Tama tigrar

Hockeygudarna må ha varit nådiga mot tigrarna från Tingsryd tidigare under denna otroligt spännande kvalserie. Men när det gällde som allra mest så svek TAIF precis som vanligt. Uppe i Haparanda så vann Asplöven ganska förvånande matchen mot Tingsryd samtidigt som Örebro vann sin match mot Huddinge och därmed knep platsen till nästa års allsvenska.  Jag har fortfarande kvalseriematchen mot Väsby i bakhuvudet för ett par år sedan då Tingsryd hade allt i egna händer men då precis som nu så pallar dom inte trycket. Till och med jag hoppades lite i smyg på att dom grönvita skulle ta det välförtjänta steget upp i seriesystemet men ännu en gång så faller TAIF på sin oförmåga att spela som bäst när det gäller som mest.
Nu blir i stället division 1 en riktig höjdare nästkommande säsong med Tingsryd, Nybro, Karlskrona och Mörrum i samma serie.

Denna långfredag har tillbringats mestadels i Kalmar där den ena attiraljen efter den andra inhandlats. Gräsklippare, trimmer, grill, mattor, lampor och åtskillig övrig utrustning kan vi stoltsera med att vara ägare av. Plånboken, som för övrigt lider av grov anorexia, kurrade missbelåtet i början men var nog ändå ganska nöjd med köpen vi gjorde till slut.

Många Emmaboda-bor är just nu i skrivande stund och super skallen i bitar nere på bodegan. Jag sket i den tillställningen i år. Bloggar hellre...

Jojje fintade in mig på IKEA. Jag hatar IKEA. Jag fullständigt avskyr IKEA. Jag har satt upp en regel hemma sedan IKEA öppnades i Kalmar. Sextimmarsregeln. Den innebär att jag sex timmar varje år följer med min älskade sambo till Ingvar Kamprads affär utan minsta gnäll och utan suckar, stön och tjurigheter. Jojje bestämmer själv hur hon vill förfoga över dessa sex timmar. Antingen kan hon utnyttja alla sex timmarna med mitt tvivelaktiga sällskap redan i januari vilket enligt mitt sätt att se det gör att jag inte har några som helst förpliktelser att följa med dit under återstoden av året. Nu funkar den här reglen endast i teorin och inte i praktiken vilket innebär att jag på något jävla vänster hamnar på IKEA väldigt mycket mer än sex timmar om året vilket i och för sig får till följd att jag surar en del, men ändå. Jag vinner aldrig. Fast i dag fick jag igenom ett förslag om två sänglampor vilket är en otrolig seger för mig.

Vad är grejem med Annika Östberg. Vissa tidningar och TV-kanaler behandlar henne som en superstjärna. Betänk för helvete att hon är inblandad i två mord...

Efter att ha suttit på altanen i nära två timmar var grillsatan till slut färdigmonterad. Två muttrar föll ner mellan brädorna i altangolvet vilket fick till följd att jag blev tvungen att omkonstruera grillen lite grand. Ett luftspjäll mer eller mindre spekulerade jag fram att det inte kunde spela så stor roll. Det gjorde det. Kolen glöder ännu trots att jag efter avslutad grillning "kvävde" glöd och eld med locket. När jag ett par timmar senare upptäckte att det inte alls var kvävt så insåg jag att det kan haft att göra med min omkonstruktion...

Spotify kan vara den största grejen på internet sedan denna bloggen startade...

Sitter och suttar lite på en Jim Beam. Jag vet att detta inte är någon favoritwhisky för den stora massan men jag är väldigt svag för denna dryck och har sedan jag började fatta tycke för rusdrycker, alltid gillat just Jim Beam.

Listan fortsätter även denna långfredag.

PLATS 6: Christian Olsson. Lindås BK.

