Arbete och Nottingham Forest

På något vis är det återigen fredag kväll. För en annan som har varit igång och jobbat i två veckor har den så behagliga fredagskänslan hittat tillbaka. Den behagliga känslan är jag rädd att alla ni som ska börja jobba på måndag inte delar med mig denna afton. Er semester är nämligen slut. På måndag kommer även era väckarklockor att kännas som knivstick i era trumhinnor. Det kan ni ha. Själv är jag van så för mig känns det som om Halle Berry smeker mig ömt på kinden när klockhelvetet ringer. Det är skillnad.


God morgon...

Faktum är att de första veckorna  gått fort utav bara helvete. Mycket beroende på att det finns så grymt mycket att göra på W&WW:s Mixerverkstad och att läget är tufft som ett vuxensudoku. Veckorna hade förstås gått ännu fortare om vi haft en rimlig chans att kunna göra något åt situationen men när de allra flesta av våra standard artiklar fattas är det fan inte lätt att montera. Man skulle kunna jämföra det hela med att Marabous chokladfabrik skulle vara utan kakao och socker. Inte helt många chokladkakor kan dom göra då, och inte heller kan vi montera omrörare utan grejer. Hoppas innerligt att läget blir bättre framåt hösten på materialfronten. Dock behöver vi inte oroa oss så särdeles mycket för att våra lageromkostnaderna blir för höga då vi utan problem skulle få in ett fullsatt Camp Nou i våra pallställ och ändå ha plats över.

Har för övrigt återigen drömt om Nanne Bergstrand. Denna gång var jag med i Kalmar FF:s A-lag och även i startelvan i en mindre bra match mot Djurgården som vi lyckades förlora hemma. Nanne var dock väldigt väldigt nöjd med min insats och frågade ifall jag inte kunde hänga med honom hem på middag. Hans fru hade lagat kroppkakor och han tyckte det var en fin idé att jag hängde på. Det gjorde jag också, men just efter måltiden vaknade jag av Halle Berrys smekningar...



Mannen i mina drömmar...

Efter dagens pass på jobbet så har återstoden av dagen tillbringats på vår baksida där en styck ogräsbeprydd slänt har grävts ut för att på så vis byta ogräs och mindre sköna blommor mot gammalt hederligt, förhoppningsvis relativt lättskött gräs. Dock har jag mycket kvar att göra i morgon men det bekymmrar mig inte nämnvärt då jag tycker om att arbeta. Skottkärran har antagligen gått längre än bilen sedan jag blev husägare och Johanna som insisterade på att en skottkärra inte var nödvändig, en lövkorg skulle enligt henne räcka. Flickor... Lövkorg för i helvete, var finns manligheten i en lövkorg...

Nannes frus kroppkakor var för övrigt suveräna..
.

Jag gläds över dagens Sportbladet som rankar klubbarna i Championship League (Englands näst högsta serie). Man rankar mitt älskade Nottingham Forest som fyra och baserar det mycket på Forests mycket överraskande köp av Preston North Ends lagkapten Paul MacKenna som går direkt in som lagkapten även i Notts Forest. Tror personligen att Nottingham faktiskt kan blanda sig i striden om uppflyttning i år. Ska bli oerhört intressant att följa de röda i år. Jag vet endast om två förutom mig själv som titulerar sig för Nottingham Forestsupportrar och dessa är Robert Lilja och den gamle målvaktsfantomen Anders Jonsson. Finns det fler känningar där ute?


Hur många skogsvaktare finns det här i omnejden? Jag, Lilja och Jonsson kan väl inte vara ensamma?

Jag tror jag har drömt minst femton drömmar om mig och Nanne bergstrand i olika situationer. Normalt? Antagligen inte. Underhållande? Svar JA!

I kväll blir det en grillmåltid inne i Marcus "Tallen" Thuressons föräldrarhem som lägligt nog är beläget ett misslyckat Rasmus Elm-inkast härifrån. Ska bli fint med lite käk, det ska erkännas.

I går körde vi en bra träning nere på IP. Mycket folk och mycket spel. Det roligaste var nog att man nu vet vem gästbokslegenden Åke är. Åke var på träningen, absolut inte för att titta utan för att deltaga. Han gjorde det dessutom med den äran. Kul också att se Valter Johansson tillbaka i den blåvita skruden. Valter är en riktigt duktig spelare som jag vet att vi kommer får stor anvädning av. Det behövs någon med en lite tuffare spelstil och Valle kommer att fylla den rollen perfekt.

Nu ska jag göra mig i ordning inför kvällens event. Med tanke på mina grundförutsättningar så kan det ta tid...

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Men hallå!

Nanne Bergstrand o smekningar av Haile Berry?

F-n man tror ju att man snubblat in i MA:s blogg...:-)

PS Tycker du verkligen att HB är snygg???

2009-08-07 @ 21:28:46
Postat av: Ante

AK: "Tycker du verkligen att HB är snygg???"

Svar: Spelar Öster i landets tredje division?

2009-08-08 @ 01:03:21
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Ante: Om jag var du skulle jag bli j-vligt glad av att vakna upp ur dröemmen o inse att det faktiskt var Jojje som låg intill dig o inte Haile Berry...:-)

2009-08-08 @ 12:08:32
Postat av: Ante

AK: Har aldrig påstått något annat. En intressant tanke hade varit om bägge två låg bredvid...

2009-08-08 @ 16:53:18
URL: http://yzerman.se
Postat av: Anonym

Halle Berry är världens snyggaste neger!

2009-08-08 @ 16:54:51
Postat av: Anonym

Ante: Nu börjar du verkligen låta som Ahonen...asg

2009-08-08 @ 19:58:13
Postat av: Lilja

Gott med en poäng mot Reading i premiären.Du,jag och Jonsson får ta några kalla när dom sänder Nottingham på TV.

2009-08-09 @ 10:18:51
Postat av: Ante

Lilja: Definitivt!

2009-08-09 @ 22:48:07
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jonas

Andreas! Jag minns när du satt och ritade dina Forest-klubbmärken i min tyskabok! Tyvärr tror jag inte att ditt kära Forest kommer att vara i närheten av uppflyttning i år, och ännu tuffare lär det kanske bli i framtiden nu när Notts County lär vara på gång uppåt i serisystemet.

2009-08-19 @ 10:14:22
Postat av: Anonym

Andreas! Jag minns när du satt och ritade dina Forest-klubbmärken i min tyskabok! Tyvärr tror jag inte att ditt kära Forest kommer att vara i närheten av uppflyttning i år, och ännu tuffare lär det kanske bli i framtiden nu när Notts County lär vara på gång uppåt i serisystemet.

2009-08-19 @ 10:15:04
Postat av: Ante

Jonas: Jag minns mycket väl att jag ritade Forest-loggan i dina böcker. Det var det enda jag pysslade med under tyskalektionerna.

2009-08-19 @ 16:28:02
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0