för att kunna nå den platån. Henrik Sedin leder nu poängligan tre poäng före Ovechkin och nio före Crosby.



Kalmar FF kom undan med blotta förskräckelsen igår. 2-2 hemma mot Elfsborg på en plan som såg ut som min fantasibild av planer i typ Tadzjikistan i november. Jag vill nog sälla mig till den skara som hävdar att Allsvenskan nog kom igång lite väl tidigt i år. Nanne Bergstrand var skogstokig efter matchen sedan Daniel Sobralense blivit utvisad (billigt, men helt korrekt enligt regelverket). Nanne är nog precis som många säger väldigt pressad över denna bistra start Kalmar fått, men glöm inte att KFF:s start förra säsongen var fullständigt oduglig och den säsongen blev fullt godkänd till slut ändå så än finns ingen anledning att stirra upp sig. 2-2 mot Elfsborg är för övrigt fullt godkänt sju dagar i veckan.

Nybro Vikings grep sista halmstrået i gårdagens match mot Olofström när man slog tillbaka blekingarna med stensäkra 7-3 i vad som ska ha varit en underhållande match som vikingarna vann rättvist. Bendelins mannar är förvisso väldigt långt från toppen och lär förmodligen också få husera på den undre halvan under återstoden av serien, men man kommer att bli en tuff nöt att knäcka för många.
TAIF föll lite överraskande hemma mot Sundsvall med 3-2 i vad som också ska ha varit en tillställning som speglade resultatet. TAIF hade nog behövt poäng för jag tror inte det blir lätt uppe i Oskarshamn på måndag. Serien leder i allra högsta grad men mitt utgångstips att det blir TAIF och IKO som går upp står kvar.

Vann 1800 på travet igår. Satte en hundring på femman i sista och den satt som ett blåmärke. Pengarna kommer oavkortat att hamna i min egna fond som ska rendera i en ny gräsklippare...


/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0