Tisdag

I dag har det varit en väldigt slitsam dag. Tisdagar har en tendens att vara tungjobbade och denna var inget undantag. Tempot är högt på jobbet och det känns i kroppen efter en arbetsdag. Vi har groteskt mycket att göra för tillfället och det är en kontrast till hur läget såg ut för bara några få månader sedan. Det ryktas om helgarbete och övertid i veckorna för att ha en chans att rida ut stormen. Jag tänkte för en gångs skull inte klaga över situationen utan snarare är jag glad för att det finns att göra och att det verkar finnas gott om order långt fram också. Det är bara att hoppas på att materialsituationen, som för all del blivit bättre, blir ännu bättre i höst.


Några män kontrolleras efter arbetsdagens slut. OBS, dessa kontroller förekommer mig veterligen inte på Vatten och AvloppsVatten, utan är tagen vid något annat tillfälle.

Har hunnit med en blixtvisit till Tingsryd i eftermiddags för att titta på lite bilar hos Carlqvist. Mycket bilar har han, och många är fina och säkert jättebra men vi fann ingen som vi direkt kände oss sugna på att hosta upp X antal tusenlappar för. Jakten går vidare. Det primära målet är en Volvo V70 och är det någon som ska sälja eller vet någon som ska sälja en sådan så hör gärna av dig.

I kväll börjar dam-EM i Finland för svenskornas del och jag har planerat att se kampen i afton mot Ryssland. Sverige har inte direkt något bra facit vad gäller inledningsmatcher i mästerskap, men patriot som jag är så tror jag att tjejerna gör processen kort med ryskorna.


Rasmus Elm fanns förstås med när Lars Lagerbäck presenterade sina mannar inför de stundande två kvalmatcherna i VM-kvalet mot Ungern och Malta. Hans broder Viktor fanns dock inte med denna gång beroende på sjukdom.

Liverpools chanser att ta det så efterlängtade ligaguldet är inte borta ännu, men efter deras katastrofala start av ligan anser jag att det är större chans att Johansfors IF spelar i division fem nästa år än att "Pool" vinner Premier League. Förlust igår igen hemma mot på förhand sågade Aston Villa innebar Liverpools första förlust på Anfield på fem år mot lag utanför "the big four".  I övrigt noterar jag att Svennis har öppnat spenderarplånkan i Notts County och inhandlat den gamle mittbackslegendaren Sol Campbell vars kontrakt med Portsmouth nyligen gick ut.


Såg ni norrmannen Trond Nymark som tog silver i gång i VM. Han lär inte behöva könstestas. Säkra källor bekräftar nämligen att det ska finnas en man där inne i håret...
Tävlingsgång är för övrigt den fjantigaste idrotten som finns. Helt utan konkurrens.




Team Canada har påbörjat sina första träningsläger inför hemma-OS i Vancouver i februari nästa år. Kanadickerna tar denna turnering på blodigaste allvar och GM Steve Yzerman har plockat ut runt 50 spelare till lägret som ska krympa till 22 innan OS startar. Hockeyturneringen i Vancouver kommer att bli en fantastisk show för oss som älskar ishockey.

I övrigt har jag inte så mycket att tillägga.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Charlie

Skall du köpa bil så gå in och kolla på kvd.se

En auktion sida med många olika bilar och de verkar stå rätt bra i pris.

Kolla och jämför.

Hälsa

Charlie

2009-08-26 @ 09:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0