Saltlakrits

Dimman har inte riktigt lagt sig efter chocken i bowlinghallen i torsdags. Frisks seger och nysatta rekord svider som ett kilo grovsalt i ett sår förorsakat av en glidtackling i shorts på konstgräs. Dock finns det bara en enda sak att göra åt det hela. Att återtaga rekordet så fort som möjligt eftersom situationen här på kneget börjar bli ohållbar. Franzén och jag har diskuterat olika möjligheter till uteslutning och därmed strykning av alla Frisks resultat men det verkar inte som om vi kan hitta något riktigt bra kryphål i det vattentäta kontraktet som inför VikingBowlingen påskrevs av samtliga aktörer.

Det tränades fotboll igår. Återigen ordentligt med folk, jag tror vi var 23 och det är väldigt bra måste jag säga. Bra fart även i går och det märks att det är många som vill vara med och slåss om platserna till matchen på fredag mot Lenhovda borta. Lenhovda vann klart i premiären mot borta mot Örsjö och lär bli en betydligt tuffare nöt att knäcka än det motstånd som Kosta bjöd. Dock ser formen på många av våra spelare riktigt bra ut och jag är helt övertygad om att Lenhovda kommer att få det tufft mot oss. På fredag klockan 19.00 blåser domaren i gång. Observera att tiden är satt till 19.00 trots att fredag är en röd dag.

Imperiets låt Bibel är en fruktansvärt underskattad låt. Joakim Thåström måste vara en av Sveriges främsta musiker genom tiderna. Karln är ett geni.

Jag såg Sverige torska mot Lettland i hockey-VM. Ja, vad fan ska man säga... Backspelet var under all kritik. Samtliga backar som var på isen var av samma skrot och korn. Spelskickliga men inte särskilt benägna att smälla på i närkamperna eller gruffa lite. Nu blev Douglas Murray tillgänglig i natt när San José Sharks väldigt överraskande åkte ur Stanley Cup mot ärkerivalen Anaheim. Tar inte Bengt-Åke in honom i detta läget så begår han tjänstefel. Man måste se på hockeylag som en påse Gott&Blandat, man kan inte bara ha söta godisar, de salta är minst lika viktiga för mixen och kanske framför allt för att uppskatta de söta godisbitarna mer. Douglas Murray är saltlakrits om jag uttrycker mig så. Såg hans utmärkta fight mot en av NHL:s absolut tuffaste spelare, Anaheims George Parros, och Murray gjorde det häpnadsväckande bra. Nu ter det sig sällan som så att det blir slagsmål i VM men man behöver någon som är beredd att göra det i fall det skulle behövas och sådant skrämmer skiten ur många motståndare. Hur fan ska vi kunna stå upp mot Kanada eller USA med bara ett gäng geléhallon i påsen?

Ricke Magnusson har väldiga problem med att smälta att faren hans kom före honom själv på rankingen jag körde här förleden. Det är kul när man skapar debatt...!

I eftermiddag kommer jag förära staden Nybro med en snabbvisit då lite husgeråd ska inhandlas. Bland annat en förlängningssladd modell längre. Är orolig för att det även blir ett stopp på " Den Gyllene Måsen" för att där intaga något ur det amerikanska köket...

Sparka Nanne? Det måste vara den absolut sämsta lösningen på Kalmar FF:s problem... 

Nu är det dags att börja jobba igen.

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Tjänstefel att inte ta Murray före Oduya? Eller? Hävelid då?

2009-04-29 @ 11:21:04
Postat av: Ante

AK: Jag trodde verkligen inte att Johnny Oduya skulle bli tillgänglig då jag var tämligen säker på att New Jersey skulle slå ut Hurricanes på hemmais. Nu blev det inte så och Där med är Oduya tillgänglig vilket glädjer mig. För egen del så rankar jag Oduya högre än Murray men jag ser inget hinder i att bägge två kan vara med. Enström åkte hem och Kenny är halvskadad. Åkerman har varit fullständigt oduglig och borde ersättas i det snaraste. Hävelid ser jag inte som ett alternativ. Sätt Oduya,Murray och Grossman i varsitt backpar med Johansson, Tärnström och Strålman för att få lite *** i spelet. I kväll väntar jänkarna och då går det inte att spela som man gjorde mot Lettland.

2009-04-29 @ 12:14:39
URL: http://yzerman.se
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internationellt/hockeyvm2009/article5027114.ab

2009-04-29 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0