Cyklist

Mer eller mindre just hemkommen från Kalmar och dess travbana. Vad värre är så måste jag fortsätta att jobba även föjande vecka då vinsterna inte riktigt räcker till för ett levende i ekonomisk oberoendehet. Vinsterna tickade förvisso in med hygglig regelbundenhet, men dessvärre tickade förlusterna också in med än mer regelbunden frekvens så därför blir det vackert att cykla ner till gruvan även kommande måndag om inget riktigt oförberett händer under den stundande helgen. Trav är annars en ganska trevlig sysselsättning som stimulerar flertalet av mina personliga intressen, öldrickning, stillasittande och vadslagning...

I morgon vankas det barnkalas för min och Johannas gudson Liam Sjöndin som igår, torsdag fyllde ett år. Det är egentligen helt fantastiskt hur fort tiden går...

För er som känner för ett litet skratt så rekommenderar jag er att klicka på denna länk. För övrigt hade detta kunna hänt mig alla dagar i veckan både som offer och som gärningsman... På ett sätt hade det varit kul som fan omdet varit Lasse Franzén som varit cyklisten.

Lyssnade lite i förmiddags på Nanne Bergstrand på P4 Kronoberg och fortsätter att beundra denna mystiska man. Denna herre är klok som en gammal uggla... Jag vågar lova att Kalmar FF inte hade varit top 5 de senaste fem åren utan honom oavsett spelarmaterial.


Mannen, myten, legenden...

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0