Fårskalle

Efter en helg som har varit fylld av diverse olika aktiviteter har helt enkelt inte tid funnits för att blogga. Jag har varit strängt upptagen med till största delen diskplockning men har även hunnit med en ordentlig yrsel i lördags kväll, samt diverse hembesök hos goda vänner.

I lördags var det ju som vi alla vet, marknaden i Emmaboda. Jag är inte mycket för den sortens evenemang så därför gjorde jag bara ett sporadiskt tiominuters-besök på Emmabodas för dagen relativt välfyllda centrumgator.
Ett kvarts kilo marknadskarameller ebstående av nougat i olika former inhandlades innan det var dags att göra skäl för skinkfrallan opch inställa siog på Emmagården iklädd ett vackert förkläde. Den kvinnliga personalen vra dagen till ära, iklädda rosa pikétröjor. Detta var dock inget brorsan och jag anammade utan vi körde i civila kläder men var enligt uppgift ganska söta ändå.
Det var en sjuhelvetes massa folk på caféet vilket förstås är hela idén med att ha ett fik. Hela dagen var det fullsatt och en som sagt mycket bra arbetsdag tog slut runt 16.00 på lördagseftermiddagen (vi diskplockare fick frisedel någon timme tidigare).
Efter det så gick jag ner till ett pisskallt, och i lördags gudsförgätet ställe, som i folkmun kallas för "konstgräsplanen". Jag gillar verkligen konstgräsplanen i vanliga fall. Jag tycker att det är en kanonfin plan som är fantastisk att spela på, men fy ända in i helvete vad kallt det var där i lördags eftermiddag. Jag var lite halvkrasslig redan innan och trodde vid minst ett fyrtiotal tillfällen att min sista stund var kommen.

Gubbskrället i Boda har numera även synpunkter på vad vi forsare har med oss i packningen och går så långt att han påstår att de två starköl som en klassisk division sex-packning innehåller när det är fredags-eller lördags matcher, skulle vara anledningen till vår "usla säsong".Med tanke på att vi ligger 457 poäng för vissa andra lag i serien så kan man ju i sådana fall stillsamt fundera på vad tusan ett sådant lag har i packningen??Och nej, det är inte Bosnien/H jag syftar på. Dom kör definitivt med samma sorts division sex-packning som vi. Plus cigaretter!
Han hävdar vidare att vi till och med matar får ,("Kanske var det mer än två starköl som hamnade i baggen") med öl och det vill jag definitivt förneka... Öl dricks i vår förening endast av spelare, och möjligen fårskallar, men inte av  baggar.
 

Kalmar tog ett jättekliv i går eftermiddag när man, på Söderstadion i Stockholm, slog Hammarby IF med 2-1 utan att egentligen imponera så värst mycket. Men vilken oerhörd styrka att vinna på bortaplan mot Hammarby utan att egentligen spela så värst bra! Det visar hur jävla bra KFF ann0 2008 faktiskt är. I går saknades dessutom både Henrik Rydström och Rasmus Elm till följd av avstängningar efter för många gula kort. Riktigt starkt att ändå ta tre friska pinnar med två spelare av den kalibern borta.

I kväll blir det antagligen fotbollsträning. Vi har sjukt mycket att göra på jobbet så blir det inte övertid i kväll så blir det IP i Johansfors för att där öva upp sin "skills" lite grand. Tro mig, det finns saker att öva på...

På onsdag drar hockeysäsongen i gång. Nybro Vikings inleder på hemmais mot anrika Västerås. Tufft direkt men absolut inte omöjligt.

Av någon mystisk anledning spelar vi A-lagsmatch på söndag... Det borde vara förbjudet att spela A-lagsmatcher då. Nu är det inte förbjudet så därför ska vi se till att ta tre poäng mot Lenhovda som kommer på besök. Sedan är det bra en enda match kvar som spelas borta hemma i Emmaboda mot tidigare nämnda Bosnien/H. Sedan blir det ett litet uppehåll från fotbollsspelandet . Det brukar vara ganska skönt faktiskt.

Nu är det dags att stämpla in och börja jobba. Som sagt så har vi sjukt mycket att göra.

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Utan att veta helt säkert, men jag tror att anledningen till att det spelas söndagsmatcher är att det inte funkar med kvällsmatcher i veckorna så här sent på säsongen och om alla då skulle spela lördagar räcker inte domarna till helt enkelt. Men jag vet inte säkert..

2008-09-15 @ 20:54:27
Postat av: Ante

AK: Det ligger säkert lite i det. Dock spelar vårt B-lag på fredag kväll. Förresten är det alltid 22 domare på plan våra matcher, så en mer eller mindre skulle knappt märkas!

2008-09-15 @ 21:54:12
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: AK

20 som säger vad de tycker under matchen och 2 som skriver det efteråt, menar du...:-)

2008-09-16 @ 00:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0