1988

Nog tusan blev det helg igen! Det kändes inte riktigt så i måndags men nu är man här ånyo på veckans vackraste punkt, fredagseftermiddagen...

I kväll kommer det bli en tripp till Karlskrona för en förhoppningsvis utsökt middag på fonduerestaurangen 2 rum & kök. Farsan fyller år i morgon så vi har bestämt oss för att bjuda ut farsgubben på lite krubb denna höstafton istället för massa presenter. Då det högsta beredskap just nu för egen del kommer fonduen att sköljas ner med en iskall, immande, kittlande, underbar... Coca-Cola. Det kan jag leva med, tro mig.

Knappt två och en halv vecka kvar nu till beräknat förlossningsdatum och det är lite pirrigt som jag sagt innan. De tkänns så overkligt att inom en månad så är det antagligen en till i vår familj. Det känns förstås helt underbart, men även som sagt overkligt.

Det känns för övrigt inte som om det var speciellt längesedan man själv var barn och sprang runt på fotbollsplanen utanför Lindås lågstadie och sparkade boll med de andra barnen, hoppades att Martina Magnusson på något vis skulle tycka att man på något vis i spelstilen påminde om Maradona, Gary Lineker, Glenn Hysén eller i alla fall noterade ens ultrahäftiga målgest som man spontant gjorde när man tryckt dit ett psykologiskt viktigt 2-9 mål fyra minuter innan Else-Britt hämtade in oss för det gamla klassiska ämnet OÄ. Detta inträffade förvisso 1988 men det känns inte så längesedan. Tiden går. Tiden går fort.

Tampa tog en mycket meriterande seger i natt när man enkelt (!!) slog tillbaka tippade topplaget San Jose Sharks med klara 5-2 hemma i St. Pete Times. Det trodde jag skulle bli tuffare. Förra årets rookie i Lightning Steve Stamkos går från klarhet till klarhet. Andra säsongen brukar sju som bekant vara den svåraste av alla säsonger, men det verkar unge herr Stamkos bry sig föga om. Två nya pytsar i natt och än så länge fina tio poäng.
Vincent Lecavalier har emellertid inte börjat leverera i form av målfabrikation ännu. Nu gör det inte mycket när han bjuder på sådana klassframspelningar som han gjort hittills under säsongen.

Nu ska jag göra mig respektabel inför kvällens middag!

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0