Skitsnack

Ganska exakt halva arbetsveckan avklarad, och det med bravur trots att det känns som om en styck magsjukdom ligger och väntar på att få sätta klorna i mig under ett obevakat ögonblick. Än så länge har jag klarat mig, men jag fick mycket besviket ställa in min innebandyträning i går då jag med allra största sannolikhet inte hade kunnat tillbringa så mycket tid på plan som jag hade fått göra på toaletten.

På tal om toalett så hörde jag i går på hippa innekanalen P3 en intervju med någon innemänniska som talade om att hans intresse var att "klubba". Att klubba har i alla år i min umgängeskrets varit ett slanguttryck för att "göra nummer två", "kakla om" eller helt enkelt skita. Numera har detta högst potenta uttryck alltså spridit sig från de småländska skogarna till den kungliga huvudstaden och uppenbarligen också ändrat innebörd då detta ord i detta fall betydde att killen i fråga gillade att gå på klubbar, det som vi i Emmaboda känner till som att "gå-på-Amigo-och-bli-redlös". I innekretsen i huvudstaden betyder det alltså att gå ut vilket kan vara värt att lägga på minnet om man ska dit och "klubba"

Franzén har tagit TAIFs förlust väldigt hårt och valde i måndags att spela ut sitt ödmjuka register. Något som vanligtvis bara inträffar när han kommit sist i Vikingbowlingen eller vill ha lift till Lindåspizzan när det serveras raggmunkar där nere.
Hockeymässigt har dessa två dagar varit de bästa sedan Tampa vann cupen -04.

Läste en lokal morgontidning i måndags och förstummades av den oerhörda journalistik som där bedrevs på Emmaboda-sidan då man valde att på hela jävla sidan skriva om en halt kattstackare i Vissefjärda. Jag har absolut inget emot katter och tycker förstås vansinnigt synd om kissen i fråga, men på ett sätt kändes det som om att även om nyhetsbristen i kommunen i påtagande så finns det knappt någon mening att ens ha en Emmaboda-sida varje dag utan kanske nöja sig med varannan.

I kväll blir det hockey i Victoriahallen. Nybro möter Skåre och en seger där hade verkligen gjutit gott mod i redan självförtroendesprudlande vikingar. Jag tror förstås på seger. Det gäller ju att hålla TAIF bakom sig i tabellen där de rättmätigen hör hemma.

I helgen spelas min favoritturnering i inomhusfotboll, Swedbank Cup i sporthallen. Själv deltager jag inte men jag tror inte JIF faller på grund av det. Jag hoppas de blåvita kan bibehållad den fina andan från Nybro Open och på så vis ta sig till slutspel i även denna cup. Jag tror stenhårt på forsarna!

I natt drömde jag att Tampa slog Washington med 7-4. Döm om min förvåning när jag i morse innan jobbet surfade in på datorn för att stilla NHL-nyfikenheten. TB-WSH 7-4 stod det. Då blev jag lite komfunderad, men det borde tyda på att man kan drömma sanndrömmar och att ett samtal från Nanne Bergstrand inte alls är någon omöjlighet.

Nu jobba

/~~/


Kommentarer
Postat av: Tappen

Oj nu leder vi visst serien..... Hyra målvakt? Nej med er förträffliga ungdomsverksmhet så kan ni väl välja och vraka bland juniorerna... Ikapp och förbi.... när får vi se en uppdaterad tabell? :)

2010-01-13 @ 22:11:23
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se/
Postat av: Ante

Tappen: Det var i alla fall ett par underbara dagar vi Nybro-supporters fick...

2010-01-14 @ 06:21:49
URL: http://yzerman.se
Postat av: criz

här kommer den uppdaterade tabellen:

Tingsryd 3 6

Nybro 3 6

Olofström 3 6

Skåre 3 5

Pantern 3 4

Vita Hästen 3 4

Skövde 3 3

Mariestad 3 2

2010-01-14 @ 08:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0