Det otänkbara

Så har det hänt. Det som vi alla var överens om skulle vara mer eller mindre otänkbart. Eller som Tage Danielsson hade uttyckt det; att risken skulle vara försumbar. Jag talar inte om att himlen har rasat ner eller att Kalmar AIK skulle vinna Champions League, nej ännu mer otänkbart: Lasse Frisk vann en deltävling i VikingBowling. Och inte nog med det, den fan slog även det mest ärofyllda av alla rekord när han pulveriserade mitt ståtliga serierekord på 193 poäng. Frisk drämde in en 198 runda när det gällde som minst.
Lasse Franzén var påtagligt chockad över detta faktum och jag tyckte mig faktiskt kunna skönja en tår av ilska och besvikelse i hans ögon. Mange Johansson var redan innan sista omgången klar och värdig vinnare i VikingBowlingens första historiska säsong.

Jag själv blev dessvärre sist i går men det hade ringa betydelse då jag redan mer eller mindre hade säkrat min andraplats i sammandraget som slutade som följer:
1. Magnus Johansson, 19 poäng.
2. Andreas Johansson, 11 poäng.
3. Lars Franzén, 10 poäng
4. Lasse Frisk, 8 poäng.

Nu lägger vi denna första säsong till handlingarna och fokuserar i stället på andra saker...

...som till exempel kvällens seriepremiär på IP. Kosta kommer på besök och en jämn och tuff match väntas. Jag tror att något av lagen vinner med uddamålet och förhoppningsvis blir det vi. Vi mönstrar bästa tänkbara lag sånär som på Dennis Randewall som mycket oturligt sträckte sig på näst sista träningen innan premiären. Jag måste säga att jag tycker väldigt synd om ordförande  Randewall som på försäsongen sett piggare ut än på länge och spelat riktigt bra. Nu väntas han snart tillbaka vilket är positivt för forsen då han behövs i laget och inte minst i omklädningsrummet.
Vi vinner i kväll om vi kämpar mer än våra motståndare och inte är rädda för att göra skitjobbet. Då blir det tre pinnar.
I händelse av seger i afton verkar det som om det blir en tur till pubkvällen på Nöjeshuset för forsarna. Det skulle vara en höjdare att gå dit och ta ett par bärs som segrare. Vinna är skoj. Förlora är skit. Så är det.


Vi måste göra skijobbet i kväll om det ska bli tre poäng.


I helgen kommer även Liam att komma på besök till oss. Han föräldrar ska på svensexa tror jag och då får Liam bo hos oss. Alltid kul att ha den lille solstrålen här!

Kalmar FF har uppenbarligen bekymmer. Det svider i mitt röda hjärta när jag ser hur krampaktigt spelet är. Spelet och framförallt poängsnittet från förra säsongen verkar vara som bortblåst. Jag såg faktiskt inte matchen igår mot Örebro men jag verkar inte missat så mycket. Ljuspunkten var att David Elm fick göra sitt första mål för säsongen, men annars verkar det inte ha varit någon större tillställning.

Hur många lag i den svenska elitfotbollen är egentligen syrianer eller assyrier? Assyriska och Syrianska FC i Superettan plus Arameiska-Syrianska från Botkyrka i norrettan, Valsta Syrianska från Märsta i norrettan och även Syrianska Kerburan från Västerås även dom i norrettan. Jag är imponerad av den folkgruppens skicklighet inom ämnet fotboll. Fem lag på elitnivå. Häftigt.

Nu ska jag ut och njuta lite av det vackra vårvädret.



/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Ärligt talat hade ni vunnit lätt även utan att göra skitjobbet ikväll...:-)

2009-04-24 @ 21:03:35
Postat av: jojje

AK: Inte med 11-0...

2009-04-25 @ 01:16:00
URL: http://yzerman.se
Postat av: KE

Fyra Syrianska lag, ett assyriska lag, där ser man vem som är skickligast inom ämnet fotboll ;)

2009-04-25 @ 14:10:49
Postat av: Ante

KE: Ja ser procentuellt till andelen assyrier och syrianer i Sverige så är det ett fantastiskt facit! Jag håller tummarna för alla fem lagen!

2009-04-26 @ 10:11:13
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0