Starkare och starkare

Vårvädret fullständigt lyser... med sin frånvaro. Fy satan vilket tråkigt väder det är. Ett par dagar med minusgrader följs av en morgon med blötsnö som i sin tur följs av en fredagseftermiddag med höstregn. Var är våren?
Fredag eftermiddag är det ju trots allt ändå och det är positivt. Detta var enligt W&WW den sista fredagen vi jobbade innan nyår. Man har i kampen mot varsel infört något som kallas "stoppdagar" vilket innebär att man till följd av den dåliga orderingången inte jobbar fredagar. Man får ta semester, kompledigt eller helt enkelt vara hemma utan lön men jobba får man inte göra som orderläget ser ut just nu.
Jag personligen tycker att det nog var den bästa lösningen man kunde göra för tillfället för att undvika ett annars nödvändigt varsel. Bara hoppas att det hela har vänt till nästa år.

Helgen kommer bli av det lugnare slaget känns det som. I kväll är det förvisso hockey i Nybro och jag har inte än bestämt huruvida jag ska åka dit eller inte. Man grep ju som bekant det sista halmstrået uppe i Stockholm senast och en vinst i kväll gör att man i högsta grad är med och slåss om den allsvenska platsen igen. Jag får se hur jag gör.

Fotbollsmässigt så är det Örsjö som gäller på söndag klockan 11.00 på konstgräset. Smålandscupen. Vi hade två jämna matcher mot Örsjö i serien i fjol där vi kryssade i premiären för att sedan vinna hemmamötet med 3-0 om jag inte missminner mig alldeles.
Tror på en jämn match även på söndag även om timmen är vansinnigt tidig med tanke på att det är klockvridning natten innan och en styck lördagkväll kvällen innan. Man får ta det därefter helt enkelt.

Ser otroligt mycket fram mot säsongen i år. Vårt lag blir starkare och starkare och i går blev det...hm... jättestarkt!

Vi bör vara med i toppen och kriga med det spelarmaterialet vi har annars är i alla fall jag väldigt besviken. Prima nyförvärv och en väldigt positiv utveckling på redan befintliga spelare bör ligga till grund för en topp-tre placering. Lägg där till det allra viktigaste i JIF: vi kommer oavsett resultaten ha kul utav bara fan!

I går kväll körde vi löpträning/backträning i på Broakullas eminenta elljusspår. Det känns i benen i dag vill jag lova. Kanske inte för den vältränade sektionen av laget vilket är ganska stor del, men för mig som inte varit igån så mycket den senaste tiden. Jag känner i alla fall att jag har tagit ett litet steg i rätt riktning nu. Jag hoppas det väldigt mycket i alla fall. Ingen doktor har fortfarande hittat något fel på mig vilket som jag sagt tidigare är både väldigt positivt och negativt.
Att man mår bättre kan kanske ha och göra med att man har fått lite annat att fundera över...

Listan börjar så sakteliga närma sig top-10 men är inte riktigt där ännu. Dock fortsätter den även i dag med:

PLATS 12. Andreas Gustafsson. Lindås BK 1996-2005.

Till och börja med ska jag erkänna att jag är lite osäker på åren Ante G och jag lirade ihop men det bör varit ungefär dom årtalen som nämns ovan. Han hade en eller ett par sejourer i EIS vill jag minnas.
Andreas Gustafsson spelade under alla år i sin karriär forward och gjorde det med hög klass. Jag tror ingen har gjort fler mål för LBK under de senaste 10 åren än just Ante G. Stor,stark och målfarlig. Var han på rätt humör kunde han avgöra vilken match som helst, när som helst, hur som helst. Utnyttjades ofta som targetplayer då han hade väldigt fina sådana kvalitéer också.  Också väldigt duktig inomhusspelare som även under tak hade ett grymt målsnitt.
Jag har hört rykten om att "G" ska spela lite för EIS C under säsongen, men hur mycket som är sant i dom ryktena vet jag faktiskt inte.


Ante G firar sin fina placering med en burk!


Nu tittade jävlar solen fram. Det var oväntat. Det kanske drar sig mot vår ändå!

Har de senaste två veckorna lyssnat på ljudböcker samt läst ut en vanlig bok. Ljudböckerna har bägge två varit av Liza Marklund. Den röda vargen och Prime Time. Den röda vargen var bra, riktigt bra medans Prime Time var kass. Jag gillar verkligen Liza Marklunds sätt att skriva på men framför allt så gillar jag Katarina Ewerlöfs sätt att läsa upp böckerna på.
Den vanliga boken jag läste ut var El Choco, som handlar om svenske Jonas Andersson som försöker sig på att smuggla knark från Bolivia till Sverige med lite halvtaskigt resultat. Boken är en sann berättelse och handlar om vardagen på Bolivias mest ökända fängelse San Pedro. Rekommenderas.

Försöker hitta någon form av information på nätet om någon av bröderna Elm kan tänkas starta i morgon mot Portugal. Tyvärr tyder inte mycket på det, i alla fall inte enligt "experterna". Jag hävdar inte att jag är expert på något vis men jag kan i alla fall så mycket om fotboll att jag förstår att minst en, helst bägge, borde få spela från start.
Vi får se hur det blir med den saken i morgon kväll. Jag tror för övrigt att svenskarna överträffar sig själva och tar minst en poäng i Porto. 1-1 eller 1-2 tror jag på som slutresultat.

Nu får det vara bra för denna fredagseftermiddag.

/~~/



Kommentarer
Postat av: Ante G

Tack för en fin 12 plats. Det viktiga var inte vilken placering jag fick. Bara jag kom förre David strand.

2009-03-28 @ 15:19:39
Postat av: David

Jo, men nu baseras ju listan på hur Ante har upplevt spelaren, och då Ante inte tycker fullt så mycket om mej så har det påverkat min placering väsentligt vill jag påstå.

2009-03-28 @ 17:28:25
Postat av: Ante

Ante G: Att komma före David Strand ska inte ses som en merit utan som ett måste...

2009-03-28 @ 17:30:20
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

David: Om du så hade varit min egen mor så hade du inte hamnat högre upp...

Men skriver du på för JIF och börjar träna regelbundet har du goda möjligheter till avancemang!

2009-03-28 @ 17:32:15
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jonas

Får gratulera G till en seger över David, känns väl som att en karriär som tar slut vid en ålder av 24 år inte ska ha en högre placering än så! =)



Kommer du att ranka de bästa hockeyspelarna du har lirat med också? Kanske har man en chans att vara med på den listan åtminstone? ;)

2009-03-29 @ 12:55:35
Postat av: Ante

Jonas: Ja det där med hockeyspelarna var inte så dumt... Då är du given!

2009-03-29 @ 14:54:54
URL: http://yzerman.se
Postat av: David

Tar slut.. Hmm, skulle mer vilja kalla det ett uppehåll. Många stora spelare gör så, se på Foppa o Sundin. Ang. skriva på för JIF, i så fall vill jag har inskrivet i kontraktet att om det vankas vågor på någon av ölands kust så blir jag spelledig inom 2 timmars varsel.

2009-03-30 @ 11:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0