Projekt

Det är fan i mig inte klokt vad fort det går mellan fredagarna numera. Man gnyr lite när man sitter (absolut inte i grupp, då det är strängeligen förbjudet att fika i grupp på jobbet vid annat tillfälle än den frukostrast vi har vid 09.00) och tar en morgonslurk kaffe på måndagsmorgonen men rätt vad det är så är det fredag och allt gny är lite längre borta igen.
Denna arbetsvecka har präglats av materialbrist vilket medfört att vi har fått jobba med vad som på W&WW-språk kallas projekt. Det kan innebära allt från uppmärkning av pallställ till lite större ommöbleringar för att effektivisera arbetsplatsen. Vi har jobbat med ett projekt modell större och det hela blev faktiskt ganska bra.

Igår var det snö ute, idag är det...ja...höst?

Har planerat att spela lite innebandy denna fredagsafton för att sedan med gott samvete kunna svulla i mig diverse onyttigheter under helgen. Det ryktas om tacos i kväll och det är väl förvisso inte så överdrivet onyttigt, men det finns även diverse godsaker i skåpet som man inte hade bjudit Anna Skipper på om jag uttrycker mig så. Dock får fredagswhisky och tjeckisk kvalitetsöl fortfarande lysa med sin frånvaro då det i mitt fall är av högsta prioritet att vara i kördugligt skick 24 timmar om dygnet tills det att bebisen behagar komma ut.

Anna Skipper

Bebisen ska enligt uträkningarna födas på tisdag, men enligt barnmorskan så är det endast 4% som föds exakt samma dag som beräknat. Däremot föds en betydligt större procentandel två dagar innan och två dagar efter. Jag kommer inte ihåg den exakta siffran dock.

Christer Rantanen blir tränare i Vissefjärda GIF nästa säsong. Super-Jonte fick inget nytt förtroende men har enligt uppgift andra erbjudande.

I natt spelade Tampa Bay åter mot den nya tidens rival Ottawa Senators. Stryk med 3-2 efter övertid så en blytung pinne in på kontot och det är alltid godkänt på bortaplan, speciellt på bortamatcherna i Kanada. Som vanligt när dessa lag möts så blev det stökigt och det som fick lida mest var svenske super-rookien Victor Hedman som under ett ögonblick av okoncentration blev fullständigt överkörd av Ottawas Chris Neil. Neil hann dock inte mer än att fullfölja tacklingen innan stenhårde Steve Downie i Lightning skickat handskarna och hämnats. I stället för att lipa över detta faktum så hyllade Chris Neil sin motståndare efter matchen och påvisade att han själv skulle gjort precis samma sak.
Hedman fick dessvärre utgå men enligt tränaren Rick Tocchet var både Hedman och Chris Neils tackling helt OK.

Titta upp nästa gång Victor, och förresten: Välkommen till NHL!



Till helgen blir det väldigt lugnt som det ser ut nu. Kommer förstås att följa travet och tipset i morgon eftermiddag, det obligatoriska varvet med dammsugaren kommer också att genomföras men utöver det är inte mycket inplanerat. En mycket skön helg med förhoppningsvis mycket vila.

Tampa har inte under alla år jag följt laget haft en mer intressant trupp. Jag tror att man ånyo är redo för slutspel och väl där kan precis vad som helst hända. Oavsett vilket lär man konna stoltsera med mängder av spelare i OS i Vancouver. Hedman och Öhlund för Sverige, St.Louis, Lecavalier och troligen även Steve Stamkos för Kanada, Antero Niittymäki för Finland och högst troligt Jeff Halpern för USA och Lukas Krajicek för Tjeckien.

Nu ska jag ta en Betapet.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Martin P

Tror absolut att Stamkos håller på att spela till sig en OS-plats för Kanada(vilket måste vara bland det svåraste man kan göra i idrottsvärlden), däremot börjar jag bli lite skeptisk till Lecavalier.

Tycker inte alls att han känns lika "farlig" längre och det bevittnar väl även hans två mål på 14 matcher, samt -7. (St Louis har förvisso enbart 3 mål på 14 matcher).



Vore lite småkul om unge Stamkos hade petat Lecavalier ur truppen.. Stamkos håller verkligen på att växa ut till en storstjärna - fantastiskt skott och offensiva kvaliteter, samtidigt som han även är bra i egen zon (till skillnad från Tavares i Islanders).

2009-11-06 @ 17:19:50
Postat av: Ante

Martin P: Jag är lite kluven där. Lecavalier har precis som du säger inte visat någon större form i inledningen men har ändå gjort 12 poäng (2+10) vilket är godkänt. St.Louis har varit grym hela tiden även om inte heller hans målskörd är vad man önskar. Jag tror stenhårt på att alla tre är med. Kan inte tänka mig att Yzerman petar Lecavalier till förmån för Stamkos även om det hade varit en märklig syn!



Precis som du säger har Stamkos gått från klarhet till klarhet och levererar match efter match. Tavares har känts lite ljummen tycker jag, jag vet inte var jag ska placera honom ännu.

2009-11-06 @ 18:48:59
URL: http://yzerman.se
Postat av: panen

de närmasta dagarna skall du ta det jävligt coolt.

2009-11-07 @ 09:04:26
Postat av: Ante

panen: Jag är väl alltid cool??

2009-11-07 @ 10:30:43
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Så nu kan du få ta din whisky i lugn och ro då...

Stort Grattis!

2009-11-08 @ 10:30:53
Postat av: Sanna och Martin

Stort grattis till er lilla flicka! Hoppas allt gått bra och att hela familjen mår fint!

2009-11-08 @ 11:29:32
Postat av: HM

Grattis till flickan. Det tajmade du bra på farsdag.

2009-11-08 @ 11:38:38
Postat av: mats o lena

grattis så mycket till er båda.tänk en tjej verkligen kanon lycka till i framtiden

2009-11-08 @ 11:39:32
Postat av: Linda&Viggo

Grattis till flickan!! Hoppas allt mår bra och att allt gick bra! kramar från oss!!

2009-11-08 @ 12:31:19
URL: http://weidnerjonsson.blogg.se/
Postat av: Anita o Christer

Grattis till Er lilla tjej

2009-11-08 @ 18:39:37
Postat av: Betina, Mattias och Thea

Stort grattis till er lilla flicka! Lycka till, hälsa familjen!!!

2009-11-08 @ 19:45:38
Postat av: Tappen

Grattis!! Nu börjar ett annat typ av liv! Tro mig!

2009-11-08 @ 21:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0