Uppsnack och medkänsla

Så börjar det så sakteliga dra sig mot derbyt i Emmabodasexan mellan Johansfors och Vissefjärda. Årets match för många och det förväntas bli mycket folk på IP i kväll. För egen del är chansen (eller risken...) till spel över huvud taget minimal då foten min inte har blivit ett skit bättre de senaste dagarna. Jag får avvakta dagen och se men jag räknar snarare med en plats i Dennis hejarklack än i Mourinhos lag. Detsamma gäller Peter Fagerström som med 100%-ig säkerhet missar den närmsta tidens spel och träning.

Annars är stämningen och hoppet i truppen på topp. Alla förstår värdet i att vinna en sådan här match och alla som spelar och hejar på JIF kommer förstås att göra allt för att det ska bli just så. Jag tror på en mycket jämn match som slutar med något måls seger för något av lagen. Har en känsla av att Axel kommer att bli oerhört viktig i kväll och Axel brukar vara som allra bäst i matcher av denna karaktär.

Vinner vi i kväll så hoppas jag att representanter från Bodabruk finns på plats för att tillsammans med sin nye stjärnspelare Johan Magnusson tillsammans finslipa detaljerna på det kontrakt som Magnusson lovat att signera i händelse av förlust för VGIF. Just det faktum är för många JIF:are värt lika mycket som tre poäng.

Henke Nordström gör comeback i JIF-tröjan i kväll. Välkommen tillbaka!

Markku Ahonen som just vunnit sympati från hela den lokala bloggvärlden, inklusive mig själv, efter Martin Leskovecs mindre begåvade inlägg om enögda fotbollsföräldrar tappade genast en stor del av den  nyvunna medkänslan då han i euforin av att ha folk bakom ryggen var tvungen att gå till attack. Vem blev då offret? Jo, jag och Dennis för att vi råkar vara skadade inför derbyt. Fjant-gubbe.  Ahonen valde att damma av hockeyslagsmålsdiskussionen i brist på fantasi och passade på att föreslå att vi skulle lägga ner bloggandet till förmån för "dom som kan det" vilket nog i så fall många gånger även skulle innebära att även en viss Bodabrukinspirerad blogg skulle få slå igen...

I hockey-VM igår så gjorde Sverige sin bästa match under turneringen när man helt rättvist slog Tjeckien med 3-1. Nu ställs man mot turneringens bästa lag Kanada, i semifinalen och den matchen går av stapeln redan ikväll klockan 20.00. Så alla ni som ska se derbyt hinner hem till andra perioden och innan dess är det inte avgjort ändå. Jag tror att Tre Kronor kommer att bjuda tufft motstånd och det finns en klar möjlighet att det blir VM-final för Bengt-Åkes herrskap på söndag. Lillebrorsan fick lite oväntat stryk mot USA men det kommer inte Ryssland få i semin så därför vågar jag nästan utlova att vinnaren mellan Sverige och Kanada får möta ryssarna i finalen.

Sverige är ett helt annat lag sedan Calle Gunnarsson och Johnny Oduya kom in i laget.

Kan inte undgå att skriva några rader om Kalmar FF:s suveräna insats i Stockholm i onsdags. Man var det bättre laget från första minuten till den sista. Tobbe TrollCarlsson var en gigant och nätade åter igen när KFF slog Hammarby med klara 4-1 på Söderstadion. Det verkar som om Kalmar har hittat tillbaka till sitt vinnande spel igen. Rasmus Elms volleykanon var grymt läckert. Det tråkiga är att man har börjat vänja sig vid att pojkvaskern stänker in drömmål i parti och minut att om han någon gång skulle tåpaja in en retur efter en tilltrasslad situation som tar nio motståndarben innan den letar sig in (ja, jag vet ett Ante-mål...) ja då skulle man nästan höja mer på ögonbrynen än när han dunkar in volleykanoner från halva plan. Det bekymmret har inte gå dock inte överföra på min karriär. Numera höjer nog snarare min belackare på ögonbrynen om jag ens träffar bollen efter fadäsen i Lenhovda som höll på att kosta mig ett tiotal ben i foten...

Barcelona tog den andra finalplatsen i Champions League. I ärlighetens namn borde gnetlaget Chelsea nog haft den. Men det var ju en norrman som dömde så vad förväntade ni er?


Norrmän?


Jag vill så vansinnigt gärna spela i kväll, håll tummarna för JIF. KLockan 19.00 så sparkar det igång på IP. Och glöm för djävulen inte att smaka de grillade korvarna. Dom är värda entrépengen bara dom...

/~~/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0