Minusgrader

Även den sista delen av resan hem från storstaden gick utan problem förutom en smärre försening i Alvesta på en knapp timme. Att sitta och vänta på ett tåg när allt man vill är att komma hem må vara ett I-landsproblem men likväl är det tråkigt så in i helvete. Tåget tuffade förvisso in på stationen efter en knapp timme med signalfel som ursäkt för sin sena ankomst, så det löste sig till slut.

Tisdagar är trögjobbade som fan...

Jävlar vad bistert det är på mornarna numera, minusgrader och frost påminner en om vilken del av året som är i antågande. Jag gillar ju som många vet vintern ganska mycket, men ingen kan påstå att vistas utomhus i lite för lite kläder som jag gjorde i morse på min cykel, är tillfredsställande på något vis. Rätt klädd kan vintern och hösten vara fantastisk, men fel klädd är denna årstid lika plågsam som att ligga i dunjacka på Cypern i juli.

IFK Göteborg tog tre hyperviktiga poäng i går när "forever young" Stefan Selakovic avgjorde tillställnignen med två mål när GAIS besegrades med 2-1. Selakovics andra mål kom med två (!) sekunder kvar av de tre tilläggsminuter som aviserats. Det är med den typen av flyt man vinner SM-guld. Inte genom att förlora mot seriens sämsta lag med 4-2...

Kan tänka mig att mina JIF-kamrater Dala och Frallan satt med ett belåtet flin på läpparna innan Selakovic gav änglarna lednignen.Får jag välja mellan IFK och AIK som svenska mästare ser jag helst att blåvitt tar det...

Passar på att lunchblogga lite denna dag eftersom jag fick ganska mycket tid över på lunchen. Hade matlåda med mig och det brukar gå ganska kvickt att sleva i sig innehållet i den, idag för övrigt ris och wok. Dett gör att man har en hel del tid över på lunchrasten och då passar det sig ganska väl att blogga lite.

I kväll kommer det att bli innebandy under två svettiga timmar.

NHL är ju som bekant igång och för mitt Tampa Bay så gick inte premiären så där jävla lysande. Torsk med 6-3 mot slagpåsetippade Atlanta Thrashers. Den enda ljusglimten var att talangen Victor Hedman fick mest spelid av samtliga i Lightning och det kan jag lova att man inte får hur som helst. Hedman kan om han fortsätter att utvecklas bli egentligen hur stor som helst. Men man får heller inte glömma att större talanger än honom har misslyckats kapitalt i NHL, så framtiden får väl utvisa hur det ska gå får unge herr Hedman

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0