Drömmar

Denna fredag har varit fullspäckad frän tidig morgonstund till mer eller mindre nu faktiskt. Utöver mina uppgifter på W&WW som för övrigt på fredagar känns enklare att utföra, så har hela eftermiddagen gått i hemmaarbetets tecken.

Hemarbetet i sig bestod av att en form av golv skulle läggas uppe på vår vind så att det då blir möjligt att samla på sig ännu mer bråte och istället för att bli påmind av sin egen oförmåga att slänga ting så placeras då dessa tingestar i en vrå på vinden och kan med gott samvete glömmas bort. Men för att man en ska kunna börja placera saker där bör det finnas ett golv över isoleringen och innertaket som med största sannolikhet inte är allt för hållbart. Därför har jag i eftermiddag snickrat en hel del och resultatet blev tillfredställande. Nå, jag snickrade och sågade möjligen kanske inte riktigt hela eftermiddager, ett rejält dryckersavbrott inföll också när grannen Per kikade över på ett par kalla i det fantastiskt vackra sensommarvädret. Jag tycker det är en enorm trygghet att ha grannar som ser till att vätskebalansen är under kontroll på varma arbetdagar. Men innan och efter snickrades det som sagt och nu är det skönt att det är gjort.

Just nu sitter antagligen hela Sverige dreglande framför Idol på TV4, personligen tycker jag inte om det där programmet så särdeles utan räknar istället dagarna till tidernas bästa program På Spåret börjar. Förvisso utan firma Hellberg/Oldsberg som lokförare men jag tror det kan bli bra ändå.

Var igår och hämtade tre välfyllda kassar med böcker hos min kompis David. Nu jävlar ska det läsas. Jag har att göra i ungefär fyra livstider med de kassarna. Stort tack för böckerna!

I morgon spelar vi i JIF match mot Skruvs IF hemma på IP. För alla er som hellre vill se kvalitetsfotbollen i Johansfors istället för den av lite mer tveksamma standarden som Canal + sänder i morgon eftermiddag så börjar matchen klockan 15.00, så kom gärna och heja på forsarna som inte släppt in ett enda mål på fem matcher i rad.

Anton "Jeanskillen" Gustafsson blev efter sin show mot Bodabruk uttagen i ÖS-elvan. Grattis till det! Du skulle även ha fått bära Rasmus Elms bindel i morgon på matchen, men eftersom din form dalat så pass den senaste veckan att du inte får vara med så kommer Henke Ahlström bära den i egenskap av totalledare.

För alla er i JIF som planerar att deltaga på vår avslutningsfest som går av stapeln direkt efter avslutningsmatchen så går det bra att anmäla sig till mig, Axel eller Lasse Frisk. Än så länge är inte schemat helt spikat, men det kommer bli kul och det är allt en sann forsare behöver veta.

Lasse Franzén ser för övrigt inte anledningen till att undertecknad ens tränar fotboll med tanke på det faktum att jag har gjort det i snart 20 år utan egentligen märkbar förbättring. Jag tar givetvis till mig av skaldens visa ord och konstaterar att det nog ligger ett visst mått av sanning i det uttalandet. Sådan är han vår lille gubbe; hård, ärlig men ack så kärleksfull och framför allt ödmjuk.


En del har det helt enkelt inte i sig...

Jag måste väl även jag passa på att lyfta på hatten för Vissefjärda GIF som helt rättvist och tämligen överlägset kammade hem segern i Emmabodasexan med åtskilliga matcher kvar att spela. Det är bara att konstatera att våra ärkerivaler denna gång var bäst i serien och därmed önskar jag er lycka till i division V nästa år även om det tar emot. Jag har för övrigt sponsrat polkagrisföreningen i dag då jag har handlat Newbody-produkter av Tony, så jag hoppas ni firar seriesegern ordentligt för de slantarna.

Markku Ahonen har börjat drömma om inhopp i elitfotbollen läser jag. Noterar också att han idkat älskog med Kiera Knightley under drömsömnen. Själv drömmer jag ta mig fan bara om Nanne Bergstrand (dock inte älskogsdrömmar gudskelov) och funderar på att söka proffisionell hjälp på grund av detta. Tänk om man bara någon natt kunde få drömma om Kiera, eller ens ett inhopp i gärdsgårdsserierna istället för dessa evinnerliga drömmar om commandante Bergstrand.

Sydafrikas Caster Semenya var visst inte tjej, fast hon var antagligen inte kille heller, och jag vet inte vad jag ska tro. Är stackarn född som hermafrodit så lider jag med henne. Är Semenya en simpel fuskare så lider jag inte lika mycket...


På torsdag fyller världens finaste,bästa och med all säkerhet även rörligaste gudson Liam Sjöndin ett år. Jag kan inte fatta att tiden går så fort!


Ett år sedan...

/~~/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0