Nöden har ingen lag

Så har man lag ännu en arbetsvecka till handlingarna. Precis som vanligt numera så har även denna vecka bara flugit fram. Man grymtar lite på måndagen men innan man vet ordet av så sitte rman på cykeln på väg hem på fredagen.
Det är faktiskt något visst med fredagseftermiddagar och fredagskvällar. Man går omkring och är lite halvtrött efter en veckas jobb och är nöjd över det faktum att det är två lediga dagar som ligger framför en.
Visserligen är oftast både lördagar och söndagar ganska hårt planerade dom också men de planerade sakerna har ofta en tendens till att vara ganska kul saker.

I kväll är det dock inte aktuellt att vara trött då det vankas hockey i Victoriahallen. David Strand och hans mannar har skickat i väg Nybro Vikings till Leksand för att på så vis kunna ha hallen för oss själva denna kväll. Det är inte utan att man börjar bli lite nervös då jag  nyligen insåg att sist jag åkte skridskor så bodde jag på Torggatan då min hockeyklubba återfanns härom veckan där utav Daniel Karlsson, ni vet Gantesbos dragplåster.

Då jag aldrig i mitt liv skulle få för mig att åka skridskor utan en klubba av diverse anledningar inser jag därför att det är över tre år sedan jag utövade den ädla sporten ishockey och har därmed lite lackpanna inför kvällens batalj i Victoriahallen. Jag minns inte heller om jag lärt mig att skära över åt höger än. Åt vänster är det inga problem men åt höger minns jag att det allt som oftst gick fullständigt åt helvete. I värsta fall får jag spela fult.

I morogn sedan så är det ett fullspäckat schema som ska efterföljas. Tidig tränig. Eller tidig och tidig, klockan 10.30 är det dags för forsarna att träna boll nere på konstgräset. Hoppas på mycket folk då det är en förutsättning för att kunna spela över hela planen.

Efter träningen så är det dags för februari månads stora event. Deltävling sex i VikingBowlingen. Stämningen idag på jobbet har varit hetsk eftersom Mourinho valde att ställa in gårdagens fotbollsträning vilket hade möjligtgjort att den så viktiga sjätte deltävlingen hade kunnat spelats på VikingBowlingens rätta dag, en torsdag.  Franzén som är en man av rutiner kokade av upprördhet när jag i morse talade om att träningen blev inställd i går så man kan lungt säga att Frisk har fått höra diverse skällsord under dagen. Något säger mig att det kommer flera under morgondagens tävling.
Det kommer antagligen bli som så att en styck middag kommer att intagas i Nöjeshusets lokaler innan tävlingen i morgon vilket kan vara trevligt.

Efter tävlingen blir det nog ett par timmar i soffan med någon enstaka kall och ett stryktips kan jag tro. Kvällen kommer nämöligen att tillbringas hemma hos Karro,Peter och Max då vi har sparkat igång vår gamla lottöppningstradition igen. Antagligen blir det som så att vi slår ett öga på melodifestivalen även om den sortens tävlingar är fullständigt ointressanta för min del. Kan eventuellt tycka att det kan vara lite intressant att se hela Eurovisionschlagerfestivalen senare men det svenska tramset är oftast rent pinsamt.
Det var bättre förr...

Ann-Sofie Sjöndin deltar i en tävling där vinnaren hamnar på omslaget till en tidning. Uppsminkad och uppklädd till tänderna! Hon vill förstås att så många som möjligt ska rösta på henne i denna tävlingen och ni som vill hjälpa henne gör det här.

Jag uppmanade i mitt förra inlägg unge herr Elm att testa bössan lite i sin "riktiga" landslagsdebut och uppenbarligen läste han det för dra ända inåt helvete vilken kalasträff Rasmus fick. Snacka om att testa bössan. Både Rasmus och Viktor Elm gjorde väldigt fina insatser och enligt mig så borde bägge två vara givna i truppen till Portugal. Viktor borde dessutom numera rankas för Daniel Andersson och borde rimligtvis få spela från start i den viktiga VM-kvalmatchen. Även Rasmus borde absolut få en plats i startelvan men jag tror personligen inte att Lagerbäck vågar spela bägge bröderna. Hade jag fått bestämma hade jag spelat med tre bröder Elm mot Portugal. Nu får jag dessvärre inte bestämma så särdeles mycket alls i några som helst sammanhang. Men om jag hade fått...

Österrikes målvakt ,Axel Manninger, såg precis ut som vår pojklagsmålvakt gjorde under match i väldigt ung ålder. Vår målvakt, jag kommer fan inte ihåg vem det var då vi rullade runt på den positionen ganska friskt då, han skulle under en lugn period i matchen försöka hoppa och slå handen i ribban till sjumannamålet då han ville sysselsätta sig ed något kreativt. Uppenbarligen hade han bättre spänst än väntat och kom upp väldigt bra med händerna och lyckade på något jävla sätt att fastna med handskarna i nätet uppe vid ribban och blev hängande i båda i händerna varpå motståndarna relativt enkelt kunde göra mål i följande anfall.  Ungefär så förstenad såg Manninger ut när Rasmus avlossade forsarkanonen från typ 400 meter. Jävlar vilken träff...

