Ondska

Egentligen är det underligt hur fort tiden faktiskt går. I morgon är Ellie redan en månad gammal. Visst det är ingen lång tidsperiod i det stora hela, men det känns ändå som om dessa veckor bara flugit i väg och den lilla tjejen har plötsligt blivit någon känns det som. Flickebarnet mår som en prinsessa och har i huvudsak två intressen och en liten hobby. Ungefär som sin far vid närmare eftertanke. Intressena är äta och sova och att uträtta behov får väl räknas in i kategorin "hobbys".

Jag undrar om jag inte hade satt denna...

Helgen har även den fullständigt bara flugit i väg. I lördags var vi och julhandlade men dessvärre är jag nog inget kul att julhandla med då en enmånads hungrig bebis humör framstår som glatt jämfört med mitt när jag är i en varm, stor affärjävel utan att veta vad jag ska köpa. Jag får svettningar lindrigt sagt. Det riktiga antiklimaxet uppnåddes vid den sedvanliga buffén på Zorbas när jag för att lugna nerverna skulle skölja ner läckerheterna med en starkbärs men eftersom denna restaurang av någon outgrundlig anledning inte serverade denna ädla dryck fick nöja mig med cola. Hur kan en så välbesökt krog i Kalmar inte ha rättigheter, har det skett mord i köket eller säljer dom knark över disk? Besvikelsen var i det närmaste total, men detta löste sig när maten nått magsäcken och den där fullständigt underbara känslan som man får när man får mat när man är väldigt hungrig infann sig. Sedan åkte vi hem.

IKEA i juletid måste vara djävulens påfund...

Tampa gjorde i alla fall vad man skulle senast när NY Islanders fick en läxa i hur det vackra spelet ska spelas. 4-0 till Lightning och vad som var allra mest glädjande från den matchen var att svenske superrookien Victor Hedman gjorde sitt första NHL-mål läckert framspelad av kapten Lecavalier. Mike Smith fick hålla nollan vilket sannerligen inte hör till vanligheterna i Tampa sedan Nikolai Khabibulins tid i klubben under den Gyllene Säsongen.


"The Bulin Wall" under glansdagarna

Johnny Oduya är tillbaka i New Jersey efter en relativt lång tids skadefrånvaro. Johnny O visade för Bengt-Åke och alla andra att han absolut inte ska räknas bort till OS. Jag vill tvunget ha med honom, Alexander Edler och Hedman utöver det rutinerade gardet.

Hela Kalmar i juletid måste även det vara ett påfund av ondskans herre...

I vårt travbolag på jobbet gick det helt enligt planerna på V75 och sju rätt inbringade nästan 13 000 riksdaler till åtta delande, pengatörstande arbetare. Riktigt kul med någon extra tusenlapp nu till jul. Jag ska lägga min andel på vin, kvinnor och sång. Resten ska jag slösa bort.

I morgon är det ånyo dags för två timmars innebandy i Flygthallen och rykten gör gällande att Gantesbos påläggskalv Daniel Karlsson ska göra oss sällskap då han vill känna på lite riktig innebandy.


/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0