Tor är bakis

Just nu fullständigt öser regnet ner utanför fönstret. SMHI har precis gått ut och varnat för att ett oväder modell värre väntas svepa in över vårat konungarike under kvällen. Värst skulle det bli för huvudstadsborna där hela 50 mm regn skulle komma att falla det närmsta dygnet. Jag har semester i fall någon undrar... Mullrat har det också gjort lite sådär i bakgrunden mest hela dagen.

Är det så att det finns ett Valhall så ger jag mig fan på att Oden och de andra pojkarna supit Tor under bordet för med tanke på hans humör den senaste veckan så måste han ha drabbats av en ihållande bakfylla. Det har åskat varenda dag i en veckas tid mer eller mindre...

Någon som uppenbarligen inte bryr sig nämnvärt om dåligt väder är Usain Bolt som i går i schweiziska Lausanne knatade 200 meter på fantastiska 19.59. Han hävdar själv att han bara använde loppet som ett testlopp inför VM som går i Berlin senare i sommar. Bolt var fullständigt överlägsen och såvida han inte känner ett plötsligt sug efter att börja med någon annan idrott, säg längdhopp..., så finns det inte mycket som kan stoppa den snabbe jamaicanen från dubbla, antagligen trippla guld i Tyskland. Med stor sannolikhet även något världsrekord.

Marcus Berg hamnade i Hamburg för dryga 120 miljoner. Bra pris för honom tycker jag. Personligen anser jag att en annan U21-stjärna är dubbelt så bra. Ni vet han den där broakullagrabben. Dock tror jag Berg har alla möjligheter att lyckas. Han verkar vara en kille med båda fötterna på jorden och det har ingen människa någonsin förlorat något på.

I kväll kommer antagligen brorsan och Nathalie bort på en liten grillning då han jobbar sista dagen dag. Ett par biffar och några burk, sedan är det dåliga vädret som bortblåst. Och i morgon kväll funderar jag på att testa grillbuffén på Casablanca. Har man semester måste man äta väldigt mycket grillat. Sådana är faktiskt reglerna. Det är inte jag som bestämmer dom.

Både Mattias Pavic och Måns Söderqvist är uttagna i p16-landslaget som åker till Norge och spelar den prestigefyllda turneringen Nordisk Pojkturnering. Både Måns och Mattias fick göra inhopp i Kalmars B-lag som nu senast slog Malmö. Söderqvist gjorde det dessutom så bra att tränaren Giles Stille gav honom beröm.Bra jobbat grabbar!


I kväll grillas det korv på Genstigen...

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Tyckte det lät som Tor var mest förbannad på Färjestaden idag...han hade visst satt halva Ölands köpstad under vatten...hur han hanterat Möllstorps intilliggande camping framgick dock inte...

2009-07-08 @ 21:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0