Lenhovda-Johansfors

Ett självförtroendespäckat JIF slängde demonstrationsplakaten och begav sig denna afton till Lenhovda för att där försöka att bibehålla det fina spel vi visade upp mot Kosta förra helgen. Någon upprepning av spelet och för all del heller inte heller resultatet, blev det däremot inte.
I stället så blev det en poäng som satt hårt inne och som vi fick betala dyrt för i form av inte mindre än tre skadade spelare. Matchen slutade till slut 2-2.

Peter Fagerström gick av efter tio minuter efter en otäck situation där Peters knä gav i från sig ett otäckt läte. En befarad knäskada på honom alltså. Tio minuter senare var det min tur. Jag skulle slå en frispark och planen var att få upp bollen långt och jag tog därför i för kung och fosterland men sparkade dessvärre lika mycket i marken som på bollen och fick ordentligt ont och tvingades några minuter senare av plan. Min ersättare, Clas Fredriksson stod pall halvleken ut innan även han fick lämna planen med smärtor i låret.

Vi spelade så här:
MV: Axel Karlsson
HB: Charlie Dziobek
VB: Andreas Johansson (ut 20), Clas Fredriksson (in 20, ut 45), Martin Johansson (in 45)
MB: Peter Fagerström ut 10), Henrik Ahlström.
HM: Andreas Cornelsen
VM: Peter Andersson (C)
IM: Robin Franksson, Henrik Svensson
ANF: Adam Wellrup, Oscar Ahlström


AVB: Stefan Persson (in 10), Clas Fredriksson (in 20), Martin Johansson (in 45).

Matchen i sig kommer ur en forsares synvinkel inte gå till historien som en av de bättre, snarare tvärtom tyvärr. I första halvlek var det ängsligt och virrigt och Lenhovda kunde efter en kvart ta ledningen genom ett inlägg som letade sig in i Axels bortre kryss. Lenhovda ägde spelet och var väl värda sin ledning i paus. I andra halvlek kunde vi dock kvittera genom Andreas Cornelsen som via något Lenhovdaben sköt in 1-1 på en frispark långt utifrån. Nu var forsarna igång. Glädjen blev dock kortvarig då LIF ganska omgående åter tog ledningen efter en retur från Axel. Deras ledning såg ut att hålla i sig matchen ut men i sista sekunden så nickar Adam Wellrup in kvitteringen efter att JIF haft mängder av livsfarliga chanser under sista kvarten. I poäng som känns väldigt skön då vi egentligen kanske inte var värda den med tanke på hur vi spelade. En klar uppryckning i andra halvlek dock och en skön poäng att ha med sig i bagaget när nu Vissefjärda står för motståndet på fredag.

1-0, 15 min, Lenhovda
1-1, 58 min Andreas Cornelsen (1)
2-1, 62 min, Lenhovda
2-2, 90 min, Adam Wellrup (5)


Dagens utnämnare av matchens tre bästa JIF:are var ingen mindre än vår fotograf och webmaster Patrik "Pakke" Adolfsson som spenderade poängen på följande vis:

3 poäng, Henrik Ahlström
2 poäng, Andreas Cornelsen
1 poäng, Oscar Ahlström


I sammandraget gör detta att Henke Ahlström tar en liten ledning.
4, Henrik Ahlström
3, Adam Wellrup
2, Peter Andersson, Andreas Cornelsen
1, Oscar Ahlström


Vissefjärda slog Örsjö med 3-1 och Boda blev förnedrade av Flygsfors på Flöget och torskade med hela 11-0.

Nu ska jag fira poängen och döva smärtan i foten med en whisky...

/~~/


Kommentarer
Postat av: Nicke

Hoppas foten läker bra så att du kry till på fredag. Skön pinne annars, som kan betyde mycket framåt höstkanten.

2009-05-02 @ 09:07:47
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Ante

Nicke: En väldigt skön poäng som du säger. Med foten är det allt annat än bra idag tyvärr. Jag får ge det någon dag till sedan får jag nog vidta åtgärder...

2009-05-02 @ 09:18:18
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0