Mjölner har talat

Jävlar i havet vad det åskade tidigare idag. Jojje och jag var på väg hem från Kalmar när vi såg mörka moln torna upp sig över Emmaboda. Ja, inte bara moln utan även blixtar faktiskt. Föga anade vi storleken på detta åskväder när vi parkerade vår Peugeot i carporten. Förvisso hade vi kört förbi ett träd som var fullständigt avskalat på bark efter ett blixtnedslag bara hundra meter från vårt hus men likväl tog man Tors hammarslag med ro. Efter diverse strömavbrott och blixtnedslag i omnejden till akompanjemanget av Emmabodas brandkår så insåg man att det var ett åskoväder utöver det vanliga denna onsdagseftermiddag. Jag hoppas att ingen kom till skada.

I Kalmar så gick jakten denna dag efter en bikini till Jojje eftersom det vankas utlandssemester. Åtskilliga var de affärer vi besökte och jag kan väl erkänna att det visst finns mycket intressant att kika på i på en damunderklädersavdelning, det ska jag inte sticka under stol med. Problemet blir bara när Jojje försvinner in i en provhytt och lämnar mig ensam kvar bland stringtrosor och bikiniöverdelar, jag har då svårt att se så där ledigt naturlig ut. Helst vill jag att alla i hela världen ska vet att jag endast väntar på min flickvän som är inne i ett provrum, men jag är rädd för att det mest ser ut som om man vore en perverterad sexmissbrukare som inte har bättre för sig än att flukta på damunderkläder... annars var Kalmartrippen helt OK.

Jag handlade faktiskt också lite grejer. Efter drygt fyra minuter på Dressman så hade jag inhandlat tre plagg och därmed mer än väl fyllt min kvot.

För övrigt har Tampa gjort en suverän signing när man snodde Mattias Öhlund från havet av intressenter när inatt transfermarknaden drog igång igen. Öhlund stod utan kontrakt och hade som sagt en uppsjö av alternativ att välja emellan men valde att komma till Tampa och där kommer han med allra största säkerhet få agera mentor åt superlöftet Victor Hedman. Let the days of thunder begin...

Tvillingarna Sedin spelar kvar för Vancouver Canucks i ytterligare massa år till deras och klubbens stora glädje. Annars är det mest noterbara att Marian Hossa byter klubb från Detroit Red Wings till deras bittra ärkerival Chicago Blackhawks och att Mike Cammalleri nästa säsong spelar för Montreal Canadiens. Fortsättning lär följa...

Förstås blev det även ett besök på Zorbas när vi ändå tog residentsstaden i besittning. Zorbas buffé kanske inte ser mycket ut för världen men för de 85 riksdalerna man pröjsar så är det väl investerade pengar. På undertecknad har jag väldigt svårt att se att restauranten gör någon större vinst heller.

Väldigt kul också att Carolina Klüft verkar ha hittat toppformen igen. Sedan hon bytte från att vara överlägset bäst i hela världen i sjukamp till att bli en längdhoppare som en bra dag skulle ta hem Bjurbäcksskolans skolmästerskap med säkert 30 cm, så har resultaten inte alltid varit så bra. I kväll visade dock den forna superstjärnan äntligen resultat som påminde om hennes gamla goda tid.Vad är då haken? Jo, det var inte i längdhopp hon var bra utan i ett 100-meterslopp där hon noterade för henne finfina 11,67. Carolina själv sticker ut hakan och säger att hon "ska kötta på fredag" och åsyftar då Bislett Games längdhoppstävling. Jag håller tummarna, det gör jag sannerligen... för att du ska börja med sjukamp igen. Du får inte slarva bort ett givet guld i London du fantastiska flicka!!! Du får gärna dubblera, det gör mig inte något, men snälla rara Carolina Klüft snälla tänk om innan det är för sent!

Jag tycker fortfarande högerbenet går som en trumpinne efter Bridgehills suveräna uppträde på JIF-festen i lördags...

I morgon blir det en knalltuff match på IP då Lenhovdagrabbarna kommer på besök. Jag tror på en väldigt jämn tillställning där jag hoppas att vi ska dra längsta strået till slut. Vi fick 2-2 däruppe sist och är väl medvetna om att LIF är ett gediget och hårt lag att möta. Som ansvarig för Yzerman-cupen och utdelare av Rasmus Elms bindel ställs vi dock i morgon inför ett smärre bekymmer. Jag noterar att Teddy Rydberg, som fick tre poäng i matchen mot Kosta i måndags och därmed är berättigad att bära bindeln under nästkommande match, inte finns med på den laguppställning som publicerats på hemsidan. Detta innebär att Henrik Ahlström i egenskap av totalledare i cupen bär unge herr Elms bindel i morgon.

Jojje och jag har denna kväll sett Jim Carrey i "Yes-man". Faktiskt en mycket bra film tyckte jag. Carreys minspel i vissa sekvenser är oslagbara.


Åskguden Tor har varit riktigt besviken på oss vanliga människor denna dag...


/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Besviken? Ja det kan man lugnt säga att han var...:-(

2009-07-02 @ 21:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0