Den målvakten som trasslade in sig i nätet blev under en annan match kissnödig. Och är man typ åtta år och kissnödig ja, då kissar man. Det är liksom inte mer med det. Om det sen är mitt i ett anfall eller inte hör liksom inte till saken. Men målvakten knatade av planen och ställde sig bakom det målet han var tänkt att vakta och slog helt enkelt en drill. Egentligen det mest naturliga i världen, bara lite förvånande för oss övriga i laget som dessvärre fick se även det motståndaranfallet avslutas tämligen enkelt med ett mål.


Nöden har ingen lag... Mannen på bilden är antagligen inte den omnämde pojklagsmålvakten.


Nu ska det också förtällas att vi var inget bra pojklag. Vi förlorade väldig ofta vare sig vi hade kissnödiga målvakter eller inte.

För övrigt tyckte jag att Christian Wilhelmsson var riktigt bra i landskampen medans anfallarna Berg och Rosenberg visade varför det är  Zlatan och antingen Elmander eller Henke som är ultragivna på topp. Även Adam Johansson gjorde en fin halvlek på sin högerback.

Glöm för tusan inte bort att det är Alla Hjärtans Dag i morgon...

Tampa kunde mycket glädjande klå klassiska Toronto Maple Leafs i nat med 6-4 efter att Martin St.Louis haft en magisk kväll med 1+3. Lightning gjorde 4 mål på bara någr minuter på Torontos finske keeper Vesa Toskala som fick finna sig i att bli utbytt. Nu hjlpte inte det bytet utan Tampa vann som sagt matchen ändå.

Har åkt på diverse nostalgitrippar på youtube de senaste veckorna och här är en oförglömlig högstadie-hit till...

Nu får det vara färdigbloggat för denna gång. Jag ska gå och fixa iordning hockeyutrustningen inför kvällen...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pandora, haha grymt! introt på låten får en att rysa=) lycka till på hockeyn!

2009-02-13 @ 17:34:23
Postat av: Anonym

Målvakten var Henrik Fransson......

Detta är jag tämligen säker på// " Tränarn " = Kent Johansson

2009-02-13 @ 17:58:11
Postat av: AK

1) Om det verkligen var Henke F har jag oerhört svårt att tro att Ante skulle kunna ha glömt vem det var...:-)



2) Nu börjar nog Anso bli lite desperat...:-)



3) Och varför ska man för allt i världen inte glömma att det är Alla Hjärtans Dag...?



4) Tre Elm i startelvan? Försöker du på nåt sätt övertyga dig själv om att steget från JIF till landslaget inte är så långt borta bara man har längden inne eller... :-)

2009-02-13 @ 21:49:07
Postat av: Martin

Jag tror nog det kan ha varit liraren Johan Fagerström, tämligen säker då jag var materialförvaltare under Tränare Kent Johanssons ledning då)(

2009-02-13 @ 22:35:35
Postat av: Ante

anonym: Ja, Pandora får en att minnas den tiden med glädje!

2009-02-14 @ 00:03:02
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Farsan: Nej, jag tror inte de var Henke. Jag har ett svagt minne av att det kan ha varit Jonas Henriksson. Men jag är inte säker.

2009-02-14 @ 00:04:16
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

AK:

1. Korrekt.

2. Korrekt.

3. Därför att alla, precis alla tycker om någon lite extra. En vän,föräldrar, barn,en livskamrat eller liknande. Därför ska man inte glömma bort Alla hjärtans dag.

4. David Elm hade inte på långa vägar varit så dålig som de två som startade på topp senast i landslaget.

2009-02-14 @ 00:08:07
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Martin: Det är korrekt att Johan var vår keeper under en lång tid men under denna perioden. Det borde varit 1990 eller 91 så hade vi ingen som stod permanent om jag inte missminner mig alldeles. Jag har ett svagt minne av att det var Jonne som trasslade in sig i nätet och att det var Rolle som lyfte ner honom. Däremot blir jag osäker på om det var han som kissade bakom målet. Det kan ha varit Kenneth V.

2009-02-14 @ 00:10:59
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Anonym

Ante: Nu var det ju i o f s inte Davids eventuella insats jag egentligen syftade på...utan mer på hur en viss persons Nannedrömmar snart skulle kunna komma att utvecklas... :-)

2009-02-14 @ 02:35:18
Postat av: AK

Glomde signaturen...

2009-02-14 @ 02:38:23
Postat av: Ante

AK: Det var svårläst... Dock var det ganska längesedan jag drömde om Nanne nu.

2009-02-14 @ 09:49:28
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: NM

Borde man inte komma med på egna meriter?

Eller räcker det med att någon annan varit kass för att man själv(David) skall vara aktuell?

2009-02-14 @ 12:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0