Stenar

Har ägnat den största delen av kvällen åt utomhusarbete i allmänhet och gräsklippning i synnerhet. Gräsklippning är normalt en av mina favorithushållssysslor, men den aktiviteten blir avsevärt mycket tråkigare när man har en till synes (eller höres) oändlig mängd småsten i mattan efter att ha ägnat mycket tid åt att forsla bort överfulla skottkärror med jord efter släntprojektet. När skottkärran är överfull ramlar det förstås alltid av lite (eller i bland ganska mycket) jord, och när man sedan kommer med gräsklipparen i detta så bildas det ett ganska karaktäristiskt läte. Nu gick det till slut ganska bra ändå. Hann även med en runda upp på vinden där jag har mitt nästa projekt i att lägga ett provisoriskt golv så man kan förvara diverse ting som man av någon anledning inte vill slänga men av någon outgrundlig orsak ändå vill ha kvar, fast slippa se. Mänsklig logik.

I friidrotten spekuleras det för fullt om hur många i herrarnas 100-metersfinal som var dopade. Jag hoppas så innerligt att Usain Bolt inte är det. Jag är så sjukt imponerad av den mannen och kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att han skulle vara dopad. I morgon slår Jamaicas stolthet nytt världsrekord på 200 meter. Jag tror att Berlins olympiastadion kommer att få uppleva ny magi då.

För svenskarna går det kanske inte jättebra. Mustafa Mohammed kom sist på 3000 meter hinder och Johan Wissman blev förkyld och kunde inte ställa upp. Diskuskasterskan som jag inte kan namnet på var nästan nio kilometer från att ta sig till final, men hon var kanske lyckas bättre nästa gång. Det får vi hoppas på!


Musse orkade inte göra sig själv rättvisa i VM efter hans uppladdning störts av sjukdom

Faktum är att det faktiskt än så länge inte finns något att klaga på hos Emma Green och Linus Thörnblad som bägge två visade prov på fin hoppning i respektive kval till höjdhoppsfinalerna. Kul med svenskar som verkar ha hittat formen och som har tröttnat på att "se och lära".

Nottingham Forest har fått en mardrömsstart av The Championship. I går kom andra raka hemmaförlusten när Elton Johns mannar i Watford tvålade dit skogsvaktarna med 4-2 på City Ground. Efter helgens snöpliga förlust mot West Bromwich är premiärens 0-0-match mot Reading på bortaplan den enda poäng de röda har tagit än så länge. Trodde nog på en bättre start, men har långt i från gett upp hoppet.

Roslund & Hellströms första bok Odjuret är otäck, äcklig, vidrig och mer eller mindre omöjlig att lägga i från sig. Rekommenderas å det varmaste för er bokmalar där ute.


Roslund och Hellström skriver otäcka deckare

Johanna börjar bli ordentligt rund nu. Två och en halv månad kvar och det är inte utan att det börjar pirra lite i magen inför vad som komma skall. Två och en halv månad är inte mycket.


Zlatan ska debutera i kväll med sitt Barcelona i träningsmatchen mot Manchester City på Camp Nou. Matchstart är inte förrän 22.15 och det är lite väl sent att sitta uppe och se hela matchen när klockeländet börjar skräna alldeles för tidigt i morgon bitti. En halvlek kan det kanske bli, men i så fall blir det för sent för att läsa Roslund & Hellström. Jag får se hur jag värderar den situationen senare i kväll.

Nu måste jag ut och stänga av vattenspridaren...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Anna

Två och en halv månad är ingenting. Jag börjar också bli nervös :) Vi ses i föräldragruppen, antar jag!

2009-08-19 @ 21:45:58
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: Tallen

Det finns lag som definitivt har sämre inledning på säsongen än Forest, tex Chester City har det riktigt tungt denna säsongen, 26 poäng upp till nedflyttningsstrecket efter 2 omgångar är rätt imponerande...

2009-08-19 @ 22:40:32
Postat av: Frida

Du har fler bra Roslund & Hellström böcker att se fram emot!!

De är bra allihop.

2009-08-19 @ 23:26:07
Postat av: Martin

Hull City - Tottenham 1-5. Vi är heta i år!!

2009-08-20 @ 07:29:29
Postat av: Ante

Anna: Ja, det gör vi!

2009-08-20 @ 12:28:50
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Tallen: Jo, det har du förstås rätt i. -26 poäng är inte kul att ligga på...

2009-08-20 @ 12:30:19
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Frida: Ja, det lär dom vara! Den första är jag snart halvvägs igenom och är riktigt imponerad av deras sätt att skriva på.

2009-08-20 @ 12:31:59
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Martin: Det verkar onekligen så. Har det någonsin hänt att Tottenham gjord sju mål och vunnit de två första matcherna tidigare?

2009-08-20 @ 12:33:23
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Christian Olsson

Vad som väntar dig om 2 ½ månad...att du aldrig mer få sova hahahaha..Ha det gott och lycka till!

2009-08-31 @ 15:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0