Festligheter

Johansfors IF:s 80-årsfest blev en formidabel succé. En kanontrevlig afton med god mat och dryck, prima underhållning i form av Bridgehills, öch ett Broakulla Folkets hus som var späckat med idel vänliga och glada själar. Kort och gott en succé.

Vi började som brukligt är med lite mat.På menyn stod ett midsommarbord med alla de klassiska rätterna som hör den svenska sommaren till. Efter detta intag av födoämnen så var det dags för diverse prisutdelningar där Dennis Randewall på ett föredömligt sätt höll låda till åhörarnas glädje. Grabben kan snacka, grabben kan sannerligen snacka.
Bridgehills kom i gång efter utdelningarna och stod för rasandes bra musik hela kvällen och var precis så bra som dom brukar vara och var en stor del i att festen blev så bra. Det dansades och tjoades och spekulerades och framförallt så löstes det världsproblem långt in på småtimmarna och inte förräns vid halv-trehugget synade jag huvudkudden. Då hade ändå många av festdeltagarna ett par timmars partajande kvar då Johan Jarl bjöd på efterfest isitt poolhus som enligt uppgift ska vara något i hästväg. Är dock glad att jag tog mitt förnuft till fånga och åkte hem, det har jag haft nyttan av idag så bakfyllan av någon otrolig anledning lyst med sin frånvaro.

I morgon påbörjas min semester och med tanke på vilket fantastiskt väder vi har nu så känns det o möjligt ännu bättre. I morgon blir det kantklippning, lite grävande i ett land för att sedan på kvällen avrunda med förhoppningsvis ytterligare tre friska poäng i fotbollen när JIF beger sig till Kosta för att inleda höstsäsongen där.

Kan inte riktigt glömma U21-ornas bragdupphämtning i semifinalen mot England. Sveriges sista tredjedel av matchen var rent magisk och har gett minnen som länge kommer att bestå. Extra kul förstås att Rasmus Elm var genomgående Sveriges kanske jämnaste och bästa spelare under turneringen. Rasmus bägge bröder som var med på festen i går var, så klart, mäkta stolta över sin lillebror och hans framfart i denna turneringen. Jag tror att, eller rättare sagt vet med alll säkerhet att hela JIF är mäkta stolt om jag får säga mitt.

Enligt källor till Aftonbladet så är spanska storklubben Sevilla intresserade av att få unge herr Elms signatur på ett kontrakt. Även Paris Saint-Germain, Bayern München och Valencia sägs vara intresserade. Jag sticker inte under stol med att jag tycker det är skithäftigt. Det är liksom inte vilka klubbar som helst. Det är några av världens bästa fotbollslag som jagar en grabb från Broakulla. Jag håller som vanligt varenda jävla tumme jag förfogar över för att det ska gå så bra som möjligt.

Läser just nu en bok av Håkan Nesser, Berättelse om herr Roos heter den och jag har suttit i en baden-badenstol i skuggan halva dagen och läst. Semester ni vet...

Nu är det snart dags att tända upp grillen. Sjöndinklanen sägs vara på intågande. Malin fyller år denna dag och ville fira det med en lite grillning. Gärna för mig, jag har ju semester!


Grillsäsongen är här


Återigen, stort tack till alla er som slitit med JIF-festen. En fantastisk kväll blev resultatet så ni ska vara stolta över ert arbete.

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0