Flygplanstimmen

I morgon bär det av till Alanya, Turkiet. En lätt nervositet har infunnit sig hos mig eftersom jag lätt blir nervös när inte mina dagliga rutiner till största del kommer att följas. Det som sticker ut mest i morgon är en styck flygresa som ska avverkas, det ligger tack och lov inte vanligtvis på dagsschemat. Jag är nämligen en liten aning flygrädd. Eller faktum är detta, att flyga skrämmer mig inte det minsta, det är mer störta jag fasar för.

Vi lyfter från Kalmar i morgon bitti och bör vara framme på vårt hotell ungefär när medelsvensson slutar jobba runt 16.00. Om allt går enligt planerna vill säga. Det gör ju inte alltid det när man reser. I bland är det förseningar och liknande och det är inget jag uppskattar.

Det värsta jag vet är den så kallade "flygplanstimmen", det vill säga den timme när man boardar planet letar upp sin plats, sätter sig där och väntar på att lyfta. Något skiter sig, man får vänta lite till. Starten blir av och man far i väg och ungefär när det plingar till i displayen i taket att det är OK att ta av sig säkerhetsbältet så rusar alla pissnödiga människor till toaletten och jag blir näst sist i kön och kommer in efter att någon välväxt herre har gjort både nummer ett och två under en lång tid vilket föranleder till att den vansinnigt snygga tjej som ställt sig bakom mig i kön kommer att tro att det är mina odörer som spridit sig i den ytterst lilla flygplanstoaletten. Hon rynkar på näsan, i tron om att det är jag som är anledningen till stanken, när hon går in på dass och jag försöker säga något försvarande som mest blir patetiskt och sedan är det fniss och pekningar från den jättesnygga tjejens alla jättesnygga polare som av en händelse har hamnat precis bakom mig i planet.Detta var dock ett betydligt större problem på den tiden man var singel.
Det, mina damer och herrar, det är "flygplanstimmen".

Varför detta agg mot dessa ungefärliga sextio minuter då? Jo, därför att det under denna period inte finns en chans i världen att få gå på dass. Och får jag inte gå på toaletten när jag vill, ja då blir jag i regel väldigt intresserad av just ett toalettbesök och detta gör att ett toalettbesök skulle vara guld värt. För att inte säga akut rent av. Jag brukar emellertid lösa detta genom att inte dricka någonting på ansenlig tidsrymd innan flygningen, vilket i sin tur gör attjag inte kan dränka mina fasor i alkohol som många flyg/störträdda annars gör. Detta är inget alternativ för mig.

Att sedan denna timme även innehåller själva startmomentet i flygningen gör inte situationen mer uppskattad av mig. Starten är det värsta jag vet. Speciellt den korta stund när man befinner sig högt upp som fan och det känns som om piloten slår av motorn och att planet är på väg att åka neråt igen. Då blir jag oftast lätt svettig...

Packningen har hittils gått smärtfritt. Jag är inget vidare på att packa. Tänkte köra en division 6-packning även här men på grund av att man inte får ha med sig egen bärs i handbagaget så skiter det sig tyvärr. Jag får ta med mig t-shirtar,shorts och kalsonger som alla andra även om fotbollsskorna nog skulle behöva följa med eftersom jag antagligen kunde behöva all träning jag kan få. Det säger i alla fall Lasse Franzén.Det ligger väl kanske lite i det.
Dock kommer det inte att bli så värst mycket idrottsutövande i Turkiet eftersom jag helt enkelt inte vill.

En som vill idrotta och som gör det vansinnigt bra är Viktor Elm som på nytt blev uttagen i Lasse Lagerbäcks VM-kval trupp med dom riktigt stora elefanterna. Konstigt vore det väl annars med tanke på den fantastiskt fina form Viktor befiner sig i. Nu vill jag bara se att Lagerbäck vågar "släppa sargen" och använda Viktor Elm på planen med.
Grattis grattis!


