Bemärkelsedag

Måndag igen. Det går fruktansvärt fort mellan gångerna. Denna helgen har runnit i väg i ljusets hastighet men har dessbättre varit en riktigt bra helg.

I lördags hade vi en överraskningsfest för Johanna som fyller 25 år idag, väldigt lyckad tillställning vill jag lova. Sviterna efter det kalaset sitter mer eller mindre fortfarande i men det var det värt. Måste förstås passa på att gratulera min kära sambo på hennes stora dag! Grattis.

I går sedan var det til att börja med en väldigt seg dag och jag är evigt tacksam att jag slapp jobba på Emmagården eftersom som sagt den där 25-årsfesten satte sina spår. Dock jobbade jag en stund i fredags och även i lördags. I lördags fick jag rentav förtroendet att stå i kassan och enligt mig själv gjorde jag en bra insats även om jag inte kunde hjälpa den grabben som förtvivlat konstaterade att han hade slarvat bort sin kompis under deras cafévistelse. Om han hittade honom har jag inte en aning om men jag hoppas det löste sig.

På söndagskvällen begav sig klanerna Johansson/Sjöndin/Thuresson till Kalmar för att se på Svensson Svensson och visst var det väl bra, det var det men jag ska erkänna att jag stundtals avundssjukt lyssnade bort mot Fredriksskans där åskådarna bjöds på Kalmar FF:s prima fina 3-1-seger mot rivalen Elfsborg. Riktigt riktigt starkt, särksilt med tanke på att man enligt övergurun Nanne Bergstrand gjorde säsongens sämsta match bortsett från de tio första minuterna. Med lokalpatriotiskt hjärta så noterar jag att både David och Rasmus Elm gjorde varsitt tjusigt mål där Rasmus balja torde bli en av kandidaterna till epitetet årets mål.

Suzanne Reuter är en fantastisk skådespelerska tycker jag

Nu kallar plikten

Grattis på födelsedagen Jojje!

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0