Pippiflätor

Bara två dagar kvar till matchen med stort M. På fredag drabbar topptippade VGIF och JIF samman i JOhansfors i vad som på förhand tippas bli en jämn match som egentligen vilket lag som helst kan vinna. Dock både tror och hoppas jag förstås på att Johansfors IF drar det längsta strået. Mycket folk beräknas till IP vilket gör att det blir ännu roligare. Att spela inför mycket folk är roligt oavsett vilken nivå man är på.

Vad gäller mitt egna deltagande i matchen är det ytterst osäkert dessvärre. Fotskadan som jag ådrog mig efter en mindre intelligent frisparksvariant på månlandskapet i Lenhovda vill antagligen inte ge med sig riktigt och jag bestämmer mig inte förrän på fredag huruvida jag är disponibel eller ej. Nu står definitivt inte JIF och faller med mig men detta är en sådan match man verkligen vill vara med i. Vi spelar två matcher nästa vecka och klokt vore kanske att vila tills dess, men vi får se hur det blir med den saken.

Värre är det för Peter Fagerström som vred till knät i Lenhovda och är borta på obestämd tid. Han spelar definitivt inte på fredag i alla fall då hans knä just nu påminner en hel del om Peter Harrysson.

Annars mönstrar vi det bästa vi har om Dennis hinner bli spelklar vilket han och vi hoppas på. Han skulle tydligen provträna i kväll och förhoppningsvis finns hans namn med i truppen till på fredag. Annars sitter han nog alldeles bredvid båset och sjunger hejarramsor för glatta livet med sin radarpartner i den grenen, Kamrat Klevis.

B-laget åkte på däng i går mot Tvärskog med 3-1 på hemmaplan. Matchen ska enligt uppgift ha varit en jämn historia som inte avgjordes förrän i slutet. Andreas Cornelsen gjorde Johansfors mål.

Annars är det först och främst kvartsfinalen i hockey-VM jag har siktet inställt på nu. I morgon möts Sverige och Tjeckien i en match som jag faktiskt tror att Tre Kronor vinner. Svenskarna har i de senaste mästerskapen haft relativt lätt för Tjeckien och det är väl bara att hoppas att det fortsätter så.

Manchester United gjorde processen ganska kort med Arsenal i gårdagskvällens CL-semi. 3-1 till Man United som visserligen fick två billiga mål, men enligt mig spelar världens mest attraktiva fotboll tilsammans med Barcelona som jag verkligen hoppas pulveriserar ultratrista Chelsea i kväll. En riktig drömfinal mellan United och Barcelona i Rom är något som i alla fall jag vill se. Nu när inte Nottingham är så väl framme i de europeiska cuperna vill säga...

Lasse Franzén har gett mig ett tips om trädgårdsgödning, det var för övrigt det sämsta tips inom det området jag någonsin fått. Vad det var för ett tips vill jag inte återge i skrift då det kan skada min väns image.

I kväll har jag och Jojje planerat att ta oss bort till Peterskans för att se Kalmars match borta mot Hammarby. Det återstår och se i fall segern mot Häcken har ingjutit friskt mot i de röda. Hammarby har man den senaste tiden haft relativt lätt för vilket får ses som positivt då KFF anno 2009 inte haft speciellt lätt för någon. Tror såklart på seger i afton och hoppas även på en gedigen insats.

Appropå Franzén så tog vi i dag på lunchen med honom på en lite utflykt till Lindås Pizzeria så att han skulle få sin ranson av raggmunkar. Lycklig som en åttaårig skolflicka med pippiflätor tjollahopsastegade han in i Lasse Frisks bil. Frisk har sitt efternamn till trots varit sjuk måndag, tisdag och detta har satt djupa spår av oro i Franzén. Inte för att Frisk låg hemma och våndades i plågor i vad som vi befarade kunde vara svininfluensan, nej det var Franzéns minsta bekymmer. Vad som verkligen bekymrade honom var att ingen som brukar följa med och äta på Lindåspizzan, förutom Frisk kör bil till jobbet och om han hade varit sjuk även i dag hade det med andra ord inte blivit några raggisar. Nu löste detta sig eftersom Frisk inte alls hade svininfluensan utan endast en snorkråka som satt sig på tvären. Franzén fick sina raggmunkar med grädde och eftermiddagen var sedan lugn och fin utan större incidenter.


Antingen en söt flicka och en gris eller Lasse Franzén och Lasse Frisk som kramas. Det ligger i betraktarens ögon...
Bild: svt.se

Nu ska jag se i fall jag kan skapa magi med en hink och en säck gödning...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Barbro

Ante du kan få hur mycket hästgödsel som helst. Hoppas att du blir bra i foten så att du kan vara med och spela.

2009-05-06 @ 22:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0