Crille Olsson var en targetspelare av rang. Fruktad målskytt som alltid, alltid gjorde minst tjugo baljor per säsong oavsett nivå. Vänsterfotad och grym frisparksskytt och stensäker straffskytt. Under många år lagkapten i LBK och jag minns att jag tyckte att han var en väldigt bra sådan. det attribut som jag minns klarast är hans förmåga att nästa alltid kunna skapa farligheter på egen hand. Har nog aldrig fått en frispark emot sig utan bara med sig på något jävla vis, trots att Olsson många gänger var lite småful på planen.Hade väl ett par perioder i EIS och försvann sedan tilll Orrefors och var spelande hjälptränare där om jag inte missminner mig alldeles. Var riktigt bra även där.
Nu bor Christian Olsson i Stockholm sägs det och huruvida hans karriär fortgår där vet jag faktiskt inte.


Crille O, nummer 6 på tröjan och nummer 6 på listan!


/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Man kan också gå på Bodegan utan att supa skallen i bitar o istället kommentera bloggar när man kommer hem...:-)



Epitetet sämst när det gäller är dock inte riktigt sant för tigrarna.

Fyra segrar av fyra möjliga mot Nybro säger allt om vilka som är bäst när det VERKLIGEN gäller.

Asplöven vann ju f ö hemma även mot Örebro så, tja enklare match kunde det väl varit menmen..



Apropå Spotify undrar man ju varför skivindustrin är så j-vla rädd för nedladdningar när Spotify samtidigt existerar...



PS Jodå Chrilles karriär fortgår fast på ett lite annat plan. Han blev nämligen pappa häröomveckan...:-)

2009-04-11 @ 01:27:28
Postat av: Ante

AK: Då får man gratulera Crille!



Uppenbarligen så räckte det inte med fyra segrar denna säsong för TAIF. Dom är numera precis lika kassa bägge lagen. Så det så!

2009-04-11 @ 17:12:01
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Nänä om två lag möts och det ena vinner varje gång kan man aldrig dra slutsatsen av det att båda är lika kassa...trodde du lärt dig det under vikinghowlingen...:-)

2009-04-11 @ 22:36:09
Postat av: Tappen

Vem fan vill spela i hockeyallsvenskan? Ekonomiskt katastrofalt upplägg! Dela Serien i norr och söder igen! För att finansiera tex Björklöven hemma måste man fylla hemmarinken 2ggr. Nej jag är inte besviken på Tigrarna utan stolt vi skickade ju trors allt ner vikingarna vars målsättning var topp 7....

2009-04-12 @ 12:39:04
Postat av: tobbe

härlig lista ante, tänkt på det du spelade ganska mycket i lindås va? med tanke på att i stort sett hela listan består av lindås gubbar

2009-04-12 @ 18:12:31
Postat av: Ante

Tobbe: Jag spelade där från 1988 till 2005 så det är ganska naturligt att de flesta är därifrån. Men dock inte alla! Kul att du gillar listan!

2009-04-13 @ 08:43:01
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Malin

hej ante, har varit inne o last lite i din blogg nu. Fastnade for ditt val att dricka (vet inte varfor jag fastnade for just den punkten med..hm;)) men att du avr en san bourbon gillar det visste jag inte, trodde det bara gallde ren whisky for din del, men sant gillar vi ,nagot jag har kommit o gillar har e bundaberg rom, ar en gudomlig dryck, far forsoka smuggla med mig det till hemkomsten=)



hoppas allt ar bra med er annars o att hushallet gar bra, kan inte annat an att halla med dig om IKEA, det e enda som ar intressant dar e kottbullar o marabou chocklad for en annan har borta iaf=)



kramar malin

2009-04-13 @ 11:23:55
Postat av: Ante

Malin: Hej på dig Malte! Smuggla med dig romen hem så ska vi se vad den har att erbjuda.

Jag gillar alla former av whisky, även bourbon. Jag är inte så finkänslig.



Kommer du inte hem snart?



Kram på dig!

2009-04-13 @ 14:08:46
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0