Vikingatiden

I kväll bär det av till Victoriahallen för att där se Nybro Vkings seriepremiär mot Västerås. Jag ser fram emot en jämn match med hyfsat mycket publik. Trots att resultaten på försäsongen inte direkt har gett kommande allsvenska motsåndare skrämselhicka så tror jag ändå att Vikings med lite flyt kan gå en fin säsong till mötes.
Man måste vinna mot de "sämre" lagen samtidigt som man måste knäppa en del av de "bättre" lagen på näsan. Åtminstone i Victoriahallen. Jag vill minnas att Vikings i inledningen av förra säsongen hade Rögle på gaffeln men att ängelholmarna till slut vann efter fölängning. Eftersom RBK numera tillhör Elitserien tyder det på att det kan vara ordentligt tufft att komma till Nybro. Jag hoppas på många skrällar från Vikings håll iår. Kul att Johnny Ågren är tillbaka från sitt proffsår i franska Morzine. Ågren är en stor favorit och kommer att bli oerhört vikitg för Nybro under säsongen.

Annars är det fortfarande lika ofantligt mycket att göra på jobbet. Riktigt tuffa och långa arbetsdagar gör att det blir lite svårare att hinna med de ordinarie vardagssysslorna såsom att blogga så ofta som jag egentligen skulle vilja till exempel.

Hann dock med att spela innebandy igår kväll och eftersom jag vaknade med kramp i vaden i natt så var det uppenbarligen som så att man tog ut sig även där. I kväll blir det som sagt hockeytittande och efter det ska jag försöka hinna hem till andra halvlek av Champions League-fotbollen.

Det verkar dessbättre som om att det vankas semester för undertecknad. Vi har hittat en restresa i mitten av vecka 40 som vi är sugna på att ta. Även Martin och Nathalie planerar att följa med vilket gör det hela ännu trevligare.
Måste bara stämma av detta med den nye bossen här på Mixerverkstaden. Det är dumt att boka en resa och sedan inte få ledigt nämligen...

Endast två och en halv vecka tills NHL drar igång. Det är vad jag kallar underhållning på allra högsta nivå!

Nu har jag fått skriva av mig lite och måste nu tyvärr ut i produktionen och tjäna miljoner. Dessvärre inte åt mig själv utan åt diverse amerikanare.
/~~/

Kommentarer
Postat av: Nicke G

Tung förlust för Vikingarna i kväll, man måste ha marginalerna med sig mot de bättre lagen om man ska knäppa de på näsan. Jag trodde vi hade de men västerås slank ur Vikingagreppet

2008-09-17 @ 22:26:33
Postat av: Tappen

Bra lag har tur! Forza Tingsryd!

2008-09-18 @ 15:05:32
Postat av: Ante

Tappen: Bra lag spelar inte i division ett...!

2008-09-18 @ 17:20:54
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Tappen

Jodå! Hellre i div 1 än i "åka runt hela sverigeallsvenskan". 1200-1300 hemma mot Västerås vad fan ska vikings med ny ishall till? Nej återgå till 4 div 1 serier och sen en superallsvenska!

2008-09-19 @ 20:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0