Stark insats i Örsjö

Alldeles nyss precis hemkommen från vad jag anser vara årets bästa insats av Johansfors IF, möjligen med konkurrens av bortamatcherna mot St. Sigfrid och Skruv, men rent offensivt sett så var denna kamp helt utan konkurrens. Vi spelade 2-2 mot Örsjö i hemmamötet i våras i vad som mycket väl kan vara den allra sämsta fotboll vi presterat sedan jag anslöt till JIF 2005. I dag var det som sagt annat ljud i skällan och när domaren (som hade en relativt enkel uppgift) blåste av matchen så hade vi gjort hela åtta baljor medans de grönvita inte gjort ett enda.

Vi ställde upp så här:

MV: Axel Karlsson
YB: Henrik Nordström (ut 65), Oskar Andersson (ut 60, in 80)
MB: Henrik Ahlström ( C,+), Henrik Svensson
YM: Andreas Johansson (ut 35, in 65), Anton Gustafsson
IM: Valter Johansson, Robin Franksson
ANF: Adam Wellrup, Oskar Ahlström (bägge anfallarna byttes en del)

AVB: Charlie Dziobek (in 60), Tobias Fransson (in från och till), Dennis Randewall (in 70), Peter Andersson ( in 35, ut 70
)

Redan från avspark kändes det att vi inte skulle ge Örsjö mycket. Valle och Robin tokdominerade mittfältet och jag avundas inte Örsjös innermittfältare som tvingades stångas matchen igenom med dessa herrar som hela tiden spelar stenhårt och aldrig viker undan. Efter sju minuter av matchen slogs en crossboll till min kant som jag tog ner och avancerade, spelade snett inåt bakåt till Valter som i stället för att avlossa kanonen smekte fram bollen till Oskar Ahlström som fri med målvakten inte gjorde något misstag. Efter 1-0 så tycker jag att vi fortsätter att trycka på och föra spelet och i den 22:a minuten så får vi en frispark på vår vänsterkant som Valter slår och som Robin Franksson forcerar in och redan här insåg i alla fall jag att Örsjö skulle få en in i helvete tråkig fredagskväll fotbollsmässigt.
2-0 stod sig till paus och i pausen så lovade vi varandra att fortsätta köra på och för en gångs jävla skull så gjorde vi just det. tio minuter in i andra stod det 4-0 och matchen var punkterad. Vi var fullständigt överlägsna i andra och kunde till slut gå upp till hela 8-0 och en riktigt bra match ur blåvit synvinkel kunde läggas till handlingarna.

Sammanfattning:
Örsjö IF- Johansfors IF, 0-8.
0-1, 7 min, Oskar Ahlström (7:e för säsongen)
0-2, 22 min, Robin Franksson (4)
0-3, 49 min, Adam Wellrup (9)
0-4, 55 min, Peter Andersson (6)
0-5, 66 min, Andreas Johansson (2)
0-6, 70 min, Oskar Ahlström (8)
0-7, 75 min, Andreas Johansson (3)
0-8, 85 min, Adam Wellrup (10)


I den så prestigefyllda Yzermancupen där föregående matchs bästa spelare bär Rasmus Elms plusbindel så hade i dag turen fallit på Helen Frisk som är gift med vå tränare Lasse. Hon fördelade sina poäng enligt följande:

*** Valter Johansson
**  Henrik Ahlström
*   Henrik Nordström


Tre enligt mig helt klockrena val. Alla forsare ska vara nöjda med sina insatser men jag håller nog med Helen i att dessa tre var bäst på plan denna regnvåta fredagskväll. Valter har på sina tre matcher för JIF sånär tagit full pott. Åtta poäng av nio möjilga imponerar och kvällens grymma insats från Valle gör att han välförtjänt får bära Rasmus Elms bindel mot St. Sigfrid om två veckor.

I sammandraget ser ut så här


20, Henrik Ahsltröm
14, Zoran Cipra
10, Johannes Medin
9, Oskar Ahlström
8, Valter Johansson
7, Adam Wellrup
5, Axel Karlsson, Robin Franksson
3, Teddy Rydberg, Peter Andersson
2, Andreas Cornelsen
1, Henrik Svensson, Anton Gustavsson, Andreas Johansson
, Henrik Nordström

Henke Ahlström rycker i toppen och Zoran som jagar närmst där bakom kommer att behöva plocka treor i de avlutande matcherna för att komma i fatt. Vi i JIF är dock helt överens om att Henrik Ahlström än så länge leder ligan fullständigt rättvist.

Det verkar för övrigt som om Rasmus Elm hamnar i AZ Alkmaar i holländska Eeredivsie. Vart fan han än hamnar så håller hela kommunen varenda tillgänglig tumme, det kan jag lova.

Nu lutar det åt att det bli Casablanca och bartömning där. Det är alltid mycket lättare att gå dit med 8-0 i ryggen.

/~~/

Kommentarer
Postat av: pc

grattis till dina två mål,det är du värd.

2009-08-22 @ 01:53:37
Postat av: Anonym

pc: Tack och bock

2009-08-22 @ 15:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0