Whisky och pumpor

Intervjun med Viktor Elm blev en jättesuccé med mängder och åter mängder av besökare här vilket jag förstås tycker är väldigt trevligt. Många är som sagt väldigt intresserade av Viktors framfart i både landslag och klubblag så därför är han ett väldigt bra intervjuobjekt.
Återkommer säkerligen med fler intervjuer inom en inte allt för lång tid. Men fram tills dess så har vi ju bland annat en styck ranking som ska fullbordas.

I går var jag annars på Hotell Skansen i Färjestaden och gick på whiskyprovning. Jag och Johannes Medin var där för att lära oss mera om "livets vatten". Det var ganska häftigt kan jag säga. Kvällens tema var japansk whisky och många av de sorterna vi testade är ganska ovanliga i Sverige. Whiskyproffset Henrik Aflodal höll i trådarna och späckade kvällen med fakta om Japan i allmänhet och japansk whisky i synnerhet. Sorterna vi testade var Nikka White, Nikka from the Barell, en 12-årig och en 16-årig Karu Izawa samt en sort som hette Yoichi. Har aldrig druckit någon av dom innan vilket till stor del beror på att endast den 12-årigaKaru Izawan finns att köpa på bolaget.


Karu Izawa, en för mig ovanlig och väldigt god whisky.


I dag har jag tänkt att gå och se matchen mellan Johansfors och Norra Tång på konstgräset. Hoppas förstås på en säker seger för forsarna och tror att det finns goda möjligheter till det. Lasse Mourinho mönstrar ett bra lag som nog alldeles säkert kan ställa till problem för NT. Efter den matchen så är det dags för en annan match av nästan samma dignitet nämligen klassikern i Premier League mellan Manchester United och Liverpool. Denna match spelas dock inte på konstgräset...

Den 16-åriga Karu Izawan innehöll mer än 62% alkohol, stark som fan med andra ord...

Nybro drog igår igång sitt kval för att få behålla sin plats i hockeyallsvenskan. Valbo, som faktiskt fostrat Nicklas Bäckström, stod för motståndet. Nybro vann med 5-3 och fick därmed med sig tre viktiga poäng. Även Tingsryd premiärspelade i går i kvalserien till allsvenskan och slog Haparanda-laget Asplöven med urstarka 8-0 efter att
laddat ur totalt i slutakten och vunnit den med hela 6-0. Tingsryd kommer att bli svårspelade när Vikings på onsdag beger sig till Dackehallen. Innan dess väntar just Haparandas stolthet hemma i Victoria i morgon klockan 14. Funderar starkt på att försöka ta mig dit.

Många tackar mig för den lyckade intervjun, och det värmer så klart! Men det är egentligen Viktor ni ska tacka! Jag skrev bara frågorna, och utan hans svar på dom så hade intervjun blivit tämligen ointressant.

I kväll kommer det nog, vare sig man vill eller inte, att handla mycket om melodifestivalen. Jag tycker väldigt sällan att det är bra musik där och tycker det då rakt inte i år heller. Eventuellt att jag skulle kunna tänka mig Caroline af Ugglas, Marlena Ernman eller Molly Sandén som vinnare men annars är det osedvanligt slätstruket i festivalen i år. Jag gillade Mikael Rickfors buidrag men det var jag uppenbarligen relativt ensam om att göra så den kom inte ens till final.

I eftermiddag spelar även Kalmar FF. Elfsborg står på programet och matchen spelars i Loverslund klockan 13.00 för er som vill se en träningsmatch mellan Sveriges kanske två bästa fotbollslag. Jag undrar om David Elm för nytt förtroende på innermittfältet. Jag måste säga att jag tycker det är intressant spelat av herr Bergstrand och jag är fullt övertygad om att öven äldstebrodern har kapacitet nog att bli en utmärkt innermittfältare.

Så tänkte jag åter fortsätta rankingen av de 25 bästa spelarna jag spelat med. Jag läste i kommentarsfältet att det var någon som satt i halsen när Viktor Elm kom upp så tidigt. Men jag kan redan nu avslöja att varken Viktor eller någon av hans bröder ens är med på listan eftersom jag aldrig spelat samtidigt i samma seniorlag som någon av dom. Så därför är ingen av bröderna Elm med på listan.

Jag börjar med en liten nedräkning av de tidigare utsedda:
25. Henrik Medin. Långasjö 2004.
24. David Bergkvist. Johansfors 2005-2008.
23. Peter Fagerström. Lindås BK 1999-2005, Johansfors IF 2009- ?.
22. Mattias Evestål. Lindås BK 2005.
21. Dennis Randewall. Johansfors IF 2005- ?.
20. Henrik Fransson. Lindås BK 1996-2005.

PLATS 19, Christoffer Pumplun, Lindås BK 2002-2005.

Coffe Pumplun kom som ung talangfull back till LBK 2002 och blev där väldigt snabbt omtyckt och respekterad. Vad värre var för egen del var att han dessutom var riktigt bra på fotboll och petade utan större svårigheter undertecknad ganska fort. En av kommunens bästa vänsterfötter tillhandahåller Coffes nuvarande lagkamrater i EIS med crossbollar av högsta kvalitet. Gick den hårda skolan och spelade några år med bland andra Dick Magnusson som jag tror betydde väldigt mycket för Pumpluns utveckling. Fick dessutom utstå väldigt mycket practical jokes i omklädningsrummet under åren i Lindås. Coffe och jag konkurrerade oftast om ungefär samma platser och det innebar som sagt att jag i 99% av fallen fick sitta på bänken. Dock hände det sig två eller tre gånger att tränaren vågade satsa på oss bägge i mittfösvaret samtidigt och samtliga gånger det har hänt så har en märklig grej inträffat. Jag har blivit utvisad.
Plats 19 ialla fall, Christoffer Pumplun.


Christoffer Pumplun lägger sig på en fin 19:e plats på listan.


Nu ska jag göra mig i ordning för ett par timmar i kylan vid konstgräset. Och sedan verkar det som om det blir lite käk och lite fotboll på Nöjeshuset!

/~~/

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tänk att jag missade din intervju den aktuella dagen - hög klass på den vill jag säga! - framtidens jobb om det bär utför för WWW

2009-03-15 @ 11:53:47
Postat av: Ante

Kristina: Jag tackar och bockar!

2009-03-15 @ 12:17:22
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0