Hårdrock och missar

I februari bär det av till Stockholm. Efter att ha gjort en hel del tappra försök att få tag i biljetter till AC/DC på egen hand så slutade det med att jag stod utan. Dom släpptes härom lördagen men jag fick inga. Alla biljetterna tog slut på tio minuter och jag trodde hoppet var ute. Men då visade det sig att Berra Hörling, förstås, hade extraplåtar och jag blev erbjuden en vilken jag tackade ja till illa kvickt.
Jag har sett AC/DC live förr och det var det bästa jag har sett. Jag såg dom i Scandinavium i november 2000 och jag minns att det var helt fantastiskt då så därför hoppas jag väldigt mycket på att det blir lika bra i Stockholm.
AC/DC är ett band som aldrig gör en dålig konsert vilket borde vara snudd på omöjligt med en kille som Angus Young i bandet.

En liten fågel viskade i mitt öra att Mattias Evestål och Zoran Cipra i morgon klockan 13.00 ska provspela för division 1-laget Värnamo. Jag håller tummarna stenhårt för er boys! Jag undrar om deras tränare inte hittade mitt nummer i telefonkatalogen. Johansson stavas med J i fall någon undrar. Eller har väl ordförande Randewall förvirrat eventuella intressenter med att chockhöja mitt utgångspris.

Markku Ahonen tror att jag jämför henne utseendemässigt med Miss Teen South Carolina. Jo, hej du...
Jag jämförde snarare er intelligens. Caitlin Upton (inte Aimee Teegarden), som representerade South Carolina det året, får frågan av värdinnan Aimee Teegarden om hur det kommer sig att en femtedel av amerikanerna inte kan lokalisera USA på en världskarta varpå Upton väldigt svävande svarar att hon tror att detta beror på bristen på kartor i landet. Vidare snurrar hon in sig i ett underligt resonemang om Irak och Sydafrika. Detta var alltså det roliga i denna video, som för övrigt är en av de mest sedda på youtube.
Intervjun var förvisso på engelska, men fattar till och med en hockeyidiot som jag det så borde väl en finsk macho-"man" inte ha några problem med det heller...

Snart bär det av mot Blekinge vackraste plats, Karlskrona för att där fira min käre farsa som fyller 49 år och 24 månader idag.

Nästa helg drar inomhusturneringarna i kommunen igång och det är Vissefjärdas damcup som är först ut. Jag brukar alltid se fram emot att titta på inomhusturneringar men när jag väl sitter i sporthallen brukar jag inse att min kropp inte är byggd för vare sig fotboll eller för att sitta still på en träbänk och titta på den. Ska dock även i år göra ett försök. På fredag spelar mitt favoritlag som coachas av Lasse Mourinho, och dom har fått en minst sagt svår lottning. På lördagen sedan så spelar övriga känningar. EIS 1 och 2, Boda och Trion som coachas av  min arbetskamrat Nicklas Windén. Jag tror att Trion kan bli en obehaglig överraskning för många lag i den turneringen.
Jo, jag ser minsann fram emot detta även i år!

Det är smått fantastiskt hur fort veckorna rullar på! Nu är det fredag igen och det gillar i alla fall jag...

Nu ska jag göra mig respektabel inför kvällen. Jag har med andra ord lite att jobba på...

/~~/








Kommentarer
Postat av: AK

Det är väl inte så konstigt att inga klubbar hör av sig...du har ju mer lr mindre redan deklarerat att Nanne snart har din påskrift som Viktors ersättare o då är det ju ingen idé för de andra klubbarna att ens försöka ringa...

2008-10-24 @ 22:48:55
Postat av: kalle

hur många besökare har du om dagen?

2008-10-25 @ 02:21:52
Postat av: Ante

AK: Korrekt!

2008-10-25 @ 10:51:05
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

kalle: Många många fler än vad jag trodde när jag startade denna blogg. Jag är väldigt glad för det, men vill ändå att siffran ska stiga ännu mer!

2008-10-25 @ 10:52:52
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Martin: Det är inte säkert det hjälper...

2008-10-25 @ 10:53:26
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0