Ny design

Första arbetsdagen denna veckan avklarad utan större bekymmer. Måndagar är av någon anledning inte så jävliga att jobba. Tisdagar och onsdagar är i mitt tycke segare. Dagen har som sagt flutit på utan större fadäser förutom det faktum att när jag skulle börja lyssna på min nya ljudbok Prime Time av Liza Marklund upptäckte jag att den första delen inte var med på mp3-spelaren. Alla som någon gång läst eller lyssnat på en bok vet att den första delen är av yttersta vikt för framtida händelser i boken. Jag tänkte faktiskt hoppat över den inledande tolftedelen som jag missat men insåg sedan att det skulle vara som att bara dricka fulwhisky en hel kväll. Det är inget vidare i början, men efter en tag tror man inte att man märker någon skillnad och i slutet fattar man ingenting.

Som den uppmärksamme redan noterat har jag en ny design här på bloggen. Alla som känner har dock förmodligen redan räknat ut att det inte är jag själv som har fixat den då jag är fullständigt oduglig på allt som har med datorer att göra. Marcus "Tallen" Thuresson är förstås hjärnan bakom designen och jag vill härmed tacka och bocka för hjälpen Tallen. Jag är mycket nöjd!

Idrottats har det gjort i omnejden sedan sist jag bloggade. En styck final i SuperCupen har avverkats med mycket önskvärt resultat för en illröd KFF:are som undertecknad. IFK Göteborg slogs tillbaka med 1-0 fullt rättvist. Målet gjordes av nygamle Daniel Mendes som nog borde gjort ialla fall två till. Riktigt kul var det att se David Elm på sin nya mittfältsposition. David påminde inte om någon av sina bröder utan han påminde om sig själv när han dominerade kommunens gräsmattor i pojklagen. Jag tror Nanne har hittat rätt där. David spelade enkelt och bastant och var planens i särklass bäste spelare. Även nye brassen Assis  tycker jag förtjänar beröm efter en fullgod insats.
Nu är alltså den sista titeln inom svensk elitfotboll bärgad för Kalmar FF men jag vill ha mer! I höst vill jag stå på Stortorget i Kalmar återigen och hylla svenska mästare...

Jag var på plats i Nybro i går för att se Nybro Vikings ödesmatch mot Örebro. I första perioden fanns det goda förhoppningar om att vikingarna skulle knipa alla tre poängen men efter att Örebro fått 1-0 i slutet av inledningsakten så sket det sig som vanligt för Nybro. Till slut förlorade man med 3-1 och nu ska det till både ett par mirakel och en containerbåt med tur för att Nybro inte ska spela i ettan nästa säsong. Åter igen förväntar jag mig så otroligt mycket mer av Andreas Dahlberg och Fredrik Näslund som någonstans långt där inne är duktiga hockeyspelare men som stället för att kliva fram när det verkligen gällde, fullständigt försvinna. Plus istället för Andreas Sandell och Wille Quist. Nybrograbbar som i alla fall försökte i går.

Har planerat att ge mig ut på en liten joggingrunda i afton. Det blir inte min sedvanliga runda som i och för sig inte är så jävla sedvanlig längre eftersom jag inte löpt den rundan sedan i oktober. Istället får det bli ett gäng med varv på elljusspåret tror jag. Om man inte hinner hamna på soffan först och inse hur fruktansvärt tilltalande en soffa faktiskt är en måndagskväll.

Som tur är så ser det lika dyster ut för TAIF...

Zlatan Ibrahimovics bägge kassar i går är det hög klass på. Straffen var så hård att även att målvakten var på rätt ställe så hade han inte en chans. Lobbmålet sedan är fotbollsgodis av högsta klass. Nu leder Rosengårds stolthet skytteligan i Serie A. Det är inte kattpiss det...

Listan fortsätter även idag:

PLATS 14. Daniel Johansson. Lindås BK. 1996-2005.

Danne Johansson är utan tvekan den snabbaste spelare jag spelat med. Har så länge jag kan minnas mest använts som yttermittfältare men ibland också anfallare. Ingen stor tekniker men likväl relativt målfarlig. Utnyttjar sin snabbhet och framför allt sin kroppsstyrka på bästa sätt och en vältränad Danne Johansson måste vara fruktansvärt svår att möta som ytterback. En spelare som ofta genom ett bra inhopp eller bara ett bra ryck hade förmågan att vända matchbilden på egen hand. Som sagt en riktigt mardröm att möta och underbar att ha i sitt eget lag. Stort hjärta för de egna spelarna och väldigt lojal. Daniels stora minus är dock hans vänsterfot som i många fall är fullt jämförbar med min egen vilket inte är alldeles positivt...
Vill även passa på att gratulera herr Johansson som i dagarna blev far till en liten flicka! Grattis!


Daniel och Therése som har två saker att fira. Först och främst Daniels fina 14:e plats på listan men även att dom blivit föräldrar till en liten dotter!
Foto: Susanna Persson


Det fortsätter att spekuleras vilt i vinnaren av denna lite oväntade succélista. Jag kan bara säga som så här att den som fortsätter läsa bloggen kommer också att få reda på vem det blir. Jag säger ingenting innan. Men spekulera gärna vidare. Och som jag sagt tidigare så är det inte någon av bröderna Elm som toppar eller faktiskt ens är med då jag aldrig spelat tillsammans med någon av dom.

Fick otroligt mycket gjort i huset igår. Det känns skönt idag!

I morgon är det åter dags för träning på konstgräset men på torsdag så är dags att ta IP i besittning igen. Det ska bli trevligt att komma upp dit igen. Hoppas bara planen är fin och att det inte kommer massa snö vilket jag hörde något oroväckande om på radion i morse.

Vi får se hur det blir.

/~~/

 

Kommentarer
Postat av: Tappen

Dystert för Taif? Vår enda målsättning för säsongen var att skjuta ner Nybro! :)

2009-03-23 @ 21:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0