Samba

Sitter mest och inväntar den klassiska tisdagsinnebandyn i Vatten&AvloppsVatten-hallen. Denna tisdag gör ryktet gällande att min antagonist nummer ett, den välspelande galten Henrik Medin inte kommer att närvara på grund av en allvarlig hälseneskada (OBS, inte ironi...) Nåväl, det får gå ändå.

Tisdagar är bortsett från innebandyn en riktigt seg och dryg dag som mest är ett nödvändigt ont

Jag hoppar alltså över Kalmars sista hemmamatch för säsongen till förmån för just detta ändamål och bryr mig därför inte om att se Lasse Johanssons sista match i Kalmartröjan på Fredriksskans. Man kan säga som så att jag tycker Lasse och Kalmar FF tar rätt beslut att gå skilda vägar. Ingen av parterna har något som helst behov av den andra parten och då är det bäst att gå skilda håll. Lasse ryktas för övrigt hamna i Öster. Även ryktas det om att herr Johansson uttryckt egna önskemål om att få avsluta karriären i Dubai på grund av det varma vädret krin Persiska viken...
Även om jag inte varit Lasse Johanssons största supporter vill jag lyfta på hatten och tacka för fina år i Kalmar FF.

Roslund och Hellströms bok "Edward Finnigans upprättelse" är för övrigt minst lika bra som det föregående tu
.

Toronto Maple Leafs, NHLs sämsta lag i år, tog i natt sin första seger och gjorde det med en imponerande 6-3-seger nere i Los Angeles när Anaheim Ducks besegrades med klara 6-3. I målet stod den svenska målvakten med det osannolika smeknamnet "Monstret", Jonas Gustafsson. Nog är han bra alltid, men att komma in i NHL med det smeknamnet skapar bara höga krav att leva upp till och det är inte alltid det lättaste. Nu vaktade han kassen för blott andra gången denna säsong och gjorde det uppenbarligen med bravur eftersom hans lag vann.

Enligt KFF:s officiella hemsida kommer Micke Eklund och Tobbe Carlsson att lägga den röda tröjan i tvättmaskinen för sista gången efter denna säsongen. Det är två betydligt tyngre tapp än Lasse Johansson i min mening.

Nähä, nu får det bli till att göra sig redo för två timmars blod, svett och tårar.


Samba-Lasse dansar för sista gången i Kalmar i kväll



/~~/



Kommentarer
Postat av: HM

Ditt rykte stämmer. Tyvärr slet jag av hälsenan idag i badmintonmatch mot min bror vid ställning 15-9, 9-2 till mig, det grämer mig mycket:-) Nu har du din chans att dominera i innebandyn tills jag är tillbaka kanske bättre än någonsin med mycket rehab träning som detta för med sig. Ha det bra!

2009-10-27 @ 18:38:02
Postat av: Anna

Du valde helt fel match att hoppa över ;)

2009-10-27 @ 21:20:31
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: Ante

HM: Det var tråkigt att höra att det gick så illa. Ja, passa du på att rehabträna så du har i alla fall en teoretisk chans att hänga med i min ultrasnabba spelstil i innebandyn...

2009-10-28 @ 12:29:54
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

Anna: Ja, jag gjorde nog det...

2009-10-28 @ 12:30:34
URL: http://yzerman.se
Postat av: Kryckan

HM har väl skavt sönder några hälsenor på motståndarna genom åren på fotbollsplan ;-)

2009-10-29 @ 10:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0