Lokalt

Så här med lite distans till premiärmatchen i fredags så känns det fortfarande väldigt skönt att ha fått en så pass bra start på serien. 11-0 är ett ypperligt resultat oavsett vilka man möter, så är det. Adam Wellrup kommer att bli farlig i kommunskytteligan i år, lita på det. Och för att sätta extra fart i baken på honom så har vi även taggat upp Pettan så även han siktar på en ny trofé i kommunskytteligan. Jag sätter mina slantar på att titeln hamnar hos någon av dom eller hos VGIF:s målspruta Jonas Svensson.

Vissefjärda gjorde sin plikt i Alsjöholm och vann med 1-0. Resultatet är för mig oviktigt då en 1-0-seger poängmässigt är värd precis lika mycket som en 11-0-dito. Dock vinner jag förstås hellre med 11-0. Flygsfors/G verkar inte riktigt få ordning på manskapet och förlorade lite överraskande med stora 4-0 mot St. Sigfrid. Kanske är det F/G som är överskattade eller Sigfrid som har ett bättre lag än förhandsspekulationerna visat.
Bodabruk tog även dom poäng i premiären när man krigade till sig en pinne hemma mot Flerohopp och visar att man inte får något gratis på Bruksvallen i år.

Såg även matchen i går mellan EIS och Tjust på Emmaboda IP. EIS vann rättvist med 2-0 och spelade stundtals väldigt bra tyckte jag. Pierre Laakso och inhoppande Alexander Hellborg var bäst i ett stabilt Emmaboda som bjöd på gemytlig underhållning i solgasset. Samuel Rehns skott från 40 meter sitter även det kvar på närhinnan.

För EIS damer gick det tyvärr sämre då man inledde återtåget till tvåan med en förlust på Öland mot IFK Borgholm med 3-0 som enligt tränaren Johnny Elms gästboksinlägg på EIS hemsida även speglade matchen.

Helgen i övrigt har i stort gått åt till att barnvakta Liam som har bott här. Det är en liten solstråle vill jag lova. Nu ligger han i sin vagn och sover så passar även vi på att vila och blogga och plocka lite. Han har sovit mellan oss i natt och lätt fövånad blev man vid femhugget i morse när en styck sjumånaders bebis ligger och biter en och slår en. Han somnade dock om efter en stund och sov i alla fall till halv åtta.

Sverige vann inledningsmatchen i går i hockey-VM. Österrike stod för "motståndet" och Tre Kronor kunde simpelt vinna med hela 7-1 efter att trollgubben Linus Omark noterats för fem assistpoäng. Jag tror Edmonton Oilers börjar ångra att dom har ratat Omark. Även Tampa Bay Lightning borde nog tänka över sin ratning av Johan Harju. Lightning var allt annat än bra i år och borde därför ta emot Harju med öppna armar.

Som många vet så skedde en fruktansvärd trafikolycka utanför Emmaboda i går så mina tankar är med de anhöriga till den man som avled i går. Jag tycker sådant är så fruktansvärt hemskt.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Nicke G

Jag håller med dig angående trafikolyckan i går att det är hemskt och att man inte ska ta något för givet även om man inte kan gå och tänka så jämt heller. Men de är fruktansvärt för de anhöriga.



Däremot håller jag inte med dig i det bagatellartade, med tanke på ovanstående, frågan att 11-0 är lika mycket värt som 1-0. Det är det inte eftersom vi nu har 10 plusmål bättre än vad Vissefjärda har och det i sin tur ger en extra poäng just nu och det kan vara jätteviktigt när serien summeras.

2009-04-26 @ 15:58:59
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Ante

Nicke: Jag skrev att det poängmässigt är lika mycket värt att vinna med 1-0 som 11-0 och det är ett faktum. Självklart förstår till och med jag att det kan vara viktigt att ha bra målskillnad i slutet. Men 1-0 liksom 11-0 belönas med tre poäng, vare sig mer eller mindre.

2009-04-26 @ 18:05:20
URL: http://yzerman.se
Postat av: Nicke

Poängmässigt ger det lika mycket i teorin, men i praktiken har vi minst en plusspoäng mer än Vissefjärda. Det är därför vi leder serien just nu och inte vissefjärda :-)

2009-04-27 @ 19:10:00
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Niffe

Shuhuu!



Tänkte bara berätta att den första fotolektionen i bloggen är utlagd, efter mångas förfrågan. Och jag skulle bli superglad om du ville gå in och titta lite, kanske kommentera? Länken är http://accordingtoniffe.blogg.se/2009/april/fotolektion-1.html#comment



När jag ändå skriver vill jag passa på att berömma dig för det fina jobbet du gjort med din blogg, den är verkligen jättefin!



Ta hand om dig :-)



Hälsningar

Niffe

2009-04-27 @ 19:11:47
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0