Tyskar

En vanlig, om än ganska fin måndag, är snart lagd till handlingarna. Veckans första dag är väl egentligen inte så värst ofta någon riktig höjdare men ett nödvändigt ont för att de dagar man gillar ska uppnå sin status.
Har jobbat precis som vanligt denna dag och en arbetsdag som i mångt och mycket påminde om tidigare arbetsdagar slets igenom.

Efter arbetsdagens slut så har ungefär 6000 ärenden uträttats så nu sitter jag mest och pustar ut i väntan på att något bra på TV:n ska börja. Hade för övrigt planerat att se TV4:s söndagsfilm igår kväll; Kommisarien och havet efter Marie Jungstedts deckare. Tittade endast kvart innan jag konstaterade att det var det mest värdelösa skit jag sett på länge. När ett filmteam för en gångs skull fått ihop så många kompetenta svenska skådespelare, varför i helvete tar man då beslutet att hälften av aktörerna ska vara från Tyskland och ger till följd att man måste dubba eländet. Jag har sett mycket skit på TV, men när det kommer till dubbade filmer ja då byter jag kanal per omgående.

Har för övrigt svårt för tyskar i alla dess former...Nästan alla dess former.


Alla tyskar startar förvisso inte världskrig...


Nä, istället för det dubbade eländet på fyran som dessutom var sprängfyllt med reklamavbrott så såg vi SVT:s Mannen under trappan som var en förvånansvärt bra serie som jag nu ämnar följa tills den är slut.

Kalmar FF verkar inte lida nämnvärt efter förlusterna av de två återstående bröderna Elm. I lördags så slog man erkänt svårspelade Trelleborg på Vångavallen och det är verkligen inte lätt. Till och med Nanne Bergstrand medgav efter matchen att hans lag hade gjort en bra match, och säger Bergstrand att hans lag varit bra, ja då har dom sannerligen varit det. 2-1 i Skåne efter att Abiola Dauda gjort det matchavgörande målet ursnyggt med halvtimmen kvar att spela.

Man får väl också passa på att gratulera Mjällby AIF till platsen i allsvenskan nästa år. Förvisso är det inte 100% klart ännu men så gott som. Nu när Öster är nere i gärdsgårdsserierna kan KFF behöva en lokalkonkurrent i högsta serien. Sillastryparna har gjort en kanonsäsong i superettan och kommer att bli en mycket svår nöt för många allsvenskar att knäcka 2010. Kan man få hem Tobias Linderoth och Christian Wilhelmsson till Strandvallen ser laget riktigt intressant ut. Annars får man förlita sig på kung Rosengrens rutin.

Har i tur och ordning besökt Miljöstationen, Byggcentralen, Järnvägskiosken och ICA denna eftermiddag och förutom en fadäs på Miljöstationen där jag frågade en herre om han visste vart jag skulle slänga använda penslar, varpå han muttrade något surt om att "jag borde nog fråga någon som jobbade där" vilket jag förstås var övertygad att jag gjort. Nu löste sig allt till slut ändå.


I morgon kommer det om inget oförberett inträffar bli innebandy, och nu blir det TV:soffan.


Snart tillbaka i fotbollens finrum

/~~/


Kommentarer
Postat av: HM

Och då kommer en stor målskytt att vara där, bättre än vanligt med ny klubba och spänstigare än någonsin. En stor målkung kan vara lite sen, ha förståelse för detta!:)

2009-09-14 @ 21:32:14
Postat av: Anonym

HM: Jag ser fram emot detta. Speciellt att få inspektera din påstådda spänst!

2009-09-14 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0