Nu väntar en lite shoppingrunda där diverse medikament skall inhandlas på Apoteket. Även en del övrigt plock ska det köpas.

Ni kommer dock inte slippa mina blogginlägg bara för att jag åker utomlands. Jag har enligt säkra källor hört att även Turkiet är utrustat med Internet så därför kommer jag att så fort möjlighet ges att avlägga rapport ifrån Främre Orienten.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Karro,Peter,Max

hejsan!

hoppas ni får en trevlig resa o sola o bada för oss oxå!! kramar från oss

2008-09-30 @ 19:52:47
Postat av: Ante

Karro,Peter,Max: Hej gänget! Tack ska ni ha. vi hörs när vi kommer hem igen!

2008-09-30 @ 20:34:57
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: AK

Have a nice trip...du kan flyga-du är inte rädd...:-)

2008-09-30 @ 23:32:53
Postat av: Axel (maulvaktajäveln)

Hej Ante!

Hoppas ni har de riktigt skönt i värmen!

Och att turkarna tar väl hand om er.

Har sprungit Rundan för 26e gången nu, idag med sällskap av Adam.

Efter att averkat 17 sekunder Ropar Adam de är fel väg. De är så att jag mina 25 första ggr sprungit rakt fram, sett från grinden alltså upp och förbi eveståls.

Så man ska igentligen springa höger från din grind sett, och sedan vänster vid polisstationen? så va adams instruktioner. Mellan tiderna är ju inte längre aktuella;)

Hoppas ni ha de super.



2008-10-01 @ 18:50:25
Postat av: Criz

Tjena Ante,

Som rutinerad alanyabesökare, får jag väl ändå lov att rekommendera slottet/ruinen som ligger uppe på kullen mitt i stan, det var ändå lite kul att se.. annars är det väl mest det underbara vattnet som man kommer ihåg därifrån och det kommer ni gilla också!!



Ha en bra vecka!

2008-10-01 @ 19:29:50
Postat av: Nicke

Hej Ante..



Ha det så trevligt i Alanya och vila upp er så ses vi när ni kommer tillbaka till den svenska hösten igen :-)

2008-10-01 @ 23:02:54
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Jimmie & Mona

Tja Ante. Världen är då inte stor den, vi mötte er på Cleopatra stranden och låg på samma ställe. Ni kommer från vårt underbara avlånga land och dessutom från kalmar som nu mera emmaboda heter ;) Men nu till det roliga. När jag och mona hade kommit upp på hotell rummet och tagit en lång skön dusch satte jag mig på balkongen och surfade lite på min iPod. Vart hamnade jag jo på din blogg av alla ställen :) jag skulle läsa lite om mögel hotellet tänkte jag... Vad ska man säga haha ...

Hoppas ni får en underbar semester i alanya nu.

Mvh jimmie och mona från Cleopatra stranden

2008-10-02 @ 18:37:26
Postat av: AK

Ante: Upoenbarligen har ju olanet landat som det skulle...

...så vad väntar du på.

Är det "Jakten på den försvunna datorn" som pågår därnere...? :-)

2008-10-03 @ 01:57:33
Postat av: Ante

AK: Nu ar jag redo ıgen. Det var lıte varre an jag trodde att fa tag ı en dator...

2008-10-05 @ 09:11:49
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

Jımmıe & Mona: Hahaha, snacka om lıten varld! Hoppas att nı har kommıt hem som ska och att allt ar bra med er! Vı kanske syns en annan gang!

2008-10-05 @ 09:13:18
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

Jonas: Tack ska du ha! Det blev en jattefın fodelsedag har nere.

2008-10-05 @ 09:14:41
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

Crız: Vı har sett fastnıngen, dock ınte pa sa nara hall. Vattnet ar precıs som du sager helt fantastıskt bıtvıs!

2008-10-05 @ 09:16:09
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0