Elmarnas adjö

Dagens stora bomb i fotbollssverige är förstås att David Elm är ytterst nära en övergång till Fulham. Jag hörde ett rykte i helgen om en eventuell övergång men visste inte då vilken klubb det rörde sig om. David är tydligen i London just nu för att genomgå en läkarundersökning och förhandla fram ett kontrakt. Premier League ligger äldstebrodern Elm varmt om hjärtat och trots att han är hängiven United-supporter så är jag helt övertygad om att fansen på Craven Cottage kommer att gilla den välväxte broakullagrabben. Det känns som om Premier League är en liga som kan passa David som handen i handsken. Det är ett helt rätt beslut att ta chansen. Det är itne varje dag en PL-klubb är ute efter ens namnteckning så jag förstår David Elm till fullo. Det är bara att köra på.

Fulham är en klassisk klubb i England som tränas av Roy Hodgson. Klubben bildades 1879.

Då även yngstebrodern försvann från Kalmar igår så finns det alltså ingen Elm kvar i klubben längre och det känns på något lite vemodigt trots allt, Elmarna har ju varit en stor del av hela KFF:s utveckling de senaste åren och sanningen är den att Kalmar inte hade varit i närheten av något SM-guld om dessa tre bröder inte spelat för klubben.

Rasmus tackades i går av med pompa och ståt inne på ett relativt väl folkat Fredriksskans. Jag var förstås på plats men jag är den förste att erkänna att jag under de värsta åskskurarna och hagelstormarna längtade hem till soffan. Nu sprack det upp ordentligt till andra halvlek och höll i sig under återstoden av matchen. Rasmus fick välförtjänta stående ovationer tre gånger om på Fredriksskans i går. Han fick faktiskt till och med en kram av Nanne Bergstrand efter matchen och det tror jag är ytterst få som fått. Eventuellt att han också har kramat sin fru någon gång annars tror jag att Nanne är ytterst sparsam med omfamningarna.

Kalmar vann matchen med 3-0.

Jag vill önska er stort lycka till och jag kommer med spänning att följa era vidare karriärer!

Dessa satans lunchrasterna är för korta, måste jobba igen.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tänk att man skulle läsa det här först innan man hade varit inne o läst det ngn annan stans? Roligt för David att ngn äntligen ser honom också! sen vet vi ju inte hur han beslutar ännu förstås.

2009-08-31 @ 13:57:43
Postat av: Ante

Kristina: Ja det gäller att vara kvick ute med sådana här roliga nyheter! Jag håller med dig precis att det är kul att även David nu får det erkännande han förtjänar. Jag hoppas verkligen han lyckas om han nu hamnar i Fulham.

2009-08-31 @ 17:22:27
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

Kristina: Ja det gäller att vara kvick ute med sådana här roliga nyheter! Jag håller med dig precis att det är kul att även David nu får det erkännande han förtjänar. Jag hoppas verkligen han lyckas om han nu hamnar i Fulham.

2009-08-31 @ 17:23:28
URL: http://yzerman.se
Postat av: Pontus

Skulle kunna vara en av Fulhams sämsta värvning genom alla tider...

2009-09-01 @ 18:29:43
Postat av: Ante

Pontus: Man får tro och tycka som man vill, men jag tror absolut att han kommer göra bra ifrån sig i Fulham. Han är en spelartyp som borde fungera bra där.

2009-09-01 @ 19:42:08
URL: http://yzerman.se
Postat av: Pontus

Jo, det förstår jag att du tycker. Som om du skulle våga skriva något negativt om bröderna Elm.

2009-09-01 @ 20:38:03
Postat av: Anonym

Jag hoppas naturligtvis att det går bra för David men man kan ju förstå skepcismen; det finns knappt en enda svensk som tar en plats i startelvan i PL. Möjligen Elmander, men hur länge till? Jag misstänker att PL kanske är numret för stort men hoppas jag har fel.

2009-09-02 @ 09:14:47
Postat av: Ante

Pontus: Det skulle jag sannerligen våga. Det skulle dock aldrig falla mig in att skriva något negativt om deras privatpersoner då jag finner alla tre ytterst trevliga och jordnära. Däremot skulle jag kunna ge kritik till fotbollsspelarna Elm, men det har enligt mig inte varit nödvändigt än så länge. Och i ärlighetens namn så vill jag nog hellre fokusera på vad dom gör bra på planen i stället för det dåliga.

Men, som jag sade innan så är man fri att tycka som man vill och jag är den förste att erkänna att jag är väldigt imponerad av de tre brödernas framfart.

2009-09-02 @ 17:04:08
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

Anonym: Ja, det är klart att det är jättesvårt att ta en plats där. David Elm kommer att få det tufft som fan att ta en plats där, men det är ju möjligheten som är unik. Det är inte många som får ett kontrakt över huvud taget att spela och träna i en av världens allra största ligor. Om han sedan tar en plats eller ej,eller får nöja sig med sporadiska inhopp får tiden avgöra. Jag hävdar bara att han gör rätt som tar chansen.

2009-09-02 @ 17:08:25
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jenkan

Håller med dig i allt du skriver Ante! David gör helt rätt som tar den här chansen och det är mycket roligare att fokusera på allt positivt!! Även om jag inte har träffat Elmarna så mycket de senaste åren så vet jag hur underbara människor de är!!

2009-09-03 @ 16:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0